.

Beantwoord

KPN gaat voor iedereen naar 4G, Simyo ook?

  • 14 April 2015
  • 8 reacties
  • 1037 Bekeken

Badge
KPN schakelt uiterlijk op 21 april al zijn abonnees over op het 4G-netwerk. Ook klanten met een oud abonnement, die vooralsnog alleen op het 3G-netwerk konden, krijgen toegang tot het snellere internet.
Abonnees zullen niet meer te maken hebben met snelheidslimieten op het netwerk en ook de datalimiet wordt versoepeld, bevestigt een woordvoerder.

Waar gebruikers van oudere abonnementen eerder nog moesten bijbetalen als ze over hun datalimiet gingen, wordt nu enkel de snelheid teruggeschroefd naar 64 Kbps.

KPN wilde niet vrijgeven hoeveel abonnees nog op oudere abonnementen met 3G-internet zaten. "Het zijn geen hele grote aantallen", aldus een woordvoerder. Onduidelijk is hoeveel van deze mensen al wel een 4G-toestel bezit.

Meer MB's

In veel gevallen krijgen klanten ook meer MB's in hun abonnement. Bij sommige abonnementen uit 2010 gaat het zelfs om een vertienvoudiging. In de meeste gevallen wordt de bundel van klanten met enkele tientallen procenten opgehoogd.

Klanten die al een 4G-toestel en 4G-simkaart hebben, worden automatisch overgezet op het nieuwe netwerk. Klanten met een 4G-toestel en 3G-simkaart kunnen zelf een nieuwe simkaart bestellen. Klanten met een 3G-toestel moeten eerst zelf hun toestel vervangen, voordat ze kunnen worden overgezet.

In de meeste gevallen blijft het maandelijkse abonnementsbedrag gelijk, maar in enkele gevallen voert KPN een verlaging door. Een volledig overzicht is te vinden op de site van KPN.
icon

Beste antwoord door Ernst 15 April 2015, 12:30

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Simmie,

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic even verplaats naar het subforum 4G.

Deze vraag ben ik al eerder tegengekomen hier op het forum. Ik ben zo vrij om mijn antwoord uit dat topic te citeren
Goeie vraag! En ik heb een makkelijk antwoord: Simyo gaat haar abonnementen niet overzetten naar 4G.

De reden hiervoor is dat wij een kleine budget provider zijn. We kunnen niet voor hetzelfde geld 4G aanbieden als nu 3G. Daarbij komt ook dat bij ons het percentage klanten met 4G een heel stuk kleiner is dan bij KPN.
Mocht er in de toekomst iets gaan veranderen, dan lezen jullie het op het forum natuurlijk direct!


Ik hoop dat ik je nu niet teleurstel, Simmie. Heb je wel iets aan mijn antwoord?
Badge +2
@Simmie: de keuze is, overstappen of blijven .. 😉 Denk dat er velen gaan overstappen. Simyo was onderscheidend, nu niet echt meer .. helaas.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Henry,

Simyo is nog steeds onderscheidend in veel zaken.
Onder andere het gezellige forum. Zo'n forum zal je bij een andere provider niet tegen komen.
Ik weet het niet maar frees een ander onderwerp. 😃
Badge +2
@maikel.twinnie: haha het forum is zeker gezellig. En ook super behulpzaam. Iedereen wil elkander met raad en tips bijstaan. 100% met je eens. Complimenten ..

Zou echter niet weten wat jij onder onderscheidend verstaat dan? Maandelijks aanpassen hebben er al meer, qua kosten haast gelijkwaardig aan de rest, misschien nog iets lager. Blijft over het forum .. 😛 Of heb jij nog toevoegingen?
Of heb jij nog toevoegingen?
Mag het paerdjuh ook meedoen?
In 1 keer....
Simyo taart ! 🆒
Badge +2
Jammer dat Simyo niet meegaat met KPN. Bij ons is 4G vele malen beter dan 3G. Omdat KPN bij ons ook beter is dan de overige providers blijf ik bij Simyo. Verder niets anders dan lof voor Simyo.
Is er binnenkort wel uitzicht op 4G in het abonnement?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jdl51,

Goed dat je dit toch even aangeeft! Het klopt dat Simyo niet al haar klanten overgezet heeft naar 4G. Dit om de reden die Ernst hierboven heeft aangegeven. Dit betekent natuurlijk niet dat 4G geen mogelijkheid is. Als jij een telefoon hebt waarmee je 4G kunt gebruiken, kun je onze Flex 4G bundel aanzetten. Hiermee krijg je alsnog toegang tot het 4G netwerk. Hier vind je alles wat je moet weten over 4G. Ben je niet helemaal zeker over jouw telefoon en of deze 4G-ready is? Laat dan even weten welk type toestel je hebt. Dan zoek ik het op voor je. Voor andere vragen weet je mij ook te vinden.

Groetjes,
Angela

Reageer