.

Kan jij nog zonder 4G?

  • 27 January 2014
  • 66 reacties
  • 4380 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste 4G testers,

De laatste week van de 4G testweken is ingegaan. Tot nu toe zijn we heel blij met al de gedeelde bevindingen hier op het forum. De laatste opdracht is niet echt een opdracht maar we zijn vooral benieuwd naar jouw eindoordeel. Afgelopen weken zijn we veel vragen over de prijs tegen gekomen. Flex 4G van Simyo gaat €5 per maand kosten. Dit bedrag betaal je bovenop je internet bundel. Dus, wat is jouw eindoordeel? Zou je Flex 4G sowieso altijd aan laten staan, of ook af en toe uit? En heb je er €5,- per maand voor over? Of wat zou je er anders maximaal voor willen betalen?

Je 4G wordt vrijdag 31 januari weer uitgezet. Dat betekent dat je zelf je APN instelling ook weer moet herstellen. ‘kpn4g.nl’ moet weer worden ingesteld naar ‘internet’. Op het forum kun je indit topic terug vinden hoe je de juiste APN weer kunt instellen.

We zijn zeer benieuwd naar je eindoordeel!

Natuurlijk worden de internet verbruikskosten uit januari helemaal kwijtgescholden. En mocht je enthousiast zijn over 4G, dan kan je het vanaf half februari aanzetten via jouw Mijn Simyo.

Enorm bedankt voor je medewerking de afgelopen weken! Zo maken we samen Simyo nog beter!

Alle ervaringen van onze testers zijn te vinden op de 4 weken 4G pagina.

Meer informatie over 4G bij Simyo is te vinden op de 4G informatie pagina


Groetjes,

Alex

66 reacties

Badge
Ik begon deze test zonder databundel. Ik heb nu echter wel gemerk hoe prettig het is om overal te kunnen internetten. Ik denk dus wel dat ik een databundel ga nemen. Waarschijnlijk wordt dit wel de kleinste bundel en zonder 4G. Ik maak te weinig gebruik van internet om de meerprijs goed te maken. Is het ook niet verstandig om de prijs van 4G te koppelen aan de databundel. Als ik een een 4G bundel van 200mb neem, ben ik relatief veel meer kwijt dan met een 1,5gb databundel. In beide gevallen betaal ik 5 euro voor 4G, maar met 200mb belast ik het netwerk veel minder.
Reputatie 5
Badge +11
Sweet, thanks!
Beetje curieus dat je dat zelf moet gaan bijhouden maar in ieder geval nu weer wat bespaard.

@mods of admins
Waarom wordt je bundel niet automatisch aangepast als de prijzen veranderen. Ik heb exact de zelfde bundel die nu goedkoper is. Imho zou je dan gewoon automatisch minder moeten gaan betalen tenzij het een compleet andere dienst is die je krijgt..


Hi bvelleko,

De reden dat dit niet automatisch gebeurt is omdat je een contract met Simyo hebt, en die niet zomaar eenzijdig aangepast mag worden. Het aandeel van klanten met die specifieke bundel is ook dermate klein dat er niet een algemene mailing uit gaat hierover.
Badge
Ik vind 4G erg fijn werken, heb alleen mijn twijfels of mijn bundel wel voldoende groot is (1GB), juist omdat het verbruik hoger zal worden. Ook ik vind €5 per maand behoorlijk aan de prijs als er verder niks tegenover staat, zoals bijvoorbeeld een uitbreiding van de bundel, korting op huidige bundelprijzen of - deze heeft mijn voorkeur - een terugval naar 3G/GPRS op het moment dat de 4G bundel op is. De 'boetekosten' per MB zijn zo schrikbarend hoog en het updaten van je verbruik zijn zo vertraagd dat ik het niet eens aan durf om mijn hele bundel op te verbruiken.

