.

Beantwoord

Is Simyo verplicht het internet te blokkeren wanneer de bundel op is?

  • 9 May 2021
  • 5 reacties
  • 551 Bekeken

Beste medewerker,

Mijn zoon had mij verteld dat alle providers verplicht zijn om de internetsnelheid te verlagen of het internet af te sluiten bij een te hoog gebruik van Mb’s. Dat wist ik,dus op 27 april kreeg ik een seintje dat ik bijna mijn Mb’s op had. Ging nog even door met film kijken. En dacht dus nog steeds dat ik echt moest stoppen als het trager werd of dat ik wel werd afgesloten. 

Tot mijn zeer grote schrik kreeg ik na een tijdje het bericht dat ik E 227, aan Mb’s buiten mijn bundel had gebruikt en mijn internet werd afgesloten. Voor mij dus veel te laat.

Nu lees ik achteraf dus dat het bij Simyo dus heel anders werkt dan mijn zoon had verteld.

Kan ik in mijn specifieke geval ook gebruik maken van de coulanceregeling?

Ik hoor graag van jullie.  Bij voorbaat mijn dank. DP

icon

Beste antwoord door Groentjuh 10 May 2021, 11:01

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Waar heeft je zoon die informatie vandaan?

Ik heb hem nu ook gevraagd, maar hij kan het niet zo gauw vinden. Er is wel Europese wetgeving, maar Nederland is minder streng hierin heb ik gevonden bij Kassa (BNN/VARA).

Simyo stuurt bij 80% en 100% een waarschuwing over het verbruik binnen de databundel. Daarnaast blokkeert Simyo de aansluiting uitgaand bij hoog verbruik van €100,- per 24 uur of €250,- per week. Omdat Simyo de verbruikgegevens met vertraging binnen krijgt van KPN kan het bedrag hoger uitvallen dan die €100,- of €250,-

  

Mijn advies is om deze blog eens door te nemen. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb hem nu ook gevraagd, maar hij kan het niet zo gauw vinden. Er is wel Europese wetgeving, maar Nederland is minder streng hierin heb ik gevonden bij Kassa (BNN/VARA).

Europese wetgeving is afsluiten bij 60 euro buiten de bundel tijdens roaming. Dat geld dus alleen als je je in een ander Europees land bevind.

Dit afsluiten van worden opgeheven met een simpel SMSjes, waarna onbeperkt buiten de bundel doorgegaan kan worden.

Binnen Nederland is een provider verplicht om een waarschuwings-SMS te sturen bij 80% en 100% gebruik van de databundel. Deze SMSjes geef je ook aan te hebben ontvangen.

Wat providers buiten de bundels in Nederland doen, verschilt per provider. Daar hebben zij zelf de vrijheid in.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Dipo,

 

Welkom op het Simyo forum! Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het zit. 

 

Als provider ben je verplicht om de klant te informeren wanneer de internetbundel op is, verder ben je niet verplicht het internet te blokkeren. Het kan zijn dat dit andere landen wel zo is, dat durf ik niet te zeggen. Maar dat is dus de reden waarom je de waarschuwingsms'jes ontvangt en niet het internet geblokkeerd word wanneer het limiet bereikt is.

 

Thanks Groentjuh en Ray!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer