.

Beantwoord

limiet instellen dataverbruik. Hoe doe ik dat?


Dag,

Hoe kan ik een datalimiet internetverbruik instellen?

groet,
Linda
icon

Beste antwoord door Thomas 22 May 2018, 13:54

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dat kan je bij Simyo alleen instellen in je toestel. En bij sommige toestellen kan dat vanzelf. Voor andere zijn er apps beschikbaar.

Dus wat is het merk en type toestel wat je hebt?
Hoi Linda

Je kunt geen limiet instellen via Simyo, dit doe je via je telefoon, wel krijg je sms-waarschuwingen bij 80 en 100% verbruik. Om buiten bundel kosten te voorkomen is het zaak om bijtijds of een extra bundel bij te kopen of mobiel data uit te zetten op mijn simyo.

Op je telefoon ga je naar instellingen, gegevensgebruik en daar stel je in waarschuwing en limiet.
Of je kiest voor een externe app zoals My Datamanager en stelt die goed in.

Neem altijd een veilige marge als extra beveiliging.

Fijne zondag - extra zondag nog !😀😎

**Edit
@wimj12 is me voor !
Jij ook een fijne zondag - extra zondag Wim !
Reputatie 7
Badge +7
En even off topic. Ik zou het heel mooi vinden als Simyo dit ooit eens mogelijk maakt in MijnSimyo.
Een van de twee grote feature requests die ik heb.
Dank jullie wel!!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi lindawm,

Welkom op het Simyo Forum! 😉

Omdat het forum openbaar toegankelijk is, is het niet de bedoeling om privégegevens te delen. Ik heb je forumnaam daarom even aangepast. Als je een andere forumnaam zou willen hebben, laat het dan weten.

Graag gedaan namens iedereen. Zoals wimj12 en Friesian al uitleggen kun je een datalimiet instellen op je telefoon. Hoe dat werkt verschilt een beetje, daarom hebben we deze (en meer) tips om je dataverbruik in de hand te houden in deze blog staan.

@wimj12 deze staat ook op mijn verlanglijst. mocht het ooit beschikbaar worden dan hoor je het van ons.

Bedankt Friesian en wimj12 voor het meedenken ;)

Groetjes,
Thomas

Ik wilde een Simyo-prepaid omzetten naar Simyo sim-only voor mijn zoontje maar nu ik lees dat je geen datalimiet kunt instellen, ga ik zeker voor een andere aanbieder kiezen...

Technisch stelt het niets voor voor Simyo om dit te regelen. Is gewoon een bewuste keuze om makkelijk geld te verdienen. Jammer dit….

Reputatie 7

@Albeertt Helaas, inderdaad, Simyo biedt geen dataplafond. Wel kun je dit op eeb Android toestel inschakelen, met of zonder app meen ik, maar bij iOS kan dit niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Albeertt,

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Ik kan me goed voorstellen dat je in dit geval het liefste kiest voor een provider die een data plafond aanbied. Zoals RicoK al aan gaf kun je dit ook in een toestel instellen of een app hiervoor downloaden. Mocht je daar meer over willen weten kun je dat hier terugvinden. :blush:

 

Mochten we je ergens anders mee kunnen helpen, dan horen we het graag!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 3
Badge +2

En even off topic. Ik zou het heel mooi vinden als Simyo dit ooit eens mogelijk maakt in MijnSimyo.
Een van de twee grote feature requests die ik heb.


Jij niet alleen ook vele anderen (dat het na al die jaren er nog niet is onbegrijpelijk eigenlijk). Nu kan Android dat wel, maar vertrouw toch liever op via de provider. Na reset telefoon of nieuwe telefoon moet je dat toch keer op keer instellen. Daarom vanaf de bron regelen.

 

Je ziet ook in vele klachten (o.a. bij trustpilot) dat mensen plots door hun data zijn met als gevolg een gigantische rekening. Klant niet blij en Simyo medewerker weer een hoop werk om een tegemoetkoming te fixen (wat wel netjes is maar meestal niet meer word verteld). Klant laat hierdoor negatieve review achter, zonde. Als onbekende lezen, ‘hmm laat maar zitten daar krijg je toren hoge rekeningen ik kijk wel naar een andere provider’.

 

Dit kan je afvangen als mensen vooraf bij mijn simyo het kunnen stellen 0MB buiten limiet, of zoals vroeger bij Hi, bundel op door op een trage snelheid zonder extra kosten (appen is dan nog net mogelijk). Is het op of wil je weer sneller? MB’s erbij kopen!

Klant komt zo niet voor verrassingen en kans op negatieve reviews is vele malen minder.

 

Ben als klant weer terug omdat de bundels nu weer bij de tijd zijn voor een nette prijs. Als instellen limiet of trager internet kosteloos ook nog was zou ik het wat vlotter aanraden bij anderen, want ik wil niet de oorzaak zijn dat vrienden straks een torenhoge rekening hebben omdat ze erbuiten zijn gegaan.

 

Nu weet ik jullie sturen meldingen maar ik wil het vooraf goed geregeld hebben niet achteraf een hoop ellende :).

Reputatie 7
Badge +6

Hi RobbyTown, 

 

Bedankt voor je reactie! 

 

Leuk om te horen dat je weer klant van ons bent geworden! Het is ook een mooie samenvatting die je geeft met een hoop legitieme punten! Nu moet ik er wel bij zeggen dat een limiet op de telefoon minstens even goed werkt als een limiet bij de provider, maar niet elke telefoon beschikt inderdaad over deze optie. 

 

Omdat je zoveel goede punten hebt zal dit voorleggen bij onze online Wall Of Change, waar we ideeën en suggesties van klanten naartoe sturen om te kijken of deze waar kunnen maken! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer