Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik een nieuwe prepaid internetbundel aanschaffen wanneer de huidige verbruikt is

  • 3 augustus 2013
  • 20 reacties
  • 1624 Bekeken

mag ik even terug naar de beginvraag:
mijn prepaid bundel loopt vol en ik wil een nieuwe openen ook prepaid want ik woon niet in NL
Ik zie op mijn simyo echter geen mogelijkheid om mijn bundel te verlengen... jammer dan stopt mijn internet gebruik binnenkort
icon

Beste antwoord door Alex 5 augustus 2013, 09:32

Hoi happytogether,



Een internetbundel voor een prepaid aansluiting is 1 maand geldig. Je kunt dan 200 mb verbruiken. Wanneer je prepaid bundel verbruikt is, kun je na die maand weer een nieuwe internetbundel aanschaffen. Jouw internetbundel loopt nog t/m 30/8/13. Daarna kun je weer een nieuwe bundel activeren.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi happytogether,

Een internetbundel voor een prepaid aansluiting is 1 maand geldig. Je kunt dan 200 mb verbruiken. Wanneer je prepaid bundel verbruikt is, kun je na die maand weer een nieuwe internetbundel aanschaffen. Jouw internetbundel loopt nog t/m 30/8/13. Daarna kun je weer een nieuwe bundel activeren.

Groetjes,

Alex
Hai,

Ik kan geen nieuwe internetbundel aanschaffen. Mijn oude is verlopen en ik kan alleen voor automatisch verlengen kiezen. Eigenlijk wilde ik dat niet, maar als dat de enige mogelijkheid is om een nieuwe bundel te krijgen... Maar automatisch verlengen van die bundel kan alleen als je automatisch opwaarderen aan hebt gezet. Dat heb ik aangezet en ik heb ook genoeg beltegoed voor die 10 euro, maar ik kan nog steeds geen bundel krijgen. Telkens krijg ik weer het bericht te zien dat ik automatisch opwaarderen moet aanzetten, terwijl die al aan staat. Doordat ik nu geen internetbundel kon krijgen ben ik al heel veel geld verloren :(

Ik heb me ook weer opnieuw moeten registreren om een bericht op het forum te plaatsen. Dit is al de derde keer. Als ik ingelogd ben op mijn simyo wordt er bij het forum gevraagd om me in te loggen of te registreren. Als ik dan wel inlog, word ik telkens weer naar mijn simyo gestuurd en van daaruit kan ik ook weer niet ingelogd naar het forum. Nu heb ik dus met nog weer een ander emailadres me eindelijk ingelogd. Het kost me telkens dus zoveel gedoe en tijd om weer eens iets te vragen. Dat zou toch anders moeten kunnen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Heleen


Hoi happytogether,

Een internetbundel voor een prepaid aansluiting is 1 maand geldig. Je kunt dan 200 mb verbruiken. Wanneer je prepaid bundel verbruikt is, kun je na die maand weer een nieuwe internetbundel aanschaffen. Jouw internetbundel loopt nog t/m 30/8/13. Daarna kun je weer een nieuwe bundel activeren.

Groetjes,

Alex
Ik heb nu wel na 2 dagen een mailtje gekregen dat mijn internetbundel afliep en nu kon ik wel een nieuwe afsluiten bij mijn simyo online.
Als jullie er iets hebben aangepast dan bedankt. Ik hoop dat er verder wel de mogelijkheid is om alle bundels gelijk te verlengen wanneer ze aflopen
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum hrosken,

Vervelend om te lezen dat het activeren van een nieuwe internetbundel niet zo lekker loopt. Je vorige internetbundel liep nog t/m 5/8/13. Hierdoor kon je niet eerder een internetbundel activeren. Ik zie dat de nieuwe internetbundel per vandaag (6/8/13) is geactiveerd. Er is verder niets handmatig door iemand van Simyo aangepast om dit te realiseren.

