.

Lage bandbreedte mobiel internet

  • 14 February 2012
  • 3 reacties
  • 926 Bekeken

Badge
Beste Simyo
Mijn internetverbinding op mijn mobiele telefoon (HTC Desire) is zeer traag. Uit eigen onderzoek heb ik een gemiddelde internetsnelheid van 30 Kbps gemeten onder vrijwel alle condities; in de trein, thuis, buitenshuis, in de stad, buiten de stad. In alle gevallen valt de bandbreedte van de internetverbinding zeer tegen. Ik ben in de veronderstelling dat de minimale internetsnelheid die jullie garanderen zo'n 128 kbps is voor mijn mobiele telefoon internetverbinding. Uit mijn onderzoek blijkt dus dat de daadwerkelijk geleverde bandbreedte slecht 1/4 is van wat jullie garanderen. Met 30Kbps internetten, zelfs op een smartphone, is ondoenlijk. Graag uw reactie en suggesties om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Xander Stolwijk

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Xander,

Uit je verhaal blijkt dat je het probleem op meerdere plekken (postcodes) ervaart. Indien de plekken ver uit elkaar liggen zou het een algemeen netwerk probleem moeten zijn. Wij hebben echter geen meldingen binnen gekregen over een slechte internet verbinding. Sinds wanneer heb je dit probleem? Ook wil ik je vragen of je onze simkaart in een ander toestel kunt proberen zodat je kunt achterhalen of het probleem wellicht met je toestel te maken heeft.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Simyo
Mijn internetverbinding op mijn mobiele telefoon (HTC Desire) is zeer traag. Uit eigen onderzoek heb ik een gemiddelde internetsnelheid van 30 Kbps gemeten onder vrijwel alle condities; in de trein, thuis, buitenshuis, in de stad, buiten de stad. In alle gevallen valt de bandbreedte van de internetverbinding zeer tegen. Ik ben in de veronderstelling dat de minimale internetsnelheid die jullie garanderen zo'n 128 kbps is voor mijn mobiele telefoon internetverbinding. Uit mijn onderzoek blijkt dus dat de daadwerkelijk geleverde bandbreedte slecht 1/4 is van wat jullie garanderen. Met 30Kbps internetten, zelfs op een smartphone, is ondoenlijk. Graag uw reactie en suggesties om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Xander Stolwijk


Staat je 3G wel aan?

Ik heb met mijn iPhone (en had vroeger met mijn SGS2) bijna overal 1,9MBit/s, ook binnenshuis.
De snelheden die je behaalt hangen van meerdere factoren af zoals afstand tot aan de zendmast,het aantal gebruikers die
op dat moment van de zendmast gebruik maken maar ook eventuele obstakels tussen jouw telefoon en de zendmast kunnen een rol spelen.
Uiteraard spelen de weersomstandigheden ook een kleine rol maar in dat geval zou de lage snelheid allen bij zwaar onweer voor moeten komen wat vermoedelijk niet het geval is bij jouw.
Bovendien heeft de ene telefoon nu eenmaal betere hardware dan de andere dus zoals iemand al zei zou je even je simkaart in een andere
smartphone kunnen doen en dan nogmaals de snelheden testen.

Als je in het bezit bent van een toestel die op Android draait is het verstandig om Advanced Task Killer te downloaden op de Android markt dit is een applicatie waarmee je onnodige (achtergrond) apps kunt uitschakelen.De reden hiervoor is dat applicaties,ook al heb je ze weg geklikt gewoon op de achtergrond blijven draaien en daardoor onnodig werkgeheugen en processorkracht van je telefoon blijven gebruiken waardoor de prestaties van je toestel drastisch verlagen.

Mvg,

Martin

Reageer