Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik 4G krijgen op mijn nieuwe telefoon?

  • 25 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 601 Bekeken

Hoi E. Keijzer,

Weet je zeker dat jullie toestellen geschikt zijn voor 4G? Wat zijn het precies voor toestellen?

Ik heb namelijk even gebeld met onze netwerkspecialisten. Zij wisten me te vertellen dat jullie toestellen niet geschikt zijn voor onze 4G. Daarom kunnen jullie ook niet ons 4G-netwerk selecteren :nerd:

Groetjes, 
Bas

 

 

Hey Bas, Dank voor je ‘onderzoek’ Hieronder een printscreen van gsmarena.com. Volgend die site heeft mijn telefoon LTE (4G dus naar mijn mening). Ik heb Lenovo USA (Lenovo NL weet niks en word ik van het kastje naar de muur gestuurd) een bericht gestuurd met dezelfde vraag. Zodra ik daar wat van hoor laat ik het je weten. De andere telefoon is een ZTE met dezelfde specs. Maar laten we eerst eens kijken of we mijn Lenovo Phab2 aan de praat krijgen…

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 oktober 2019, 12:48

Jouw specificaties zijn voor meerdere modellen van dezelfde telefoon.

Als je de USA versie hebt, dan mis je LTE band 3 en band 20 en dat is zijn bij KPN de belangrijkste banden (band 20 is belangrijkste!) voor LTE. Band 7 heb je daar wel, maar die wordt alleen op hele drukke plaatsen gebruikt.

Op de bovenstaande schermafbeelding zie ik wel T-Mobile 4G dus heb je band 3, band 7 of band 8. In de specificatie zou je dan dus EMEA moeten hebben, anders zou je T-Mobile 4G niet kunnen zien. Kun je het echte model type eens opzoeken? Doorgaans staat dat onder "Instellingen” → “Info telefoon” → “Modelnummer”.

Daarnaast is het een dual sim toestel. Soms kan dat in bepaalde toestellen ook voor problemen zorgen als het toestel limitaties heeft.

@mods: misschien dit even naar een eigen topic plaatsen?!

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Jouw specificaties zijn voor meerdere modellen van dezelfde telefoon.

Als je de USA versie hebt, dan mis je LTE band 3 en band 20 en dat is zijn bij KPN de belangrijkste banden (band 20 is belangrijkste!) voor LTE. Band 7 heb je daar wel, maar die wordt alleen op hele drukke plaatsen gebruikt.

Op de bovenstaande schermafbeelding zie ik wel T-Mobile 4G dus heb je band 3, band 7 of band 8. In de specificatie zou je dan dus EMEA moeten hebben, anders zou je T-Mobile 4G niet kunnen zien. Kun je het echte model type eens opzoeken? Doorgaans staat dat onder "Instellingen” → “Info telefoon” → “Modelnummer”.

Daarnaast is het een dual sim toestel. Soms kan dat in bepaalde toestellen ook voor problemen zorgen als het toestel limitaties heeft.

@mods: misschien dit even naar een eigen topic plaatsen?!

Reputatie 7
Badge +10

Hoi E. Keijzer,

 

Dank voor je screenshot! Groentjuh heeft helemaal gelijk, het modeltype zou handig zijn om te weten in dit gesprek. Laat je ons ook weten wat Lenovo hier zelf over te zeggen heeft?

 

Groetjes,

Jihane

Hoi E. Keijzer,

 

Dank voor je screenshot! Groentjuh heeft helemaal gelijk, het modeltype zou handig zijn om te weten in dit gesprek. Laat je ons ook weten wat Lenovo hier zelf over te zeggen heeft?

 

Groetjes,

Jihane

Hoi Jihane,

 

Allereerst dank dat jullie serieus naar mijn ‘probleem’ kijken! Ik kan het gewoon niet uitstaan als ik niet snap waarom het niet werkt! Nogmaals dank!

 

Hier komt de gegevens:

 

 

Reputatie 7
Badge +9

De Lenovo Phab 2 PB2-650Y is een toestel bedoeld voor de Verenigde Staten en ondersteund LTE Cat4 op bands 2, 4, 5, 7, 12, 13 en 17. (Deze frequenties zijn gebruikelijk voor in de VS!)

In Nederland bestaan de netwerken van alle providers samen op band 1, 3, 7, 8, 20, 38.

Hiermee heb je alleen band 7, waarmee je in Nederland 4G op kunt. Deze band wordt door KPN, T-mobile en VodafoneZiggo beperkt worden in drukke locaties en bereik van deze band is ook nog eens niet heel groot, dus dat zal ook niet helpen.

Voor landelijke dekking van KPN en Simyo wil je band 20 minimaal hebben! Daarna is band 3 belangrijk bij KPN. Daarna band 7 en daarna band 38.

Dat betekend dat je alleen op plekken waar band 7 gebruikt wordt door KPN 4G kan hebben, maar in het merendeel van de Nederland zal je 2G of 3G moeten gebruiken.

Je had de Lenovo Phab 2 PB2-650M (Internationaal model; bedoeld voor Europa/Egypte/India) moeten hebben om in Nederland goed 4G te kunnen gebruiken! Zelfs de Lenovo Phab 2 PB2-650N (bedoeld voor China) was beter geweest met ondersteuning van band 3 en 7!

