.

Beantwoord

mailen met Iphone 4

  • 20 December 2013
  • 22 reacties
  • 2457 Bekeken

Badge
Ik kan met mijn iphone 4 niet mobiel mailen wel via wifi met m'n eigen profider.Welke instellingen moet ik gebruiken
icon

Beste antwoord door Kim 22 December 2013, 14:43

Bekijk originele reactie

22 reacties

Badge +6
Hoi garve002,

Welkom op het forum van Simyo!

Ik raad je allereerst aan om bij je mailprovider de juiste instellingen op te vragen.

Wanneer deze aangeeft dat je onze instellingen nodig hebt, dan raad ik je aan de volgende instellingen te gebruiken:
Uitgaande serverpoort: 25
SMTP: mail.kpnmail.nl
ssl provider: UIT

Ik hoor graag van je of het gelukt is! 🙂
Sorry maar dat werkt niet. Graag ontvang ik alsnog de juiste instellingen van jullie

Ik snap overigens ook niet dat er nergens een duidelijke link staat voor het instellen van je uitgaande e-mail....

Een verbeterpuntje voor SimYo
Reputatie 7
Badge +9
Volgens mij moet je gewoon een mailaccount kunnen aanmaken met de gegevens die je van je mailprovider krijgt. Op mijn Engelstalige iPhone gaat dat via Settings > Mail, Contacts, Calendars > Add Account. Als je vermeldt wie je mail provider is dan is er misschien hier iemand die daar ook klant is en de juiste instellingen kan doorgeven. Verder maakt het voor het versturen volgens mij niet uit of je dat via WiFi doet of via het mobiele netwerk, de instellingen zijn in beide gevallen identiek. Althans zo werkt het hier.
Badge +8
Sorry maar dat werkt niet. Graag ontvang ik alsnog de juiste instellingen van jullie

Ik snap overigens ook niet dat er nergens een duidelijke link staat voor het instellen van je uitgaande e-mail....

Een verbeterpuntje voor SimYo


Volgens mij moet je gewoon een mailaccount kunnen aanmaken met de gegevens die je van je mailprovider krijgt. Op mijn Engelstalige iPhone gaat dat via Settings > Mail, Contacts, Calendars > Add Account. Als je vermeldt wie je mail provider is dan is er misschien hier iemand die daar ook klant is en de juiste instellingen kan doorgeven. Verder maakt het voor het versturen volgens mij niet uit of je dat via WiFi doet of via het mobiele netwerk, de instellingen zijn in beide gevallen identiek. Althans zo werkt het hier.

Hoi Joffrey,

Dan heb je zoals -Kim al aangaf, de instellingen nodig van je emailprovider. En die geef je in op de manier die Scotsman uitlegt. In het Nederlands is dat; Instellingen -> Email, contacten, agenda's -> Nieuwe Account
Het ligt er een beetje aan wat voor email je gebruikt, maar meestal is je emailadres en wachtwoord genoeg.
Vermeld je die email provider hier nog even?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Joffrey, welkom op het Simyo forum.

Je zou als hostnaam misschien nog pop.kpnmail.nl kunnen proberen, maar het is waarschijnlijker dat het aan je eigen mailprovider ligt.
Misschien kun je bij je domainhost checken welke uitgaande mailserver je moet hebben?


Scotsman; dank voor het meedenken!
Reputatie 4
Badge +4
Ik denk dat TS met provider bedoelt een @ziggo.nl of @xs4all.nl emailaccount. Je zou 't kunnen proberen, maar denk niet dat je 't werkend krijgt. Wellicht smtp poort op 587 zetten en bij je provider opvragen wat de smtp instellingen zijn.
Badge +6
Hoi ahmed_a,

Welkom op het forum van Simyo!

Dankjewel voor het meedenken! 🙂 Ziggo bijvoorbeeld heeft inderdaad eigen instellingen, zie hier.
Ik ben sinds 30-12-2013 Simyo klant. Overgang van Vodafone ging goed, met uitzondering van het mailen.
Ik heb een @zonnet.nl emailadres. Ik heb deze week lang met Tele2 (provider) gebeld, die mij aangaven sat het met smtp.verstael.nl en poort 25 moet lukken. Helaas niet. Ik moest dat toch echt bij Simyo navragen. Met de instellingen die ik op de site vind kpnmail.nl lukt het ook niet.
Wat nu? Ik heb een iphone 4

Hoor graag.