Daarom, €5,- is een mooie prijs, maar als je echt klantvriendelijk wilt zijn, dan zorg je ervoor dat mensen niet meteen met torenhoge rekeningen zitten als ze vervolgens net dat ene filmpje buiten hun bundel bekijken...
Na bijna 4 weken met 4g rond hebben gelopen ben ik positief over de snelheid en reactietijd. Het voelt allemaal aan als wifi. Pagina's inladen gaat ongelofelijk snel. Mail checken, geen probleem. Ik ga het dan ook zeker missen, vooral op werk waar de wifi niet echt goed is en het HSDPA bereik slecht, vaak terugval op edge terwijl 4g wel goed bereik heeft. Echter vind ik de prijs niet zo aantrekkelijk. Zoals vele hiervoor al hebben geschreven heb ik ook maar een 500 mb bundel met 100 belminuten wat per maand 10 euro kost. Wil ik 4g gebruiken betaal ik dus 50% meer wat ik er niet voor over hebt. Want buiten mijn werk om is HDSPA echt snel genoeg. Dus dit is vooral een aanrader voor de groot gebruiker met grote bundels.

Ik vond het leuk om mee te doen, bedankt simyo!
Ik ben zeer positief over 4G, het werkte veelal naar behoren. Het voelt een beetje zoals toen ik van SD naar HD switchte, als je weet hoe het betere is wil je eigenlijk niet meer terug. Elke keer dat ik van 4G naar 3G switchte dan baalde ik altijd flink, want 9 van de 10 keer werkte dat niet. 

En dat is dus ook het grote probleem, ik merk nu pas hoe belachelijk het is dat 3G soms gewoon niet werkt. (dat geldt met name op drukke plaatsen zoals de trein / station) 

Ik twijfel nog even of ik overstap op 4G, nu er nog maar weinig mensen op 4G zitten is het fijn, maar ik ben benieuwd of het netwerk ook bestand is tegen veel meer 4G gebruikers. 
Badge +2
Met betrekking tot het eind oordeel over het testen van 4G het volgende.

Ik vind het dagelijks comfort van een 4G verbinding heel hoog. Dit comfort zou dan ook de basis reden zijn om te overwegen om dit in te schakelen.

In verhouding met het 3G signaal is de dekking wel flink lager (randstad) echter de stabiliteit van de verbinding, de gemiddelde snelheid en de hoge reactie snelheid enorm goed, wat 4G wel echt anders maakt als de 3G verbinding.

Ik ben wel heel benieuwd of het soms "doodvallen" van de verbinding is te verklaren, wat hiervan de oorzaak is en hoe dit opgelost kan worden.

Op basis van het grote comfort zou ik bij gebruik van 4G ook veel minder snel terug vallen op WIFI. (voornamelijk buitenshuis, want thuis is WIFI prima). Dit zal onherroepelijk met zich mee brengen dat het data verbruik omhoog gaat, maar hier staat dan tegenover dat het super comfortabel en prachmatisch is.

Met betrekking tot de kosten vind ik het toch wel dubieus. In verhouding vind ik het relatief duur. Bij 1 GB is het een prijs stijging van 50%. Bij 1,5 GB is het een prijs stijging van 40% en bij 2,5 GB is het een prijs stijging van 29,6%.

Het gewenste mobiel gebruik en het verwachte resultaat zouden voor mij dus ook hele belangrijke overwegingen zijn
in het maken van de keuze. Persoonlijk vind ik het qua prijs onder de 1,5 GB niet helemaal reeel om in verhouding dan
zoveel per 1MB te gaan betalen. Daarbij komt dat door het grote comfort er automatisch meer verbruikt gaat worden,
want de minder stabiele WIFI zal minder snel gebruikt gaan worden. Daarbij is het ontbreken van realtime info over de
hoogte van het gebruik ook een duidelijk min punt, zeker omdat op 4G in korte tijd zo veel data verbruikt kan worden, met dan forse extra kosten, welke buiten de bundel zijn. Eigenlijk (zelfs bij 3G) vind ik dat deze informatie realtime moet zijn.

