.

Beantwoord

Kan Simyo 3G uitschakelen op mijn mobiel?

  • 4 February 2012
  • 6 reacties
  • 2040 Bekeken

Badge
Hallo iedereen,


Ik heb een Nokia C3 het is alleen zo dat de mobiel vaak overgaat naar 3G terwijl ik gewoon WIFI heeft.
Ik heb op forums gelezen dat je je provider kan vragen om 3G te verwijderen van je mobiel, is dit ook het geval bij Simyo?
Of heeft iemand anders een idee hoe ik mijn 3G kan uitschakelen?


Alvast Bedankt!
icon

Beste antwoord door linden 4 February 2012, 11:26

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge +3
Kun je zien hoe de gegevens staan.

Packet-gegevens General Packet Radio Service (GPRS) is een netwerkdienst die mobiele telefoons in staat stelt gegevens te verzenden en te
ontvangen over een IP-netwerk (Internet Protocol).
Als u wilt instellen hoe u deze dienst wilt gebruiken, selecteert u Menu > Instellingen > Connectiviteit > Packet-gegevens > Packetgegevensverbinding
en maakt u een keuze uit de volgende opties:
Wanneer nodig — Er wordt een packetgegevensverbinding tot stand gebracht wanneer een toepassing die nodig heeft. De verbinding wordt gesloten wanneer de toepassing wordt gesloten.
Altijd online — Er wordt automatisch en verbinding met een netwerk voor packet-gegevens tot stand gebracht wanneer u de telefoon aanzet.

Het lijkt erop dat je deze niet volledig uit kunt zetten.

Als je naar Mijn Symio gaat op tabblad overzicht kun je internet aan of uit zetten.
Badge
Ja daar zat ik dus ook al mee dat je het niet uit kan zetten
Ik heb nu het kopje ''Internet op je mobiel / MMS'' uit gezet is dit de juiste? zoja nu maakt die dus geen verbinding meer met 3G? zodat ik er voor moet betalen maar kan ik wel op WIFI?
Badge +3
Ja dat zou het moeten zijn. WIFI zou gewoon moeten werken dat staat er helemaal los van want dat doe je niet via Simyo.
Of je telefoon geen gebruik maakt (of probeert) via G3 weet ik niet, maar het lijkt mij als je internet op je mobiel hebt uigezet dat Simyo je die dienst niet meer aanbiedt je ook niet via G3 kunt internetten en dus ook geen kosten maakt.
Dat zou je uiteindelijk moeten kunnen zien via je verbruik overzicht.
Badge
Oke bedankt ik zou er even naar kijken ik heb het nu uitgezet en het stond eerst wel aan, bedankt voor je hulp !
Badge +5
Hi Tinsuz,

Wanneer je via je Mijn Simyo pagina de optie internet op je mobiel/MMS uitzet, dan zal er geen verbinding meer met het mobiele 3G netwerk worden gemaakt.

Groet,
Bibi
Badge
Dankjewel voor jullie hulp het helpt er is sindsdien geen geld meer afgegaan van mijn beltegoed.
Bedankt!

Reageer