Groeten,

Cynthia Roos
Reputatie 4
Badge +4
Probeer eens smtp.versatel.nl en poort 587
Reputatie 7
Badge +9
@Roosjes: voor de overzichtelijkheid is het het handigst om je probleem in één topic te plaatsen.

Nogmaals:

De smtp en pop servernamen zullen toch echt van zonnet moeten komen. Op mijn iPhone heb ik 6 emailaccounts van 3 emailprogramma's en daarvoor zijn geen gegevens van Simyo gebruikt.
Overigens...voor een collega ben ik ook een tijdje bezig geweest met zijn foon (zit niet bij Simyo) met een zonnet adres. Ontvangen lukte wel, verzenden niet.
Lastige bij zonnet is, dat er verschillende smtp servernamen opgegeven worden. Ik ben er na tig pogingen mee gestopt, met dat lijpe zonnet. De telefoonshop waar hij zijn foon vandaan had, kon er ook niets mee.
Een tussenoplossing voor jou zou kunnen zijn; via je browser inloggen bij zonnet webmail. En op die manier iets versturen. Of een ander poortnummer gebruiken idd.
Badge +6
Ik ben sinds 30-12-2013 Simyo klant. Overgang van Vodafone ging goed, met uitzondering van het mailen.
Ik heb een @zonnet.nl emailadres. Ik heb deze week lang met Tele2 (provider) gebeld, die mij aangaven sat het met smtp.verstael.nl en poort 25 moet lukken. Helaas niet. Ik moest dat toch echt bij Simyo navragen. Met de instellingen die ik op de site vind kpnmail.nl lukt het ook niet.
Wat nu? Ik heb een iphone 4

Hoor graag.

Groeten,

Cynthia Roos


Hoi Roosjes,

Heeft de tip van Ahmed_a geholpen? Probeer eens smtp.versatel.nl en poort 587. Ik heb je vraag hier ook beantwoord.

@ Ahmed_A en De Leon bedankt voor het meedenken.
Badge
Elke keer weer deze vraag en het verkeerde antwoord. Het is in feite heel simpel: het versturen van mail moet lopen via een SMTP-server van de provider via welke verbinding je met Internet hebt. Dat staat los van hoe je e-mailaccount is geconfigureerd. Zit je thuis op Wifi, dan wordt de mail verstuurd via de SMTP-server van je Internet-provider van je thuisaansluiting. Loop je buiten het bereik van je Access Point, dan schakelt je telefoon over naar 3G of 4G. Dan wordt een bericht verstuurd via de SMTP-server van je telefoonprovider. Bij een iPhone (die heb ik) kan je meerdere SMTP-servers configureren. Doet de ene het niet, dan wordt de volgende geprobeerd.

Simyo moet dus weten welke SMTP-server er in hun netwerk "zit".

De reden dat je niet van het ene netwerk een mail kan versturen via een SMTP-server van een ander netwerk heeft alles te maken met Spammers. Deze zouden dan een PC kunnen besmetten met een tootlje die allerlei mail gaat versturen via een SMTP-server heel ergens anders. Dit heet relaying.

Ben zelf nog aan het zoeken welke SMTP-server voor Simyo nu geschikt is. Op Internet vind je meerdere namen.
Reputatie 7
Badge +9
Elke keer weer deze vraag en het verkeerde antwoord. Het is in feite heel simpel: het versturen van mail moet lopen via een SMTP-server van de provider via welke verbinding je met Internet hebt. Dat staat los van hoe je e-mailaccount is geconfigureerd. Zit je thuis op Wifi, dan wordt de mail verstuurd via de SMTP-server van je Internet-provider van je thuisaansluiting. Loop je buiten het bereik van je Access Point, dan schakelt je telefoon over naar 3G of 4G. Dan wordt een bericht verstuurd via de SMTP-server van je telefoonprovider. Bij een iPhone (die heb ik) kan je meerdere SMTP-servers configureren. Doet de ene het niet, dan wordt de volgende geprobeerd.

Simyo MOET dus weten welke SMTP-server er in hun netwerk "zit".

