.

Beantwoord

Kan ik een plafond instellen voor het internetverbruik?

  • 15 June 2016
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Badge
ik heb net de nota van mijn dochters telefoon mogen ontvangen van ruim 160 euro waarvan 150 euro internetten. dat laatste moet ze dus zelf betalen wat voor haar erg zuur is. Nu heb ik gehoord dat je bij Hollandse nieuwe als ouders een plafond kunt instellen wat ze maandelijks mogen gebruiken als veiligheid. Heeft Simyo die mogelijkheid ook, want dat is wel erg handig voor puberende kinderen.
icon

Beste antwoord door Ray 15 June 2016, 09:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Simyo heeft helaas geen plafond mogelijkheid. Wat ze wel hebben, want dat is wettelijk verplicht, is een netwerk bericht als je op 80% en 100% van de bundel zit. Deze berichten komen binnen als sms. Ook kun je MB's bijkopen, 500 MB a 5 euro als je niet uitkomt met de bundel die maand.

Ook is het verbruik handig bij te houden via de persoonlijke Mijn Simyo pagina of de app.

Ik vermoed dat het buitensporig verbruik komt door het streamen van muziek / films. Beste is dat ook te doen met een Wifi verbinding waarbij de data verbinding uitgezet word. Want mocht Wifi wegvallen en data staat aan dan gaat de telefoon vrolijk door (en daar hoeft de gebruiker niet altijd weet van te hebben).

U kunt als ouder ook zien waar de MB's heen zijn gegaan (Simyo kan en mag dit niet). Dit doet u in de interne datamanager van de telefoon. Heeft ie deze niet, kunt u gratis 1 downloaden uit de app store. Er zijn er verschillenden.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi hofman9400,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat er enorm veel kosten zijn gevallen buiten de bundel! Daar sta je natuurlijk niet op te wachten.

Simyo heeft inderdaad geen plafond die ingesteld kan worden voor het internetten. Ik raad je dan ook aan om de adviezen van Raytje op te volgen en om de deze blog te lezen om dit in de toekomst te voorkomen.

Ik raad je aan om de Mijn Simyo app te downloaden op het toestel van je dochter. Als ze de adviezen van Ray en hetgeen dat in de blog staat vermeld opvolgt en dan ook nog de Mijn Simyo app per dag of om de twee dagen bijhoudt, dan verwacht ik dat het voor de rest goedkomt!

Heb je hier nog vragen over?

Raytje is trouwens onze Simyo Topper. Dat kun je meteen wel zien, he :P

Groetjes,
Ilias

Reageer