Ik wil graag even kijken naar het registratie proces. Zou je mij daarom een privé bericht kunnen sturen en daarin het email adres kunnen vermelden waarmee je de vorige keer bent geregistreerd? Ik zie namelijk maar 1 account terug op je huidige email adres. Kan je me ook laten weten welke internet browser je gebruikt? Een vraag stellen hier op het forum zou inderdaad gewoon gemakkelijk moeten zijn :)

Groetjes,

Alex
Ik kan nu wel reageren zonder een nieuwe account aan te maken. Wel gewoon op dezelfde manier ingelogd als hiervoor.


Welkom op het forum hrosken,

Vervelend om te lezen dat het activeren van een nieuwe internetbundel niet zo lekker loopt. Je vorige internetbundel liep nog t/m 5/8/13. Hierdoor kon je niet eerder een internetbundel activeren. Ik zie dat de nieuwe internetbundel per vandaag (6/8/13) is geactiveerd. Er is verder niets handmatig door iemand van Simyo aangepast om dit te realiseren.

Ik wil graag even kijken naar het registratie proces. Zou je mij daarom een privé bericht kunnen sturen en daarin het email adres kunnen vermelden waarmee je de vorige keer bent geregistreerd? Ik zie namelijk maar 1 account terug op je huidige email adres. Kan je me ook laten weten welke internet browser je gebruikt? Een vraag stellen hier op het forum zou inderdaad gewoon gemakkelijk moeten zijn :)

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Ok bedankt voor het doorgeven. Mocht je toch nog vragen hebben, verneem ik het graag.

Groetjes,

Alex
ik heb hetzelfde probleem mijn internet bundel was op 22 september afgelopen nu wil ik weer een nieuwe maar kan dat niet doen moet je een bepaalde tijd wachten voordat je weer nieuw internetbundel kunt verlengen of aanschaffen mijn bel tegoed is hoog genoeg.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum tineke1963,

Ik zie in ons systeem dat de internet maandbundel t/m 23/9/13 liep. Kan het zijn dat je op jouw pagina een andere datum zag staan? Ik zie in ieder geval dat je sinds vandaag weer een nieuwe internet maandbundel hebt kunnen toevoegen.

Groetjes,

Alex
nu mijn data op is 28-9 kan ik alleen automatisch opwarderen.
waarom kan ik niet gewoon op nieuw een internet bundel kopen ?
wat moet je minimaal op je prepaid kaart hebben staan om een internet bundel te kopen ?
Ik zit met hetzelfde probleem als 'thomas65' mijn prepaid Internet is Geldig tot 28 sep 23:59 en dus afgelopen, maar ik kan geen nieuwe afsluiten. Is het misschien een idee om automatisch verlengen ook mogelijk te maken zonder automatisch opwaarderen (mit genoeg saldo)?

ps. de link naar de gebruikersvoorwaarden voor het plaatsen van berichten geeft een 404 error, en derhalve niet van toepassing voor mij op dit moment
Badge +1
Goede middag,

Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Ik kan alleen automatisch verlengen maar ik wil alleen een bundel voor 1 maand aanschaffen.
Mijn maandbundel liep gisteren om23:59 af.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +11
Ik zit met hetzelfde probleem als 'thomas65' mijn prepaid Internet is Geldig tot 28 sep 23:59 en dus afgelopen, maar ik kan geen nieuwe afsluiten. Is het misschien een idee om automatisch verlengen ook mogelijk te maken zonder automatisch opwaarderen (mit genoeg saldo)?

ps. de link naar de gebruikersvoorwaarden voor het plaatsen van berichten geeft een 404 error, en derhalve niet van toepassing voor mij op dit moment


Hi SImYolo, welkom op het Simyo forum :)

We zijn er bekend mee dat de datum einddatum van de maandbundels internet voor prepaid soms een te vroeg wordt weergegeven op Mijn Simyo. In jouw geval was je bundel tot en met de 29e geldig en kon je daarom nog geen nieuwe bundel nemen.

