.

Beantwoord

Kan ik straks nog bellen zonder Volte?


Reputatie 7
Badge +7

KPN, en ook TMobile en Vodafone zijn druk bezig met het uitfaseren van 2G en 3G netwerken.

Dar betekent dat als je dan wilt bellen in Nederland je een toestel nodig hebt dat Volte ondersteund.

Nu zijn er al heel wat draden vol geschreven over Volte, en blijft toch een grote bron van vaagheid.

Ik meen te begrijpen dat Volte pas werkt als je een voor het Netwerk aangepast toestel hebt. Een KPN toestel op het KPN netwerk zal dus wel werken.

Maar hoe gaat dat straks als mijn toestel niet van KPN komt, maar bv van belsimpel die zijn toestellen overal vandaan haalt (Ik heb een Bulgaarse Nokia 7.1). Of als ik in het buitenland ben op een vreemd netwerk? Kan ik dan gewoon niet bellen en moet ik een list bedenken? Wordt G2 en G3 niet 100% uitgefaseerd en blijft er een beetje capaciteit over voor dit soort zaken?

Wie weet het antwoord?

icon

Beste antwoord door Tessanne 28 April 2021, 14:48

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Het is voor ons een beetje lastig om uitspraken te doen over de toekomst van netwerken in het buitenland. Dat zal per land en per provider verschillen. Voor ons eigen netwerk weten we in ieder geval tot wanneer je kunt bellen via 2G en 3G, dat is hierboven al aangegeven door Tessanne 😊 Ik denk dat je deze vraag beter t.z.t overnieuw kunt stellen!

 

Reageer