Beste antwoord door Niels
Bekijk originele reactieKloppen de tijdstippen van mijn internetgebruik wel?
Het tijdstip in Mijn Simyo is 8:25 terwijl ik pas na 12:30 gebruik heb gemaakt van internet.. hoe kan dit?
Hi XTF,
Wat vreemd! Weet je zeker dat er om 08:25 geen verbruik heeft plaatsgevonden? Zou je in je telefoon kunnen kijken wat er rond dat toestel precies is gebeurd? Gebruik daarvoor dit blog. Ik hoor het graag.
We weten natuurlijk niet of dit eenzelfde soort situatie is als in het door jou gelinkte topic, Ray. Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Niels
Wat vreemd! Weet je zeker dat er om 08:25 geen verbruik heeft plaatsgevonden? Zou je in je telefoon kunnen kijken wat er rond dat toestel precies is gebeurd? Gebruik daarvoor dit blog. Ik hoor het graag.
We weten natuurlijk niet of dit eenzelfde soort situatie is als in het door jou gelinkte topic, Ray. Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Niels
Wat vreemd! Weet je zeker dat er om 08:25 geen verbruik heeft plaatsgevonden?
Ja, mobiele data staat normaal uit bij mij.
Zou je in je telefoon kunnen kijken wat er rond dat toestel precies is gebeurd? Gebruik daarvoor dit blog. Ik hoor het graag.
Wat wil je precies dat ik doe? Er staat nogal veel op dat blog...
Het lijkt er een beetje op dat Mijn Simyo 4 uur eerder dan werkelijk aangeeft.
Hoi XTF,
Helemaal bovenaan:
Groetjes,
Kevin
Helemaal bovenaan:
Zo zie je op Android (Samsung) hoeveel data apps verbruiken
- Open het instellingenmenu.
- Druk op ‘Gegevensgebruik’.
- Scroll naar beneden om te zien hoeveel MB’s elke app verbruikt.
- Druk op ‘Op achtergrond synchroniseren’ om te zien hoeveel MB’s een app verbruikt als deze niet openstaat of als je telefoon vergrendeld is je ‘m niet gebruikt Door de slider naast de app naar links te vegen, voorkom je dat een app de volgende keer MB’s verbruikt zonder dat je zelf de opdracht geeft.
Zo zie je op iOS hoeveel data apps verbruiken
- Open de ‘Instellingen’-app.
- Druk op ‘Mobiel netwerk’.
- Scroll naar beneden.
- Onder het kopje ‘Mobiele data’ zie je precies hoeveel data elke app verbruikt.
Groetjes,
Kevin
Hoi Kevin,
Het gaat niet om de hoeveelheid verbruik, alleen om de tijdstippen..
Het gaat niet om de hoeveelheid verbruik, alleen om de tijdstippen..
Mogelijk wordt voor de registratie van mobiel datagebruik een server gebruikt die zich in een andere tijdzone bevindt. In dit geval ergens in het oosten van Noord- of Zuid-Amerika.
Hey guys,
Wij geven het tijdstip weer waarop je volgens onze gegevens gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Dat verbruik wordt niet aan de andere kant van de wereld verwerkt en komt rechtstreeks vanaf je simkaart. Onze netwerkspecialisten bevestigen dat het verbruik heeft plaatsgevonden op het op Mijn Simyo weergegeven tijdstip. In hoeverre is het onmogelijk dat mobiele data gewoon aan stond?
Groetjes,
Bas
Wij geven het tijdstip weer waarop je volgens onze gegevens gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Dat verbruik wordt niet aan de andere kant van de wereld verwerkt en komt rechtstreeks vanaf je simkaart. Onze netwerkspecialisten bevestigen dat het verbruik heeft plaatsgevonden op het op Mijn Simyo weergegeven tijdstip. In hoeverre is het onmogelijk dat mobiele data gewoon aan stond?
Groetjes,
Bas
Elke keer en alleen voordat ik mobiele data aanzet?
Tijd voor een test. Ik heb om 10:00 WiFi uit en mobiele data aan gezet.. ik zal later vandaag een screenshot van Mijn Simyo posten.
Hoi XTF,
Ik snap dat dit verwarring kan veroorzaken. Het is mogelijk dat je toestel toch op de achtergrond iets gestart is wat internet kost. Op het moment dat je de mobiele gegevens aanzet zal die sessie worden afgemaakt maar zal de starttijd worden weergegeven in je verbruik.
Je kunt beter het internet uitschakelen via Mijn Simyo dan alleen de mobiele gegevens. Als je dan dezelfde test zou doen, zet internet via ons aan (wacht wel 5 minuten), zet mobiele gegevens aan en start met internetten. Je zult zien dat op dat moment wel de juiste tijd weergegeven zal worden omdat de simkaart pas vanaf dat moment toegang heeft tot de data.
Groetjes,
Kevin
Ik snap dat dit verwarring kan veroorzaken. Het is mogelijk dat je toestel toch op de achtergrond iets gestart is wat internet kost. Op het moment dat je de mobiele gegevens aanzet zal die sessie worden afgemaakt maar zal de starttijd worden weergegeven in je verbruik.
Je kunt beter het internet uitschakelen via Mijn Simyo dan alleen de mobiele gegevens. Als je dan dezelfde test zou doen, zet internet via ons aan (wacht wel 5 minuten), zet mobiele gegevens aan en start met internetten. Je zult zien dat op dat moment wel de juiste tijd weergegeven zal worden omdat de simkaart pas vanaf dat moment toegang heeft tot de data.
Groetjes,
Kevin
Hoe waarschijnlijk is dat?
De hele week heb ik geen gebruik, en precies op de dag dat ik het aanzet heb ik ineens wel gebruik op rare tijdstippen.
Je kunt beter het internet uitschakelen via Mijn Simyo dan alleen de mobiele gegevens. Als je dan dezelfde test zou doen, zet internet via ons aan (wacht wel 5 minuten), zet mobiele gegevens aan en start met internetten. Je zult zien dat op dat moment wel de juiste tijd weergegeven zal worden omdat de simkaart pas vanaf dat moment toegang heeft tot de data.
We zullen zien. :D
Ik heb het nu in Mijn Simyo uitgezet.
Hi XTF,
Goed om te horen, laten we het zo samen in de gaten houden.
Trek je aan de bel als je nog iets opvallends tegenkomt?
Groetjes,
Jihane
Goed om te horen, laten we het zo samen in de gaten houden.
Trek je aan de bel als je nog iets opvallends tegenkomt?
Groetjes,
Jihane
17:32:
Internetten in Nederland: Aan
WiFi: Uit
Mobiele data: Aan
17:38
Internetten in Nederland: Uit
Internetten in Nederland: Aan
WiFi: Uit
Mobiele data: Aan
17:38
Internetten in Nederland: Uit
Hoi XTF,
Zoals je misschien al gezien hebt klopt het verbruik nu wel! 😊
Groetjes,
Kevin
Zoals je misschien al gezien hebt klopt het verbruik nu wel! 😊
Groetjes,
Kevin
Je hebt gelijk.. apart. Het tijdstip geeft dus het begin van een sessie aan, terwijl het eind of de duur van de sessie niet wordt aangegeven?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.