Het lijkt een mooi idee om automatisch verlengen mogelijk te maken zonder automatisch opwaarderen, maar dit is een nogal ingewikkeld verhaal is me verteld :(

Geeft de link naar de Algemene Voorwaarden bij jou nog steeds een error? Bij mij namelijk niet. Ze staan er tegenwoordig wél in PDF, trouwens.
Reputatie 5
Badge +11
Goede middag,

Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Ik kan alleen automatisch verlengen maar ik wil alleen een bundel voor 1 maand aanschaffen.
Mijn maandbundel liep gisteren om23:59 af.

Groetjes


Hi Goose,

Voor jou gold helaas het zelfde als voor SImYolo: je bundel was geldig tot en met de 29e,
Wanneer je een maandbundel internet hebt die nog geldig is, kun je nog geen nieuwe bundel aanschaffen. Je kunt dan inderdaad enkel kiezen om automatisch te verlengen.
Reputatie 5
Badge +11
nu mijn data op is 28-9 kan ik alleen automatisch opwarderen.
waarom kan ik niet gewoon op nieuw een internet bundel kopen ?
wat moet je minimaal op je prepaid kaart hebben staan om een internet bundel te kopen ?


Hi thomas65,

Welkom op het Simyo forum!

Helaas staat er soms bij klanten een datum als einddatum die exact 1 dag te vroeg is op Mijn Simyo. Je werkelijke einddatum was 29-09.
Zolang je bundel nog loopt, kun je alleen kiezen om díe bundel automatisch te laten verlengen. Als je bundel is afgelopen, kun je weer een losse bundel bestellen.

Om dat te doen dien je minimaal het bedrag dat die bundel kost als beltegoed te hebben.
Het is nu in orde, ik kon vanochtend inderdaad een nieuwe bundel afnemen. En de link naar de pdf doet het ook weer.
Badge +6
Het is nu in orde, ik kon vanochtend inderdaad een nieuwe bundel afnemen. En de link naar de pdf doet het ook weer.

Hoi SImYolo,

Fijn om te lezen dat het probleem is verholpen. Bedankt voor je terugkoppeling.
Goede Morgen,

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Ik kan alleen automatisch verlengen maar ik wil alleen een bundel voor 1 maand aanschaffen.
Mijn maandbundel liep gisteren om23:59 af. En het was niet gestopt om 23:59 maar om 15:00 gisteren, waarom is het te vroeg gestopt?
Badge +8
Goede Morgen,

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Ik kan alleen automatisch verlengen maar ik wil alleen een bundel voor 1 maand aanschaffen.
Mijn maandbundel liep gisteren om23:59 af. En het was niet gestopt om 23:59 maar om 15:00 gisteren, waarom is het te vroeg gestopt?


Hoi Steffi,

Wat bedoel je dat je bundel om 15.00 uur is gestopt? Wat ik in het systeem zie, is dat je bundel op 3-10-2013 automatisch verlengd is. Je kunt automatisch verlengen uitschakelen op Mijn Simyo, dan verloopt deze bundel op 2-11. Daarna kun je ervoor kiezen om een nieuwe bundel aan te schaffen, die je niet automatisch verlengd.
Wanneer je inlogt op Mijn Simyo, zie je op de overzichtspagina je beltegoed staan, en daar iets onder de resterende MB's van je internetbundel en de tijd die er nog resteert tot het einde van je periode, 2 oktober in jouw geval.
Helemaal aan de rechterkant, vlak onder de aftellende tijd vind je de knop om automatisch verlengen uit te zetten.

Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Charlene
ik heb te weinig internet voor deze maand ik heb maar 7 MB over wat moet ik doen want je kan pas na de maand een nieuwe afsluiten
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nickiu0204,

Welkom op het Simyo Forum.

Vervelend dat je te weinig MB's hebt voor deze maand! Gelukkig zijn de 'spelregels' voor Prepaid hierin veranderd sinds een tijdje :)

Zodra jouw internetbundel op is, kun je via Mijn Simyo een nieuwe aanvragen. Deze zal dan direct ingaan. Je hoeft dus niet meer te wachten tot aan het einde van de maand. Gaat dit lukken?

Groetjes,
Angela

Reageer