Verder zou ik het logisch vinden dat bij overschrijding van de 4G bundel, de verbinding in snelheid zou terug vallen (bijv.
naar 3G), zonder dat er dan extra buiten bundel data kosten in rekening gebracht zouden worden. Het extra buiten bundel verbruik mag wat mij betreft wel gemaximaliseerd worden, dus bijvoorbeeld:

1,5 GB 3G = 12,50 = 1,5 gb 3g verbruik
1,5 GB 4G = 17,50 = 1,5 gb 4g verbruik + 500 mb 3G gebruik
In deze constructie zou het bedrag in mijn opinie ook reeler zijn en wordt het risico van overschrijding met forse extra kosten veel minder "gevaarlijk".

Op basis van mijn persoonlijke verwachting van mobiel internet en mijn gewenste gebruik zal ik op dit moment in ieder geval nog niet voor de 4G optie gaan.

Het testen was in ieder geval bijzonder leerzaam, erg leuk en wat mij betreft dan ook een geweldige actie om samen met klanten te zien en ervaren hoe deze nieuwe feature het doet.

Wat ik natuurlijk erg mooi zou vinden is om terug te zien wat Simyo uit deze test heeft geleerd, heeft verbeterd of veranderd met de input welke zij vanuit de testers hebben ontvangen. Want verbetering zit juist in de vooruitgang, en welke is dat.........
Vooropgesteld dat 4G een goed werkend product is wat zeker een vooruitgang is tenopzichte van 3G ben ik bang dat het mij persoonlijk geen meerprijs waard is. Zoals eerder gesteld is Wifi bijna een gemeengoed aan het worden op de plekken waar men verblijft (thuis, werk, trein, snackbars en zelfs de AH om de hoek inmiddels... ) waardoor het huidige verdienmodel op data niet houdbaar is. Kortom, ga de concurrentie aan met 4G en laat de consument er zoveel mogelijk zonder meerprijs van genieten.... Zeker in combinatie met de hedendaagse datalimieten is 4G eerder een last als een lust (ik was ineens binnen 2 weken door mijn limiet 😉 ). Wil men 4G een succes maken is een datalimiet van 5 of zelfs 10GB zonder problemen 'mainstream' te noemen.
Badge
Hoe wel ik geen 4G tester ben, die 5 euro is het waard. Heb een vriend met 4G en wacht hier al erg lang op, vanmij mag de functie voor 4G nu al verschijnen 🙂
Badge
Zoals veel personen hiervoor al hebben aangegeven: mobiel-internet via 4G werkt echt heerlijk en duidelijk beter dan via UMTS / HSDPA! 

Wat mij vooral opvalt is dat het schakelen tussen Wi-Fi (thuis/kantoor) en 4G heel snel gaat. Zodra je buiten bereik van het Wi-Fi signaal komt dan pakt de 4G het heel snel over. Bij 3G kwam het regelmatig voor dat mijn mobiel eerst switchte naar GPRS en pas minuten later het HSDPA signaal te pakken had. 

Voor mij persoonlijk is de hogere snelheid van 4G t.o.v. 3G niet zo belangrijk. Data gebruik ik voornamelijk voor het spelen van Ingress (Google / Android Augmented Reality game), Google Maps, NS Reisplanner, Google+, Whatsapp, Hangouts en dergelijke. Niet echt apps waarvoor ik de hogere snelheid nodig heb. 

Om nou €5 per maand meer te betalen voor het gemak van sneller schakelen tussen Wi-Fi en mobiel data (4G) is voor mij te duur. Op termijn zal 4G de standaard worden en 3G als verouderde techniek compleet verdringen. Tot die tijd houd ik het wel op UMTS/HSDPA voor m'n mobiele dataverkeer.
Ik kan niet meer zonder 4G. Het zal moeilijk zijn om terug te keren naar 3G.
5 euro per maand extra vind ik niet een goed idee. Vooral omdat dit al de standaard is bij bijvoorbeeld Hi, vanaf 1.5GB databundel.
Badge
5 euro is inderdaad wel een beetje aan de duure kant (Simyo, zie het eens zakelijk. 4G = sneller internet / door je bundel heen). 
Badge
5 euro voor dubbele snelheid? Ik vind 14Mb meer dan zat... En ga er dus niet extra voor betalen, dat heeft op een gsm geen enkele zin... Ook niet voor YouTube filmpjes oid...
Badge
Goede opmerking Smiba, als je 4G bv 2 euro maakt dan ga je als simyo zijnde meer verdienen aan de buiten de bundel tarieven. Omdat meer mensen het gaan afnemen vanwege het gunstige tarief. Na een paar maanden buiten de bundel gaan mensen dan toch hun bundel structureel verhogen met meer data.

