Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Vraag

Kan ik straks nog bellen zonder Volte?

  • 23 april 2021
  • 26 reacties
  • 302 Bekeken

Reputatie 5
Badge +7

KPN, en ook TMobile en Vodafone zijn druk bezig met het uitfaseren van 2G en 3G netwerken.

Dar betekent dat als je dan wilt bellen in Nederland je een toestel nodig hebt dat Volte ondersteund.

Nu zijn er al heel wat draden vol geschreven over Volte, en blijft toch een grote bron van vaagheid.

Ik meen te begrijpen dat Volte pas werkt als je een voor het Netwerk aangepast toestel hebt. Een KPN toestel op het KPN netwerk zal dus wel werken.

Maar hoe gaat dat straks als mijn toestel niet van KPN komt, maar bv van belsimpel die zijn toestellen overal vandaan haalt (Ik heb een Bulgaarse Nokia 7.1). Of als ik in het buitenland ben op een vreemd netwerk? Kan ik dan gewoon niet bellen en moet ik een list bedenken? Wordt G2 en G3 niet 100% uitgefaseerd en blijft er een beetje capaciteit over voor dit soort zaken?

Wie weet het antwoord?


26 reacties

Reputatie 7

Goede vraag @wimj12 

2G blijft bij KPN nog tot minstens april 2025. Dit zou dus betekenen dat als 3G uit gefaseerd is je terugvalt op 2G of gaat bellen via Volte mits je telefoon die optie heeft en/of wordt ondersteund.

Ik heb namelijk ook een telefoon die hier wordt verkocht middels grijze import. Dit omdat het toestel (Google Pixel 5) dat ik heb officieel niet verkocht wordt in Nederland en daarom werken Volte en VoWifi niet.  

Klanten bij andere providers zoals T-Mobile hebben er nu al mee te maken.  

Reputatie 5
Badge +7

Maar stel nu dat ik in Italie ben, waarbij ik op een netwerk zit waar 2G en 3G uitgeschakeld zijn?

Volte werkt dan vast niet met mijn Bulgaarse Nokia 7.1. Dus bellen naar mijn moeder haar vaste lijn is dan lastig.

Zie ik nu een probleem wat niet bestaat? Of komt er straks een hele lading aan problemen langs met mensen die niet kunnen bellen tijdens vakantie?

Reputatie 7

Dat is een vraag die ik dus ook heb.

Reputatie 7

@wimj12 @Ray Dit zijn nog eens goede vragen :thumbsup_tone2:. Ben heel erg benieuwd wat de reactie van Simyo gaat zijn.

Reputatie 7

Topics jonger dan deze zijn wel behandeld. Toch wel weer apart. Heb dit in het verleden ook al eens opgemerkt.

Reputatie 6
Badge +3

Hi Mannen, 

 

Dat is inderdaad vreemd Ray, ik ga even checken wat hier mis is gegaan. :thinking:

 

Ook heb ik op dit moment niet 1,2,3 een reactie op jullie hele goede vraag, maar zal dit morgen gaan navragen bij de technische afdeling en/of de netwerkspecialist. Deze zijn vanwege koningsdag niet aanwezig vandaag. 

 

Een hele fijne koningsdag voor nu! 🧡

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 5
Badge +7

Dank voor het in gang zetten van het beantwoorden. Ik heb veel zitten zoeken, ook op internationale fora. Maar een antwoord nog niet kunnen vinden. Ook op het KPN forum heb ik het antwoord niet kunnen vinden.

Reputatie 6
Badge +3

Hi wimj12,

 

Graag gedaan! Het is een interessante vraag en ben zelf ook erg benieuwd naar het antwoord! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reputatie 7

Wat een lief hartje 😁😜

Reputatie 7

Bij een andere provider is te lezen dat je inderdaad Volte aan moet zetten. Met geïmporteerde toestellen zal dat niet niet, ook al hebben zij wel een EU keurmerk omdat ze wel in andere Europese landen te koop zijn. Lang leve de EU :joy:

Reputatie 5
Badge +7

En als het met geimporteerde toestellen niet werkt zal het waarschijnlijk ook niet werken als je aan het roamen bent in het buitennland, ongeacht de herkomst van je toestel.

Reputatie 6
Badge +3

Hi mannen!

 

Zojuist heb ik contact opgenomen met de Netwerk Specialist en die kon mij gelukkig het een en ander uitleggen.

 

De frequentie UMTS 2100 zal binnenkort gaan verdwijnen, wanneer precies is nog onbekend en dit gebeurt ook geleidelijk. Maar wat in ieder geval duidelijk is is dat de machten hiervoor niet meer worden uitgebreid, wel die van 4g en 5g.  Als je een 2100 only toestel of een GSM only toestel hebt dan kan het inderdaad zo zijn dat deze uiteindelijk niet meer te gebruiken is. 

Er zijn buitenlandse netwerk operators die nog geen 4G ondersteunen maar die hebben nog wel 2G en het zal ook nog wel even duren voor dat verdwijnt omdat 2G ook nog voor andere doeleinden wordt gebruikt.

 

Belsimpel brengt toestellen op de markt die bijvoorbeeld uit China komt, kunnen een andere frequentieband hebben. Net als bij jou Nokia 7.1 uit Bulgarije, kun je dus niet met zekerheid zeggen of deze het zal (blijven) doen. Is het toestel bij KPN gekocht? Dan zit je sowieso goed! 

 

Brengt dit wat meer duidelijkheid? 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Het lijkt me haast duidelijk dat er voor veel mensen er steeds meer onduidelijk wordt. En ik dacht dat een frietje moeilijk al ingewikkeld was als bestelling. 🤪

Reputatie 7

Hi mannen!

 

Zojuist heb ik contact opgenomen met de Netwerk Specialist en die kon mij gelukkig het een en ander uitleggen.

 

De frequentie UMTS 2100 zal binnenkort gaan verdwijnen, wanneer precies is nog onbekend en dit gebeurt ook geleidelijk. 

Brengt dit wat meer duidelijkheid? 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Niet bekend lijkt mij raar. KPN heeft zelf al in 2018 gemeld dat per januari 2022 gaat stoppen met 3G. 

 

https://www.overons.kpn/nl/nieuws/2018/kpn-gaat-in-2022-stoppen-met-3g-netwerk

 

Als zij vervolgens ook nog eens met 2G gaan stoppen kun je dus niet meer bellen met je import toestel tenzij je 4G bellen (Volte) hebt wat dus niet ondersteund wordt. Daarom de vraag, wat dan?

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +7

En als je een KPN toestel hebt werkt Volte in Nederland, maar wat tijdens een vakantie in Italie op een netwerk wat 2g en 3g heeft uitgezet?

Ik zou haast zeggen bellen via bijvoorbeeld FB WA of FB Messenger. Maar ik snap dat dat niet het punt is.

*edit* ik denk dat het toch sowieso een stuk lastiger is voor mensen zoals uit mijn kring met een eenvoudig toestel. 

Reputatie 7

En als je een KPN toestel hebt werkt Volte in Nederland, maar wat tijdens een vakantie in Italie op een netwerk wat 2g en 3g heeft uitgezet?

Op verschillende sites is te lezen van niet. 

T-Mobile;

  • Kan ik ook 4G- of wifi-bellen in het buitenland?

    Bellen via 4G en wifi wordt vanuit het buitenland niet ondersteund. Je gesprek zal automatisch via het 2G- of 3G-netwerk van de buitenlandse provider verlopen.

Vodafone

Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet?
Vanuit het buitenland ondersteunen we Bellen via 4G en/of WiFi nog niet.
Je gesprek verloopt daarom automatisch via 2G of 3G.

 

KPN

Nog niet 4G bellen in het buitenland

Op dit moment heeft KPN geen 4G bellen in het buitenland.

 

I rest my case

 

Reputatie 5
Badge +7

Ik zou haast zeggen bellen via bijvoorbeeld FB WA of FB Messenger. Maar ik snap dat dat niet het punt is.

*edit* ik denk dat het toch sowieso een stuk lastiger is voor mensen zoals uit mijn kring met een eenvoudig toestel. 

Ja, en de vraag ging over Volte kunnen gebruiken of niet. Laten we dan in deze draad geen discussie opstarten over alternatieven.

Reputatie 5
Badge +7

En als je een KPN toestel hebt werkt Volte in Nederland, maar wat tijdens een vakantie in Italie op een netwerk wat 2g en 3g heeft uitgezet?

 

KPN

Nog niet 4G bellen in het buitenland

Op dit moment heeft KPN geen 4G bellen in het buitenland.

 

I rest my case

 

Het gaat me niet over dit moment, maar over de toekomst als men in het buitenland ook 2 en 3 G uit heeft gezet.

Dan zul je verwacht ik een andere telefoon nodig hebben die wel aan de voorwaarden voldoet. Anders gezegd, je zult een investering moeten doen wil je door gaan. (Nu klink ik weer als een oud agrariër 🤔) 

Reputatie 5
Badge +7

En dat vind ik niet eens zo erg, maar ik wil niet voor ieder land een apart volte enabled toestel kopen.

Misschien is het dan ook niet verkeerd om te kijken waar je het toestel aanschaft met voLTE

.

 

Reputatie 5
Badge +7

Waar dan? Als ik koop in Nederland, bij KPN werkt dat in Nederland, maar niet in het buitenland.

Niet verkeerd bedoeld Wim maar als je het over wat in de toekomst gebeurt kan het met jouw verhaal als uitgangspunt nog een stuk ingewikkelder worden gemaakt. En daarom gebruikte ik ook het woordje misschien. 

Reputatie 5
Badge +7

Maar over de toekomst ging mijn vraag waarmee ik deze draadbegon.

Reageer