Voor de ZTE kan hetzelfde gelden: Geen ondersteuning voor de juiste banden betekend geen 4G! Als ik het model nummer weet, dan kan ik het uitzoeken. Maar ik verwacht een vergelijkbaar probleem als bij deze Lenovo!

Reputatie 7
Badge +9

N.V.T., dubbel post. Mag weg!

Hi Groentjuh, hier kan ik wat mee! Dank je! Pech dus. Inderdaad: toestel in de US gekocht toen we daar woonden en daar doet ‘ie het dus wel op 4G. Ik ga op zoek naar een toestel met band 20. Ik zal het voor die ZTE ook even uitzoeken. Nu weet ik waar ik naar moet zoeken. Nogmaals dank en voor mij is dit topic nu wel gesloten. Thx!! 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi E. Keijzer, 

Fijn dat onze @Groentjuh je zo goed heeft kunnen helpen! Waarvoor dank :wink:

Mocht je tóch nog een vraag hebben hierover, dan weet je ons te vinden :blush:

Groetjes,
Bas

@Groentjuh , je hebt me goed geholpen met mijn zelf gemaakte Lenovo Phab2 probleem. Ik overweeg nu een nieuwe smartphone te kopen. Omdat ik veel in Amerika ben wil ik graag een telefoon hebben die in de US en in Europa op 4G werkt. Mijn oog is gevallen op de exoot Blackberry Key2 LE, type BBE100-5. Volgens mij moet dat werken (heeft band 3 en 20 voor NL)… Kan jij dat nog eens dubbel checken voor mij? Alvast hartelijk dank! NB: op die website die jij de vorige keer noemde kan ik ‘m niet vinden...

@E. Keijzer bedoel je deze site?

https://www.gsmarena.com/blackberry_key2_le-9292.php

 

De rest laat ik aan @Groentjuh, omdat je bij hem aan de mouwen trekt.:stuck_out_tongue:

@Friesian , nee, die bedoelde ik niet. Want daar had ik me nou net mee vergist de vorige keer. Groentjuh had het over https://www.phonemore.com/specs/?brand=6&device=1. Maar daar staat die BBE100-5 nou net niet tussen…

 

Reputatie 7
Badge +9

Welke website je gebruikt voor het bekijken van de ondersteunde banden maakt niet gek veel uit. In dit geval is deze pagina ook goed.

BBE100-5 – NA Open Market – dual SIM ondersteunt banden: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 28, 29, 38, 39, 40, 41, 66.

In Nederland worden banden 1, 3, 7, 8, 20, 38 gebruikt.

Het toestel heeft dus 1, 3, 7, 8, 20 en zou daarmee prima 4G moeten hebben. Je mist wel 38, maar zelf het Europese model heeft geen ondersteuning daarvoor. Hierdoor zal je misschien niet overal het maximale uit 4G kunnen halen, maar dit zal snel 4G niet hinderen. Ook de dekking zou goed moeten blijven.

Op basis van die specificatie zou 4G moeten werken. Wel zou het kunnen dat VoLTE/VoWiFi niet werkt, want daar telt software ook flink mee. Blackberry zie ik daar niet op de lijst staan.

Ik zou niet weten waarom dat toestel niet zou kunnen werken op 4G van Simyo; Misschien dat een moderator nog dingen kan bedenken waarop gelet moet worden voor de aankoop daarvan.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi E. Keijzer en Groentjuh,

 

Ik heb niks toe te voegen aan het verhaal van Groentjuh, simpelweg omdat mijn kennis van toestellen een stuk beperkter is dan die van Groentjuh. Hij weet wel waar hij het over hebt dus ik zou hier ook op vertrouwen.  Thanks voor het helpen!

 

Groetjes,

Daisy

Groentjuh en Daisy, bedankt voor de info maar weer! Ik begin er zo zelf ook meer kijk op te krijgen 😉!!

@Groentjuh , je noemt wel een mogelijk issue met VoLTE/VoWiFi. Uit welke gegevens haal je dat dat misschien niet zou werken? Op de Blackberry site staat er idd niks over vermeld. Vandaar?

Reputatie 7
Badge +9

@Groentjuh , je noemt wel een mogelijk issue met VoLTE/VoWiFi. Uit welke gegevens haal je dat dat misschien niet zou werken? Op de Blackberry site staat er idd niks over vermeld. Vandaar?

Dat leid ik af via deze pagina. Daar is Blackberry in zijn geheel niet te vinden. Nu zijn die lijsten niet altijd compleet, maar omdat het toestel er niet bij staat kan ik ook niet zeggen dat het zeker gaat werken.

Reputatie 7
Badge +5

He E.Keijzer,

 

Ik kan wel toevoegen dat het de instellingen van VoLTE/VoWifi soms invloed kunnen hebben op 4G. Dit zou eigenlijk niet moeten maar bij sommige toestellen wil dit nog wel eens helpen om dat uit te schakelen of aan te zetten om te kijken of dat invloed heeft. 

 

Mocht je toestel deze functie niet hebben zie ik geen reden waarom het niet zou moeten werken. Wellicht kan er een medewerker van een toestelwinkel met je mee kijken? 

 

Groetjes,

Daisy

Reageer