De reden dat je niet van het ene netwerk een mail kan versturen via een SMTP-server van een ander netwerk heeft alles te maken met Spammers. Deze zouden dan een PC kunnen besmetten met een tootlje die allerlei mail gaat versturen via een SMTP-server heel ergens anders. Dit heet relaying.

Ben zelf nog aan het zoeken welke SMTP-server voor Simyo nu geschikt is. Op Internet vind je meerdere namen.


Bij mij is de situatie heel anders. Op mijn iPhone heb ik twee actieve mail accounts, een bij het bedrijf dat mijn internet, kabel TV en telefoon thuis verzorgt (VirginMedia), en de ander bij Apple (iCloud dus). Elk account heeft zijn eigen SMTP server en dat is niet een SMTP server van mijn mobiele telefoonprovider - Three (UK) in mijn geval. Ik gebruik dus helemaal geen SMTP server van Three. Volgens mij blijf ik dezelfde VirginMedia en iCloud SMTP servers gebruiken ook als ik met de Simyo sim in de iPhone in Nederland ben. Ik zal dat de volgende keer checken.
Reputatie 4
Badge +4
Wat Jamo zegt klopt wel. Dacht echter dat de providers tegenwoordig (eindelijk eens) konden authenticaten op hun SMTP-servers. Dat blijkt dus nog een utopie te zijn. Lijkt me overigens voor een leek niet te doen om uit te zoeken welke smtp-servers hij allemaal moet hebben.

Scotsman: Waarschijnlijk ondersteunt VirginMedia gewoon AUTH-SMTP (en terecht). Dus vandaar dat je geen alternatieve smtp-server van je mobiele provider nodig hebt.

Overigens: aangezien Simyo gebruikt maakt van het KPN-netwerk zou smtp.kpnplanet.nl:25 (zonder authenticatie) moeten werken op 3G en 4G
Badge +6
Elke keer weer deze vraag en het verkeerde antwoord. Het is in feite heel simpel: het versturen van mail moet lopen via een SMTP-server van de provider via welke verbinding je met Internet hebt. Dat staat los van hoe je e-mailaccount is geconfigureerd. Zit je thuis op Wifi, dan wordt de mail verstuurd via de SMTP-server van je Internet-provider van je thuisaansluiting. Loop je buiten het bereik van je Access Point, dan schakelt je telefoon over naar 3G of 4G. Dan wordt een bericht verstuurd via de SMTP-server van je telefoonprovider. Bij een iPhone (die heb ik) kan je meerdere SMTP-servers configureren. Doet de ene het niet, dan wordt de volgende geprobeerd.

Simyo moet dus weten welke SMTP-server er in hun netwerk "zit".

De reden dat je niet van het ene netwerk een mail kan versturen via een SMTP-server van een ander netwerk heeft alles te maken met Spammers. Deze zouden dan een PC kunnen besmetten met een tootlje die allerlei mail gaat versturen via een SMTP-server heel ergens anders. Dit heet relaying.

Ben zelf nog aan het zoeken welke SMTP-server voor Simyo nu geschikt is. Op Internet vind je meerdere namen.


Wat Jamo zegt klopt wel. Dacht echter dat de providers tegenwoordig (eindelijk eens) konden authenticaten op hun SMTP-servers. Dat blijkt dus nog een utopie te zijn. Lijkt me overigens voor een leek niet te doen om uit te zoeken welke smtp-servers hij allemaal moet hebben.

Scotsman: Waarschijnlijk ondersteunt VirginMedia gewoon AUTH-SMTP (en terecht). Dus vandaar dat je geen alternatieve smtp-server van je mobiele provider nodig hebt.

