.

Beantwoord

Kan ik controleren wat mij zoontje doet op Whatsapp en Facebook?

  • 4 June 2019
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

hoe kan ik inzien wat mijn zoontje doet op whats app en facebook?
icon

Beste antwoord door Kevin 4 June 2019, 12:10

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Via Simyo ga je niet kunnen zien wat je zoon doet op whatsapp en facebook. Simyo houdt alleen bij hoeveel data wordt verbruikt via 2G/3G/4G. Van wifi kan Simyo niets van zien.

Maar zelfs al zou Simyo de data bijhouden, dan zou Simyo nog niet kunnen zien wat uw zoon doet op whatsapp en facebook. De verbindingen tussen de servers van Whatsapp/Facebook en uw zoon's mobiel zijn versleuteld. Daar kun je dus niets aan zien.

Hoe je dit het beste kunt doen weet ik niet. Er zijn diverse apps voor Android en iOS onder de categorie "parental control". Mogelijk biedt een van die apps wat je zoekt. Hierover praten met je zoon is misschien ook een optie.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Nellie1,

Welkom op het Simyo forum!

Zoals Groentjuh al aangaf kunnen wij niet inzien wat je zoontje doet op zijn telefoon. Wij registreren alleen het verbruik. Ook aan welke apps deze MB's zijn opgegaan kunnen we niet zien. Als het gaat om het verbruik dan is het wel verstandig om zelf de Mijn Simyo app te downloaden en het account van je zoontje hierin toe te voegen. Je kunt dan in ieder geval in de gaten houden of hij nog genoeg belminuten en MB's over heeft.

Er zijn inderdaad een hoop "parental control apps" te downloaden. Deze hebben vaak de mogelijkheid om bepaalde apps te blokkeren en bijvoorbeeld in te stellen hoe lang hij per dag op zijn telefoon mag. Je zult met dit soort apps niet mee kunnen lezen met zijn gesprekken op Whatsapp of Facebook. Het is dus meer de keuze die je maakt of je zoon hier oud genoeg voor is.

Wij hebben een blog artikel op onze website staan met meer informatie. Het is wel een beetje afhankelijk hoe oud je zoon is en of je hier dus iets aan hebt. Maar je kunt het in ieder geval eens doorlezen! 🙂

Dankjewel voor de hulp Groentjuh!

Groetjes,

Kevin

Reageer