Ik had het al genoemd maar 5 euro is voor veel gebruikers procentueel echt een enorme verhoging op de simyo maandprijzen, het staat gewoon niet in verhouding met de visie en strategie die jullie uitstralen op de andere producten. Of is dit misschien het begin van omslag en worden jullie duur net als de overige providers. Ik hoop het niet want ik ben tot op heden echt heel blij met simyo als provider!

Doe net als wat Simyo zou doen en maak die 4G optie 2euro 🙂
Badge +1
Ik ben het volledig met iedereen eens die aangeeft dat 5 euro teveel is voor alleen een 4G bundel. Ik kan niet ontkennen dat 4G ontzettend aangenaam is, maar voor 5 euro laat ik het toch liever aan me voorbij gaan. Had stiekem gehoopt dat Simyo 2,50 zou vragen net als Vodafone, maar het is een verdubbeling geworden waardoor mijn maandbedrag ook verdubbelt. Laat iedereen maar lekker 4G nemen hoe rustiger het wordt op 3G. Maar als ik de reacties hierzo lees zullen weinig mensen overstappen op 4G. 

Toch bedankt dat ik het mocht testen! 
Badge
Ik vind 5 euro per maand niet duur, ik vraag mij alleen wel af of ik het nodig heb. 3G is in mijn situatie snel genoeg. Wel denk ik dat je een flinke data bundel nodig hebt voor 4G, 1500 - 2000 MB heb je denk ik wel nodig. Een leuke optie voor 4G zou zijn dat er extra data bij zit. Ik ga geen 4G nemen, de snelheid heb ik niet nodig en de data gaat erg hard.

1 ding wat ik mij nog afvraag is de dekking, nu gebruiken er weinig mensen nog 4G dus ik kan in een vol voetbal stadion, waar je niet eens smsjes binnen krijg, gewoon op volle snelheid internetten. Maar wat gebeurd er als iederen 4G heeft, dat is iets wat de tijd zal moeten leren en dan vraag ik mij af of het bereik nog steeds zo goed is als dat ik nu heb ervaren.
Ik vind de snelheid van het 4G netwerk super. Terwijl je met 3G toch nog weleens geduld moet hebben, voelt het met 4G aan als een stabiele WiFi verbinding.

Vijf euro bovenop je maandkosten klinkt logisch mits gekoppeld aan een databundel van 2.5Gb. Als ik op voor databundeltje van 500Mb of 1Gb echter ook 5 euro moet betalen vind ik dat veel te duur. Ik gebruik het 4G netwerk respectievelijk namelijk veel minder (80%) dan een 2.5Gb gebruiker maar moet er evenveel voor neertellen.

Waarom niet 1 euro per 500Mb?
Voor 1Gb databundel op 4G betaal je dan dus 2 euro. Een 2.5Gb bundel kost op deze manier 5 euro extra. Als dat de constructie zou zijn, zou ik voor mijn 1Gb bundel zeker de 4G optie aan laten staan!

Ik ga ervan uit dat je de 4G bundel ook per maand aan of uit zet? Het klinkt heel flexibel maar in de praktijk zal denk ik blijken dat men standaard kiest voor 3G of 4G. Ik kan vooraf niet voorspellen of ik volgende maand een snelle verbinding 'nodig' heb dus het staat aan of uit.

