.

Beantwoord

Let op!! Goedkoop is duurkoop


Let op mensen, ik ben er achter waar Simyo zijn lage tarieven vandaan haalt.

Simyo haalt gewoon extra omzet door het verzinnen van absurde hoeveelheid dataverkeer (177 euro in twee uur tijd) met een technisch onmogelijke constante downloadsnelheid van 60.000 Kb per zes minuten. Ter vergelijking, mijn gemiddelde datagebruik in de twee voorafgaande jaren was 120Mb per maand. 

Geen SMS'je ontvangen, gewoon direct afgesloten. Als de eerste de beste notoire wanbetaler mag je dan eerst dokken voordat er weer wordt aangesloten.

Ter info. Ik download nooit iets, update mijn apps alleen via WiFi (staat vast ingesteld), bekijk geen filmpjes en luister geen muziek op mijn telefoon.

Klantnummer *
Aansluitnummer *
Factuurnummer *

Wat mij nog het meest dwars zit is dat ik afgelopen jaren minstens tien mensen heb aangeraden via Simyo te gaan bellen (en die hebben dat helaas ook gedaan). Zelf ben ik er nu godzijdank weg en ik hoop middels dit bericht velen voor een fout te behoeden.
icon

Beste antwoord door Alex 4 June 2013, 11:51

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik kan niet beoordelen of Simyo al dan niet dataverkeer "verzint" (lijkt me onwaarschijnlijk, maar goed), maar een goede dataverbruik meter (in combinatie met Onavo Count) geeft je inzicht hoeveel, wanneer en door welke apps er via Simyo is gedownload.
Ik ben mij eigenlijk rot geschrokken. Want mijn dochter heeft sinds vandaag simyo. Ik controleer zojuist via de app haar verbruik. Van de 200 mb ie ze vanaf vannacht 00.00 uur heeft had ze er blijkbaar vanmorgen om 11 uur al 24 mb gebruikt zou hebben, dit terwijl ze thuis was en op de wifi zit. Ik vind dit heel gek. Dus dit bericht makt mij wel onrustig over wat ze nu vandaag Totaal verbruikt zal hebben.
Badge +1
Nou, ik internet veel ook via Simyo, maar als ik 100MB verstook is het veel. Op de meeste smartphones met android kan je instellen wanneer je een waarschuwing wit hebben en waneer de dataverbinding verbroken dient te worden.Ik neem aan dat Apple/windows Phone ook wel zoiets zullen hebben.

Edit: Ik lees net in een ander topic dat je ook een app kunt gebruiken voor het dataverkeer. Voor android Traffic Monitor en iOS zou Onavo  een goeie zijn. Hopelijk heb je hier wat aan.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben mij eigenlijk rot geschrokken. Want mijn dochter heeft sinds vandaag simyo. Ik controleer zojuist via de app haar verbruik. Van de 200 mb ie ze vanaf vannacht 00.00 uur heeft had ze er blijkbaar vanmorgen om 11 uur al 24 mb gebruikt zou hebben, dit terwijl ze thuis was en op de wifi zit. Ik vind dit heel gek. Dus dit bericht makt mij wel onrustig over wat ze nu vandaag Totaal verbruikt zal hebben.

Als je wilt dat dochter uitsluitend van het internet gebruik maakt via WiFi, dan moet je onverwijld de optie internet op je mobiel op je persoonlijke pagina "Mijn Simyo" uitzetten. Mocht er dan desondanks data via Simyo verbruikt worden dan zijn de kosten voor Simyo.
Bedankt scotsman, je zou overigens best voor simyo kunnen werken. Simyo gaat ook niet inhoudelijk op klachten in.

Er staat (en stond) geen enkele app op mijn telefoon die in enkele uren 1.6Gb aan dataverkeer oplevert en zoals gezegd kijk ik geen video en luister ik geen muziek op mijn telefoon. Daarnaast heeft Simyo geen enkele waarschuwing verstuurd (in tegenstelling tot wat zij zelf zeggen te doen bij hoog dataverbruik).
Of het nu beleid van Simyo is of gewoon een technische fout in het netwerk maakt voor mij niet uit. Het effect is hetzelfde. Daar komt natuurlijk nog bij de totaal verknipte respons door je direct zonder enige waarschuwing (ja, twee minuten van tevoren!) van het net af te gooien en pas weer aan te sluiten nadat je hebt betaald. Dat doen andere providers toch echt beter.

Overigens kijk controleer ik regelmatig (enkele keren per week) mijn dataverbruik ondanks dat ik zelden meer dan 25% van mijn bundel verbruik. Niemand verwacht na jaren van constant dataverbruik opeens een verbruik van 1.6Gb in enkele uren.

Dit is echt een kwestie van goedkoop is duurkoop. En zo goedkoop is Simyo natuurlijk al lang niet meer.

Groet, Een ondertussen weer tevreden bellende ex-klant.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt scotsman, je zou overigens best voor simyo kunnen werken. Simyo gaat ook niet inhoudelijk op klachten in.

Er staat (en stond) geen enkele app op mijn telefoon die in enkele uren 1.6Gb aan dataverkeer oplevert en zoals gezegd kijk ik geen video en luister ik geen muziek op mijn telefoon. Daarnaast heeft Simyo geen enkele waarschuwing verstuurd (in tegenstelling tot wat zij zelf zeggen te doen bij hoog dataverbruik).
Of het nu beleid van Simyo is of gewoon een technische fout in het netwerk maakt voor mij niet uit. Het effect is hetzelfde. Daar komt natuurlijk nog bij de totaal verknipte respons door je direct zonder enige waarschuwing (ja, twee minuten van tevoren!) van het net af te gooien en pas weer aan te sluiten nadat je hebt betaald. Dat doen andere providers toch echt beter.

Overigens kijk controleer ik regelmatig (enkele keren per week) mijn dataverbruik ondanks dat ik zelden meer dan 25% van mijn bundel verbruik. Niemand verwacht na jaren van constant dataverbruik opeens een verbruik van 1.6Gb in enkele uren.

Dit is echt een kwestie van goedkoop is duurkoop. En zo goedkoop is Simyo natuurlijk al lang niet meer.

Groet, Een ondertussen weer tevreden bellende ex-klant.


Welkom op het forum ex-klant,

Ik heb je aansluiting en factuur bekeken en kan me goed voorstellen dat een hoge factuur vervelend is. Ik heb ook je verbruik uit de betreffende periode bekeken en gezien dat er op 30/3/13 vanaf 08:28:47 veel mb's worden verbruikt. Voor ons valt helaas niet te controleren waar je dit aan verbruikt hebt. We kunnen slechts mogelijkheden noemen waar je dit aan hebt verbruikt. Dit mogen wij niet registreren, omdat dit in strijd is met de wet van privacy. De tips van Scotsman en HDFreak zijn daarom erg bruikbaar. Op die manier kun je controleren welke apps hoeveel mb verbruiken.

Het niet ontvangen van een bericht is mogelijk wanneer je verbruik met een vertraging is verwerkt. Ik ga dit voor je uitzoeken en kom hier uiteraard op terug.

Groetjes,

Alex

Ik ben mij eigenlijk rot geschrokken. Want mijn dochter heeft sinds vandaag simyo. Ik controleer zojuist via de app haar verbruik. Van de 200 mb ie ze vanaf vannacht 00.00 uur heeft had ze er blijkbaar vanmorgen om 11 uur al 24 mb gebruikt zou hebben, dit terwijl ze thuis was en op de wifi zit. Ik vind dit heel gek. Dus dit bericht makt mij wel onrustig over wat ze nu vandaag Totaal verbruikt zal hebben.

Welkom op het forum PetrV1971,

Ik heb de aansluiting en het verbruik bekeken. Het abonnement van je dochter is per 30/5/13 van start gegaan. Het aantal bel/sms en data units wordt voor de maand mei naar rato berekend. Een uitgebreide hierover kun je in dit topic lezen. In de maand mei is er 1,19 mb verbruikt. In de maand juni is dit nog geen 50 mb. In dit topic kun je veel informatie terug vinden over hoe je toestel veel mb's verbruikt. Als je wilt weten waar de mb's aan worden verbruikt, raad ik de app Traffic Monitor (voor Android) of Onavo (iOS) aan. Je kunt dan zelf een beetje controleren welke apps veel mb's verbruiken.

Kan je even laten weten of je hier wat aan hebt gehad?

@Scotsman en HDFreak. Bedankt voor de tips.

Groetjes,

Alex
Let op mensen, ik ben er achter waar Simyo zijn lage tarieven vandaan haalt.

Simyo haalt gewoon extra omzet door het verzinnen van absurde hoeveelheid dataverkeer (177 euro in twee uur tijd) met een technisch onmogelijke constante downloadsnelheid van 60.000 Kb per zes minuten. Ter vergelijking, mijn gemiddelde datagebruik in de twee voorafgaande jaren was 120Mb per maand.

Geen SMS'je ontvangen, gewoon direct afgesloten. Als de eerste de beste notoire wanbetaler mag je dan eerst dokken voordat er weer wordt aangesloten.

Ter info. Ik download nooit iets, update mijn apps alleen via WiFi (staat vast ingesteld), bekijk geen filmpjes en luister geen muziek op mijn telefoon.

Klantnummer *
Aansluitnummer *
Factuurnummer *

Wat mij nog het meest dwars zit is dat ik afgelopen jaren minstens tien mensen heb aangeraden via Simyo te gaan bellen (en die hebben dat helaas ook gedaan). Zelf ben ik er nu godzijdank weg en ik hoop middels dit bericht velen voor een fout te behoeden.


Ondertussen ben ik wat verder in de communicatie met Simyo. Mijn klacht is serieus onderzocht en ik heb een bevredigend antwoord gekregen. Hoewel ik uiteraard nog steeds niet blij ben met de extra kosten, is het mij wel duidelijk geworden dat het geen truc van Simyo was om de omzet te verhogen.
Wat mij betreft "case closed"
Reputatie 7
Badge +9
Sportief van je dat je dat even komt melden. 
Reputatie 3
Badge +9
Ik ben benieuwd wat er uitgekomen is.
Badge +8
Ondertussen ben ik wat verder in de communicatie met Simyo. Mijn klacht is serieus onderzocht en ik heb een bevredigend antwoord gekregen. Hoewel ik uiteraard nog steeds niet blij ben met de extra kosten, is het mij wel duidelijk geworden dat het geen truc van Simyo was om de omzet te verhogen.
Wat mij betreft "case closed"


Hoi ex-klant,

Ik ben blij om te horen dat je je niet meer belazerd voelt. Dat is namelijk inderdaad niet de bedoeling.
Goed dat je het hier nog even meldt.

Heel veel succes bij je nieuwe provider en wie weet tot ooit weer terug bij Simyo.

Groetjes,
Charlene

Reageer