Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan geen mail versturen vanaf mijn mobiele telefoon


Badge
Hallo,
Sinds kort een htc one x aangeschaft,ik heb dezelfde account aangemaakt als bij mijn vorige htc,nu kan ik allen nog maar mail ontvangen en niet meer verzenden,kan iemand mij helpen de uitgaande mail acoount gegevens in te vullen(smpt server-beveiligingstype-severpoort) ,bvd anton
icon

Beste antwoord door MartijnR 3 april 2013, 12:12

KPN: mail.kpnmail.nl / smtp.kpnplanet.nl



Lees deze topics anders even door:http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=123



Of deze link: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/htc
Bekijk originele reactie

28 reacties

Reputatie 3
Badge +9
smtp.kpnplanet.nl op poort 25, zonder inloggegevens

Ik hoop dat je dit bedoeld.
Badge
hallo,bedankt voor de reactie.dit heb ik nu gedaan,ik heb bij beveiligingstype geen ingevuld,
ik heb het volgende ingevuld bij instellingen uitgaande server,aanmelden vereist, gebruikersnaam(moet dat je e-mailadres zijn) ,wachtwoord,smtp.kpnplanet.nl,beveiligingstype-geen,serverpoort 25

maar telkens krijg ik te zien dat ie geen verbinding kan maken met de mailserver(server reageert niet),gr anton
Reputatie 3
Badge +9
KPN: mail.kpnmail.nl / smtp.kpnplanet.nl

Lees deze topics anders even door:http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=123

Of deze link: http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/htc
Reputatie 3
Badge +9
p.s.welke mail provider heb je?
Bij Serverpoort, voer in geval van Hotmail, Gmail of XS4ALL 995 in;
Heb je een andere e-mailprovider, voer dan 110 in.
Reputatie 2
Badge +1
Hey anton1965,

Zou je even kunnen laten weten of je door deze tips inmiddels uitgaande emails kunt versturen vanaf jouw mobiel?

Ook ben ik benieuwd naar welke email provider je gebruikt?
Badge
Hey anton1965, Zou je even kunnen laten weten of je door deze tips inmiddels uitgaande emails kunt versturen vanaf jouw mobiel? Ook ben ik benieuwd naar welke email provider je gebruikt?


hallo, nee lukt nog steeds niet,ik krijg steeds te zien ;geen verbinding met mailserver,de server reageert niet,mijn provider is ziggo
Reputatie 3
Badge +9
Lukt het niet met beide verbindingen, dus 3g en wifi. Of werkt er een wel.
Reputatie 3
Badge +9
Probeer voor smtp dezelfde inloggegevens als inkomende mail.
Reputatie 7
Badge +9
KPN heeft voor dit toestel een speciale wizard. Volg deze stap voor stap en laat ons even weten of het gelukt is.
Badge
Probeer voor smtp dezelfde inloggegevens als inkomende mail.
,hallo,heb ik ook gedaan ,via kpn wizard ,maar de server reageerd niet,gr anton
Badge
KPN heeft voor dit toestel een speciale wizard. Volg deze stap voor stap en laat ons even weten of het gelukt is.


heb ik gedaan,maar is niet gelukt,gr anton
Badge
Probeer voor smtp dezelfde inloggegevens als inkomende mail.


ik moet toch smpt.ziggo.nl ingeven.of iets van kpn,gr anton
Reputatie 3
Badge +9
Ik zal morgen nog even zoeken Anton.
Badge
oke,bedankt
Reputatie 3
Badge +9
Beste Anton,

Misschien zou je op deze site vinden wat je nodig hebt.
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/28008-e-mail-instellingen-ziggo-7.html
Badge +6
Hoi Anton,

Heeft de tip van Martijn® je nog geholpen?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Simyo blokkeerd de uitgaande mail (externe providers)over hun netwerk. Ik ben net overgestapt en se mail instellingen zijn ok. Nu bij Simyo gaat al het e-mail verkeer via Wifi ok, maar als dit uitstaat of ik heb geen Wifi toegang (niet binnen bekende wifi gebieden) dan gaat de mail er NIET uit. Er komt een smtp uitgaan de mail melding dat de uitgaande server het verzoek niet kan afhandelen.... Ook vallen gesprekken vaak weg... Onacceptabel! Dit is een reden om gauw weer over te stappen op een andere 3 3G provider.
Reputatie 7
Badge +9
Misschien een domme vraag, over Wi-Fi wel, ongeacht waar je bent, over 3G niet... staat mobiele data wel aan?
Reputatie 7
Badge +9
Je uitgaande mail moet zo staan:

SMTP-server - smtp.kpnplanet.nl
Beveiligingstype - geen
Poort - 25
Inloggen verplicht - niet aangevinkt of nee

Zo zou het moeten werken

De inkomende server uiteraard volgens instellingen van je provider.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ronald1973, en welkom op het Simyo forum!

Ik ben benieuwd of je eruit komt met franswon's tip. Houdt ons op de hoogte!
Lukt het niet met beide verbindingen, dus 3g en wifi. Of werkt er een wel.

ik heb een probleem met uitgaande mail op wifi......
Badge +6
ik heb een probleem met uitgaande mail op wifi......

Hoi Movdvo,

Welkom op het forum!
Helaas kan ik je niet helpen met je vraag. Simyo ondersteunt namelijk geen WIFI. Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van je toestel.
Badge
Sinds een dag of 5 geen mail verzenden meer mogelijk via smtp.kpnplanet.nl.
Ik heb de instellingen goed staan. Zet de wifi uit voordat ik ga verzenden, maar krijg de mails niet verzonden.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Sinds een dag of 5 geen mail verzenden meer mogelijk via smtp.kpnplanet.nl.
Ik heb de instellingen goed staan. Zet de wifi uit voordat ik ga verzenden, maar krijg de mails niet verzonden.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?


misschien moet je smtp.kpnmail.nl proberen...
Lukt het niet met beide verbindingen, dus 3g en wifi. Of werkt er een wel.

ik heb een probleem met uitgaande mail op wifi......


3g gaat goed, maar wifi gaat niet uitgaand...zo gaat het wel hard met je data tegoed 😞

Reageer