Als er kosten van vijf euro bovenop mijn abo van 13 euro (1Gb) komen vind ik dat echt teveel. Op een bepaald moment zal 4G gemeengoed zijn en in ieder abonnement zijn opgenomen zonder meerprijs. Tot die tijd kan ik het dan wel uitzingen met 3G. Zijn de kosten echter 2 euro (bedacht vanuit mijn eigen rekenmodel waarbij ieder 500Mb een euro kost) vind ik dat zeker acceptabel.

Verder vond ik het leuk om te kunnen testen en Simyo tot hulp te kunnen zijn. Ik hoop dat jullie iets aan mijn bevindingen hebben.

Een tevreden Simyo gebruiker!
Ook voor mij geldt dat een extra 5 euro niet op weegt tegen de snelheid verhoging. Thuis en op mijn werk kan ik gebruik maken van WIFI zoals ook bij familie, vrienden, hotels en tegenwoordig zelfs in de meeste cafe's en andere uitgaangsgelegenheden.

Het grote voordeel van 4G is het kunnen volgen van live streams en met goede kwaliteit beeld bellen. De momenten waarop ik geen WIFI heb ben ik meestal onderweg (bijv. met de auto) en kijk ik geen live streams, etc..

4G voegt voor mij dus niet heel veel toe, het is dan ook geen reden om daar extra voor te gaan betalen. En de zaken die ik er eventueel wel mee zou willen/kunnen doen vergen ook een dusdanig extra verbruik dat ik met mijn huidige bundel lang niet meer weg kom. Ik zou voor een beetje knap gebruik al snel naar 3 a 4GB/maand willen en de kosten daarvoor wegen mijn inziens niet op tegen de voordelen.
Badge
Ook ik heb er nog niet mee kunnen testen want zit nog aan een zuigende 3.2 Mb bij T-mobile. Wel weet ik dat het op volle snelheid 3G al een verademing zal zijn maar zeker wel interesse heb in de 4G optie. Ik vind de prijs wel meevallen maar heb dan ook een 1.5 Gb bundel genomen en wil deze mits redelijk wel verhogen. Bij mij speelt het gemak mee van het uitlaten van mijn Wifi. Mijn telefoon switched nu vaak van wifi naar 3G omdat nij mij hier op de zaak de wifi-router niet echt goed gaat met mijn S2. Dirt zuigt de accu leeg en als ik een dag alleen 3G aan heb staan kom ik al veel verder. 4G zal dus het comfort en de snelheid van Wifi zeker benaderen en waarschijnlijk stabieler zijn ( ik koop straks weer een nieuwe telefoon waar 4G op zit hoor).

Ik kan me het meest vinden in het aanbieden van 4G bij hoe groot je bundel is. Bv vanaf 1.5 of 2 Gb standaard 4G alleen denk ik dat het handiger is om dan ook grotere bundels te gaan aanbieden of na de bundel terug naar 2G ofzo met de mogelijkheid je bundel weer te resetten voor een redelijk bedrag.
Ik verwacht zeker tevreden te zijn met Simyo alleen vind ik het jammer dat je erg moet opletten als je aan het einde van je bundel zit. Ik wil mij concentreren op werken met mijn telefoon en niet elke dag kijken of ik nog wel kan internetten zonder veel kosten.

Natuurlijk had ik een duurdere Premium proivider kunnen kiezen maar mij sprak de flexibiliteit van SImyo aan en dat heb je weer niet bij andere of in mindere mate. Zelf gebruik ik ook regelmatig een prepaid in Amerika, die is van T-mobile en kan ik online op verschillende optie's zetten waaronder de optie $3.00 per dag voor alles onbeperkt alleen na 200Mb ( per dag) terug naar 3G of 2G ( wat beschikbaar is). Dit is een fijne optie.

Natuurlijk is dit Nederland en is het een abo en geen prepaid maar het geeft een mens te denken hoe tot een betaalbaar en concurrend businessmodel te komen voor de optie 4G.

Zodra ik op het Simyo netwerk zit ga ik het zeker aanzetten en testen ben voor mijzelf zeer benieuwd of ik het aan laat of tevreden ven met 3G.

