.

Beantwoord

Kunnen jullie me helpen met internetinstellingen voor de Galaxy J7 duo J720F (2018)?

  • 4 November 2019
  • 6 reacties
  • 326 Bekeken

Badge

Hallo,

Kan iemand mij de instelling van genoemde telefoon voor internet in het buitenland vertellen?

Afgelopen weekend in Portugal geen verbinding. Heb 2 simkaarten maar die van Simyo deed het dus niet en ik kan het toestel ook niet vinden bij instelling op deze site.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 November 2019, 12:45

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo @L1ek1e.

 

Als eerbetoon aan Frans gebruik ik dezr checklist. 

 

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

 

Buiten dit moet een dual-sim telefoon ook ingesteld staan dat de juiste simkaart wordt gebruikt voor internetgebruik bij gebruik van 2 simkaarten. 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi L1ek1e,

Wat vervelend dat je problemen hebt met je internetinstellingen! :zipper_mouth:

Ik zou je willen verzoeken om eerst even het bovenstaande stappenplan van Friesian te doorlopen. 

Kun je me laten weten of het gelukt is? :blush:

Groetjes, 
Bas

Badge

Is allemaal wel gelukt maar ik heb geen idee of het ook werkt. Ben nu weer terug in NL.

Roaming en internet in het buitenland stonden gewoon aan.

Ik heb nu de APN instellingen ingevoerd  maar nogmaals ik kan het niet checken

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi L1ek1e,

Jammer dat we op dit moment niet kunnen testen of alles weer werkt zoals het hoort! 

Laten we er voor nu dan maar vanuit gaan dat het opgelost is.

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? :blush:

Groetjes, 
Bas

Badge

Beste Bas en Friesian,

Dank voor jullie hulp en ik hoop idd dat het nu wel werkt.

Het heeft hiervoor altijd gewerkt dus snapte er al helemaal niets van.

 

Gr. Lieke

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi L1ek1e,

 

Wij hopen het ook!

 

Fijn weekend. :)

 

Groetjes,

Sarah

Reageer