Overigens: aangezien Simyo gebruikt maakt van het KPN-netwerk zou smtp.kpnplanet.nl:25 (zonder authenticatie) moeten werken op 3G en 4G


Hoi Jamo & Ahmed_a,

Simyo maakt gebruik van het volledige netwerk van KPN echter heeft Simyo geen eigen SMTP instellingen 😞. De SMTP instellingen van KPN kunnen worden gebruikt. Mocht dit niet werken dan dienen de instellingen van de e-mail provider te worden gebruikt.
Ik zit met hetzelfde probleem. Wanneer ik de uitgaande mailserver van kpn invul (smtp.kpnplanet.nl, poort 25, geen beveiligingstype en aanmelden vereist uit), krijg ik de foutmelding 530 5.5.1 Acces denied. Mijn domein wordt gehost bij Flexwebhosting en die provider levert geen smtp-server. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +9
Volgens deze pagina dien je als uitgaande mailserver mail.uwdomein.nl te gebruiken. Werkt dat niet?
Badge +6
Ik zit met hetzelfde probleem. Wanneer ik de uitgaande mailserver van kpn invul (smtp.kpnplanet.nl, poort 25, geen beveiligingstype en aanmelden vereist uit), krijg ik de foutmelding 530 5.5.1 Acces denied. Mijn domein wordt gehost bij Flexwebhosting en die provider levert geen smtp-server. Wat nu?

Ho Spartametje,

Welkom op het forum!
Heeft de tip van Scotsman je geholpen met het instellen van je e-mail?

@ Scotsman bedankt voor je tip.
Ik zit met hetzelfde probleem. Wanneer ik de uitgaande mailserver van kpn invul (smtp.kpnplanet.nl, poort 25, geen beveiligingstype en aanmelden vereist uit), krijg ik de foutmelding 530 5.5.1 Acces denied. Mijn domein wordt gehost bij Flexwebhosting en die provider levert geen smtp-server. Wat nu?

Ho Spartametje,

Welkom op het forum!
Heeft de tip van Scotsman je geholpen met het instellen van je e-mail?

@ Scotsman bedankt voor je tip.


Aangezien ik sinds kort dezelfde problemen ervaar met de smtp server, ben ik toch wel benieuwd wat nu de correcte instellingen zijn?! Er zijn meerdere topics gestart over hetzelfde probleem maar negens wordt er een concreet antwoord gegeven.

Omdat er blijkbaar ook wat misverstanden zijn over wie welke instellingen moet aanleveren, de POP3 instellingen staan geheel los van de SMTP instellingen. Als ik bij Ziggo een mailaccount heb, kan ik niet de SMTP gegevens van Ziggo gebruiken tenzij ik ook daadwerkelijk ingelogd ben op het Ziggo netwerk (bv als ik thuis inlog met m’n wifi). Aangezien ik de meeste tijd buiten de deur ben en dus geen gebruik kan maken van SMTP server van Ziggo, moet deze dienst worden verzorgd door Simyo.

Dus als ik een mail verstuur met m’n telefoon en dus gebruik maak van het Simyo netwerk, kan ik alleen SMTP instellingen gebruiken voor het KPN netwerk. Als ik een mail verstuur met m’n telefoon en ik ben met WIFI ingelogd op m’n Ziggo netwerk, kan ik dus alleen gebruik maken van de SMTP server van Ziggo en niet van Simyo. Voor wie het dan toch niet duidelijk is:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=123

Het is allemaal niet heel ingewikkeld en door meerdere mensen in meerdere topics uitgelegd. Waarom wordt en nog steeds beweerd dat Simyo geen SMTP instellingen hoeft aan te leveren of dat de mail provider verantwoordelijk is voor deze instellingen? De netwerk provider moet voorzien in SMTP instellingen!

De SMTP server smtp.kpnmail.nl werkte voorheen wel maar nu niet meer. Alle andere KPN SMTP servers, voorgesteld in diverse topics, werken ook niet. Misschien is het een idee om bij KPN te rade te gaan en te achterhalen of er recentelijk iets is gewijzigd? En belangrijker nog, hoe kunnen de problemen van de Simyo klanten worden opgelost!

Mvg,

Sander
Reputatie 7
Badge +9
Simyo zelf biedt geen email service aan. Dat is niet uitzonderlijk, er zijn tal van mobiele telecombedrijven (waaronder mijn eigen mobiele provider hier waar ik woon) die alleen maar voor de internetverbinding zorgen, en verder niks.