Succes allemaal met de keuze!
Badge +1
@moderators

Hadden jullie dit verwacht, dat mensen 5 euro nogal aan de dure kant vinden? En wordt er ook wat meegedaan met datgene wat wij ondervinden?
Reputatie 5
Badge +10
@moderators

Hadden jullie dit verwacht, dat mensen 5 euro nogal aan de dure kant vinden? En wordt er ook wat meegedaan met datgene wat wij ondervinden?


Hoi Maartje88,

Uiteraard hebben we rekening gehouden met die reacties. Op dit moment is dit de prijs waarvan wij denken dat het 't waard is. 4G is een extra optie voor klanten. Als je 4G graag wilt gebruiken, kun je het aan zetten maar het hoeft natuurlijk niet.

Tot nu toe heb ik in ieder geval een hoop waardevolle reacties voorbij zien komen. Er wordt vooral uitgebreid en goed geargumenteerd. Dit geldt zowel voor de klanten die het het bedrag aan de hoge kant en aan de lage kant vinden 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat met 5 euro, Simyo zijn 4G de markt uit prijst.

Laat ik proberen wat te vergelijken:
Een voorbeeld wat is al voorbij zie komen is Hi:
Een 1-jarig Sim-only abonnement met 1,5GB data (4G inclusief) en 100 minuten en onbeperkt SMS kost bij Hi: 26,00 euro/maand
Een 1-jarig Sim-only abonnement met 1500MB data (4G exclusief) en 100 minuten en onbeperkt SMS kost bij Simyo: 20,50 euro/maand
Bij die 20,50 euro moet dan nog 5 euro bij voor 4G, dus krijg je 25,50 euro/maand.

Dat is 50 cent goedkoper, maar Hi knijpt de data-verbinding af de bundel, terwijl Simyo 0,15 euro per MB buiten de bundel gaat rekenen. Daarnaast heeft Hi bijvoorbeeld net iets meer:
  • bundels voor in het buitenland, die simyo niet heeft
  • toegang tot KPN's wifi-hotspots(yea, gratis internet in Centerparcs en Schiphol enzo!), die Simyo ook niet heeft.
  • Web-MMS werkt daar waarschijnlijk wel, bij Simo niet.
Dat dataverbinding knijpen ipv per MB rekenen is mij echt wel die 50 cent waard!

Stel we willen meer MBs, dan kun je bij Hi naar de 4GB naar. Simyo heeft maximaal 2500 MB
1 Jaar, Hi Sim-only, 100 Min, onbeperkt SMS, 4GB 4G: 31,00 euro/maand
1 Jaar, Simyo Sim-only, 100 Min, onbeperkt SMS, 2500MB: 30,50 euro/maand (255,50 euro/maand als 4GB verbruikt wordt!)
Hi 1500MB MEER EN slechts 50 cent duurder en alle hierboven genoemde voordelen! Ik weet het wel hoor!

Als je 4G met een hoop MBs wil: Stap over naar Hi!
4G met weinig MBs, dan kun je best bij Simyo blijven. (Rare combinatie!?)
Zo nu en dan 4G, dan kun je ook best bij Simyo blijven.
Ben je flinke datavreter, dan denk je de eerste keer dat je flink over je bundel gaat: "Had ik toch maar Hi gekozen ipv Simyo Flex 4G!"

In de toekomst kan ik natuurlijk ook T-mobile, Vodafone en misschien zelfs Tele2 erbij betrekken, maar geen van deze 3 is echt ver met hun 4G dekking. Mijn punt lijkt me duidelijk: Qua prijs zit je best hoog als ik probeer 1-op-1 te vergelijken.

Simyo, doe wat aan die voorwaarden dat je per MB gaat betalen nadat je bundel op is, want dat gaat op termijn echt tellen! Tele2's nieuwe abonnementen en KPN's Sim-only hebben beiden relatief klantvriendelijke regelingen door het knijpen van de dataverbinding EN het mogelijk maken om een extra data-bundeltje te kopen!
Ik ben om ;)

Ik betaal graag de 5,- per maand extra voor een 4G verbinding. Het grootste voordeel in mijn optiek is de stabiliteit van de verbinding. Op plaatsen waar ik normaal erg langzaam internet had (stations, drukke plaatsen in het centrum) heb ik nu een uitstekende internetverbinding. Zelf een SSH-sessie naar een server is nu werkbaar door de lage ping :) Niet meer met elke wifi-hotspot verbinden (met zo'n vervelende loginpagina) maar gewoon lekker op 4G blijven werken.

Ik vind het netjes dat bij Simyo ook de abonnementen met kleinere databundels ook 4G kunnen krijgen, in tegenstelling tot bijvoorbeld Hi waar je vanaf een bepaalde bundel tot 4G toegelaten wordt. Want ik vrebruik niet veel data, maar wil wel graag de voordelen van 4G hebben. Wel lijkt me de 5,- bij de kleinere databundels wat veel bovenop de de reguliere prijs. 
Na een moeizame start was ik zeer tevreden over 4G! Snelheid en dekking niks mis mee. Ik vindt alleen 5 euro iets aan de hoge kant, het zou misschien eerder een idee zijn geweest om er dan ook een grotere databundel aan vast te koppelen zoals ik ook al eerder voorbij zag komen. 5 Euro weegt er niet echt aan op omdat ik op school, bij vrienden en natuurlijk thuis WiFi heb. Maar behalve de het lichte prijsbezwaar heb ik geen klacht over de 4G verbinding van afgelopen weken!
Badge +1
Ik denk dat met 5 euro, Simyo zijn 4G de markt uit prijst.

Laat ik proberen wat te vergelijken:
Een voorbeeld wat is al voorbij zie komen is Hi:
Een 1-jarig Sim-only abonnement met 1,5GB data (4G inclusief) en 100 minuten en onbeperkt SMS kost bij Hi: 26,00 euro/maand
Een 1-jarig Sim-only abonnement met 1500MB data (4G exclusief) en 100 minuten en onbeperkt SMS kost bij Simyo: 20,50 euro/maand
Bij die 20,50 euro moet dan nog 5 euro bij voor 4G, dus krijg je 25,50 euro/maand.

Dat is 50 cent goedkoper, maar Hi knijpt de data-verbinding af de bundel, terwijl Simyo 0,15 euro per MB buiten de bundel gaat rekenen. Daarnaast heeft Hi bijvoorbeeld net iets meer:
  • bundels voor in het buitenland, die simyo niet heeft
  • toegang tot KPN's wifi-hotspots(yea, gratis internet in Centerparcs en Schiphol enzo!), die Simyo ook niet heeft.
  • Web-MMS werkt daar waarschijnlijk wel, bij Simo niet.
Dat dataverbinding knijpen ipv per MB rekenen is mij echt wel die 50 cent waard!

Stel we willen meer MBs, dan kun je bij Hi naar de 4GB naar. Simyo heeft maximaal 2500 MB
1 Jaar, Hi Sim-only, 100 Min, onbeperkt SMS, 4GB 4G: 31,00 euro/maand
1 Jaar, Simyo Sim-only, 100 Min, onbeperkt SMS, 2500MB: 30,50 euro/maand (255,50 euro/maand als 4GB verbruikt wordt!)
Hi 1500MB MEER EN slechts 50 cent duurder en alle hierboven genoemde voordelen! Ik weet het wel hoor!

Als je 4G met een hoop MBs wil: Stap over naar Hi!
4G met weinig MBs, dan kun je best bij Simyo blijven. (Rare combinatie!?)
Zo nu en dan 4G, dan kun je ook best bij Simyo blijven.
Ben je flinke datavreter, dan denk je de eerste keer dat je flink over je bundel gaat: "Had ik toch maar Hi gekozen ipv Simyo Flex 4G!"

In de toekomst kan ik natuurlijk ook T-mobile, Vodafone en misschien zelfs Tele2 erbij betrekken, maar geen van deze 3 is echt ver met hun 4G dekking. Mijn punt lijkt me duidelijk: Qua prijs zit je best hoog als ik probeer 1-op-1 te vergelijken.

Simyo, doe wat aan die voorwaarden dat je per MB gaat betalen nadat je bundel op is, want dat gaat op termijn echt tellen! Tele2's nieuwe abonnementen en KPN's Sim-only hebben beiden relatief klantvriendelijke regelingen door het knijpen van de dataverbinding EN het mogelijk maken om een extra data-bundeltje te kopen!


Goed verhaal en zeker iets om over na te denken!
Badge
Ik denk dat met 5 euro, Simyo zijn 4G de markt uit prijst.

Laat ik proberen wat te vergelijken:
Een voorbeeld wat is al voorbij zie komen is Hi:
Een 1-jarig Sim-only abonnement met 1,5GB data (4G inclusief) en 100 minuten en onbeperkt SMS kost bij Hi: 26,00 euro/maand
Een 1-jarig Sim-only abonnement met 1500MB data (4G exclusief) en 100 minuten en onbeperkt SMS kost bij Simyo: 20,50 euro/maand
Bij die 20,50 euro moet dan nog 5 euro bij voor 4G, dus krijg je 25,50 euro/maand.

Dat is 50 cent goedkoper, maar Hi knijpt de data-verbinding af de bundel, terwijl Simyo 0,15 euro per MB buiten de bundel gaat rekenen. Daarnaast heeft Hi bijvoorbeeld net iets meer:
  • bundels voor in het buitenland, die simyo niet heeft
  • toegang tot KPN's wifi-hotspots(yea, gratis internet in Centerparcs en Schiphol enzo!), die Simyo ook niet heeft.
  • Web-MMS werkt daar waarschijnlijk wel, bij Simo niet.
Dat dataverbinding knijpen ipv per MB rekenen is mij echt wel die 50 cent waard!

Stel we willen meer MBs, dan kun je bij Hi naar de 4GB naar. Simyo heeft maximaal 2500 MB
1 Jaar, Hi Sim-only, 100 Min, onbeperkt SMS, 4GB 4G: 31,00 euro/maand
1 Jaar, Simyo Sim-only, 100 Min, onbeperkt SMS, 2500MB: 30,50 euro/maand (255,50 euro/maand als 4GB verbruikt wordt!)
Hi 1500MB MEER EN slechts 50 cent duurder en alle hierboven genoemde voordelen! Ik weet het wel hoor!

Als je 4G met een hoop MBs wil: Stap over naar Hi!
4G met weinig MBs, dan kun je best bij Simyo blijven. (Rare combinatie!?)
Zo nu en dan 4G, dan kun je ook best bij Simyo blijven.
Ben je flinke datavreter, dan denk je de eerste keer dat je flink over je bundel gaat: "Had ik toch maar Hi gekozen ipv Simyo Flex 4G!"

In de toekomst kan ik natuurlijk ook T-mobile, Vodafone en misschien zelfs Tele2 erbij betrekken, maar geen van deze 3 is echt ver met hun 4G dekking. Mijn punt lijkt me duidelijk: Qua prijs zit je best hoog als ik probeer 1-op-1 te vergelijken.

Simyo, doe wat aan die voorwaarden dat je per MB gaat betalen nadat je bundel op is, want dat gaat op termijn echt tellen! Tele2's nieuwe abonnementen en KPN's Sim-only hebben beiden relatief klantvriendelijke regelingen door het knijpen van de dataverbinding EN het mogelijk maken om een extra data-bundeltje te kopen!


Helemaal mee eens! Ik wilde dit eigenlijk net gaan posten maar jij had het al gedaan 🙂 SImyo is inderdaad duur als je nog 5 euro bij de prijs moet optellen. Daar zit dan ook nog een buitenbundel tarief van internet bij. Vooral dit laatste is mijn grootste ergernis bij Simyo. Die 5 euro zou al een stuk acceptabeler zijn als de Simyo internetbundels gewoon met geknepen snelheid buiten de bundel komen.

Reageer