.

Beantwoord

Is het ook mogelijk een plafond in te stellen zodat je niet over je data en minuten heen kunt gaan?

  • 27 April 2017
  • 7 reacties
  • 749 Bekeken

Badge
Hallo,

Is het ook mogelijk een plafond in te stellen zodat je niet over je data en minuten heen kunt gaan?
icon

Beste antwoord door PaulH 27 April 2017, 13:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Voor je data is het vanuit Simyo niet mogelijk. Je kan wel op je telefoon een dataplafond instellen.
Voor Android is het simpel: Instellingen>gegevens of datagebruik> limiet en kies je gewenste limiet en/of waarschuwing.
Op IOS is het ook mogelijk maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Je krijgt wel altijd een sms'je met een waarschuwing voor 80 en 100% data.

Je belminuten zijn makkelijker bij te houden omdat 1 minuut ook daadwerkelijk 1 minuut is. Daarom kun je het als het goed is bij houden, zeker met de Simyo app. Als je deze nog niet hebt raad ik aan die te installeren. Daar heb je makkelijk overzicht over je bundels en gebruikte data en minuten en sms'jes.

Groet Paul.
Badge +7
Hoi dhekelaar,

Wat goed dat je dit navraagt! Het is helaas niet mogelijk om bij ons een plafond in te stellen voor je data en belminuten. We sturen altijd een sms'je op het moment dat je je internetbundel voor 80% en 100% hebt verbruikt. Je kunt er vervolgens zelf voor kiezen om extra MB's bij te kopen, of om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Dit voorkomt kosten buiten de bundel. Internetten buiten de bundel kost € 0,15 per MB, dus de kosten kunnen hierdoor hoog oplopen. Gelukkig is het in veel telefoons wel mogelijk om een datalimiet in te stellen.

We sturen geen sms'jes over je belbundel. Dat komt omdat het een stuk makkelijker bij te houden en in te schatten is hoeveel je precies belt. PaulH heeft je ook een goede tip gegeven om regelmatig je verbruik op Mijn Simyo te controleren. Zo weet je precies hoeveel belminuten je nog over hebt.

Ik zie dat je voor deze maand zowel je belbundel als je internetbundel volledig hebt verbruikt. Ik raad je daarom aan om MB's bij te kopen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om te bellen via bijvoorbeeld Whatsapp. Dit kost je dan geen belminuten buiten de bundel.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@PaulH, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hallo Simyo,

Kunnen jullie overwegen om het in de toekomst wel mogfelijk te maken om zo'n (data-)plafond in te stellen? De geboden oplossingen (instellingen op de telefoon, sms-jes bij 80% en 100% dataverbruik, continue in Mijn Simyo kijken) zijn niet altijd toereikend. Daarnaast zijn de geboden oplossingen allemaal oplossingen waarvoor ik zelf in actie moet komen. In deze tijd waarin alles automatisch gaat (ook het overschrijven van mijn abonnementsgeld naar jullie) is dat een beetje ouderwetse oplossing. Als voorbeeld:

- Begin dit jaar heb ik wat problemen met mijn telefoon gehad. Om dit op te lossen heb ik een paar keer mijn telefoon naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Hierdoor weet mijn telefoon niet meer wat het dataverbruik is. Bovendien moet ik niet vergeten om deze instellingen weer aan te zetten. Jullie kunnen dit veel beter voor mij regelen.

- Mijn dochter heeft ook een Simyo abonnement, maar zonder internet. Na een jaar kreeg zij 1000MB cadeau voor haar Simyaardag. Een leuk gebaar. Helaas heb ik het mailtje dat je handmatig internet weer uit moet zetten een paar dagen te laat gelezen. Dankzij haar beperkte internetgebruik is de schade beperkt gebleven tot iets meer dan 10 euro. Zij heeft nooit een sms-je gekregen dat zij 80% of 100% van haar bundle heerft gebruikt. Een plafond had hier een paar euro, maar vooral heel erg veel ergenis kunnen schelen.

Dus daarom mijn verzoek om (optioneel) een data-plafond in te kunnen stellen. Ik zag bij Netneutraliteit onder het kopje "Snelheidsreductie bij overschrijding bundeltegoed voor consumenten" dat jullie er al op voorbereid zijn.
Kiek mar eens even met de kijkertjes, ben benieuwd naar je respons..:)

https://forum.simyo.nl/internet-62/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919
Reputatie 7
Badge +10
Hi Malthus,

Welkom op het Simyo Forum!

Dankjewel voor je reactie en feedback 😃 Ik heb meteen gereageerd op je reactie in dit topic. Daarin heb ik je laten weten dat ik je suggestie op de Wall of Change heb gehangen, zodat ernaar gekeken kan worden 🙂 De Wall of Change is een wand waarop allerlei ideeën en wensen van klanten en van medewerkers op worden geplakt.

Laat je het me weten als je andere vragen hebt?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Ook ik wil jullie vragen om het in de nabije toekomst mogelijk te maken om een plafond in te stellen! Voor internet, maar óók voor bellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Liz!

Dankjewel voor je feedback 🙂 Ik heb, speciaal omdat jij dit vroeg, nog een keer dit idee op de 'Wall of Change' gehangen. Zo weten mijn collega's dat er veel vraag naar is. Dank!

Groetjes,
Jihane

Reageer