De mail instellingen zullen echt van de ISP moeten komen waar je je mailaccount hebt. ISPs bepalen zelf wie er toegang heeft tot hun SMTP server, en of er kan worden ingelogd vanaf een ander netwerk (al of niet met een beveiligde verbinding) of niet. Als Ziggo, KPN of andere providers eisen dat er alleen vanaf hun eigen netwerk email kan worden verzonden, dan is dat hun beslissing. Daar staat Simyo helemaal buiten. Van Simyo, als "internet doorgeefluik", kan dus nooit verwacht worden dat zij klanten probleemloos laten inloggen op de SMTP server van Ziggo, KPN of wie dan ook. Kennelijk had KPN tot voor kort zijn SMTP server opengesteld voor alle Simyo klanten, of ze nu KPN klant waren of niet, en is die "achterdeur" nu gesloten, wellicht om veiligheidsredenen. Verzoeken om de KPN SMTP server weer open te zetten voor Simyo klanten zullen dus aan KPN moeten worden gericht, en niet aan Simyo. Aangenomen dat het dichtgooien niet een vergissing was maar een welbewuste beslissing.

Mijn provider hier doet ook niet aan email (net als Simyo) maar desondanks kan ik mail versturen vanaf elk email account waarover ik beschik. De email instellingen komen dus helemaal niet van mijn mobiele provider.
Simyo zelf biedt geen email service aan. Dat is niet uitzonderlijk, er zijn tal van mobiele telecombedrijven (waaronder mijn eigen mobiele provider hier waar ik woon) die alleen maar voor de internetverbinding zorgen, en verder niks.

De mail instellingen zullen echt van de ISP moeten komen waar je je mailaccount hebt. ISPs bepalen zelf wie er toegang heeft tot hun SMTP server, en of er kan worden ingelogd vanaf een ander netwerk (al of niet met een beveiligde verbinding) of niet. Als Ziggo, KPN of andere providers eisen dat er alleen vanaf hun eigen netwerk email kan worden verzonden, dan is dat hun beslissing. Daar staat Simyo helemaal buiten. Van Simyo, als "internet doorgeefluik", kan dus nooit verwacht worden dat zij klanten probleemloos laten inloggen op de SMTP server van Ziggo, KPN of wie dan ook. Kennelijk had KPN tot voor kort zijn SMTP server opengesteld voor alle Simyo klanten, of ze nu KPN klant waren of niet, en is die "achterdeur" nu gesloten, wellicht om veiligheidsredenen. Verzoeken om de KPN SMTP server weer open te zetten voor Simyo klanten zullen dus aan KPN moeten worden gericht, en niet aan Simyo. Aangenomen dat het dichtgooien niet een vergissing was maar een welbewuste beslissing.

Mijn provider hier doet ook niet aan email (net als Simyo) maar desondanks kan ik mail versturen vanaf elk email account waarover ik beschik. De email instellingen komen dus helemaal niet van mijn mobiele provider.

Beste Scotsman,

Bedankt voor je reactie.

Simyo is een mobiele aanbieder welke bij een derde partij hun netwerk diensten inkoopt en blijkbaar bij KPN niet heeft bedongen dat hun klanten ook gebruik mogen maken van de KPN SMTP server. Fine by me. Zoveel mail verstuur ik niet met m'n telefoon. De reden dat ik een reactie heb geplaatst is dat de mensen met een kluitje in het riet worden gestuurd en er geen antwoord wordt gegeven op de gestelde vraag. Daarnaast worden er een hoop uitspraken gedaan die niet waar zijn.

Verwijs dus niet naar de instellingen van je ISP want als ik de SMTP server van Ziggo op het KPN netwerk gebruik werkt dat uiteraard niet. Waarschijnlijk heb je zelf de SMTP instellingen van een webbased e-mail account gebruikt, gmail, hotmail, etc,etc en die staan op elk netwerk open en zullen door geen ene provider worden geweigerd.

Dit lijkt me dan ook een goede workaround en iets wat Simyo in hun FAQ's kan opnemen.
Gr,

Sander
Reputatie 5
Badge +11
Hoi sander002, welkom op het Simyo forum.

Qua uitleg over over de mailservers sluit ik me geheel aan bij Scotsman.

Zonder al te technisch te worden (voor andere forumgebruikers) blokkeren wij geen mailservers en hoor je met elke provider te kunnen mailen vanaf je smartphone. De instellingen zijn op te vragen bij je mailprovider, maar zijn her en der ook op internet te vinden.
Simyo biedt zelf geen e-mail aan, net als Hi, maar blokkeren doen we ook niet.

Reageer