Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Is het ook mogelijk een plafond in te stellen zodat je niet over je data en minuten heen kunt gaan?

  • 27 april 2017
  • 7 reacties
  • 409 Bekeken

Badge
Hallo,

Is het ook mogelijk een plafond in te stellen zodat je niet over je data en minuten heen kunt gaan?
icon

Beste antwoord door PaulH 27 april 2017, 13:04

Voor je data is het vanuit Simyo niet mogelijk. Je kan wel op je telefoon een dataplafond instellen.

Voor Android is het simpel: Instellingen>gegevens of datagebruik> limiet en kies je gewenste limiet en/of waarschuwing.

Op IOS is het ook mogelijk maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Je krijgt wel altijd een sms'je met een waarschuwing voor 80 en 100% data.



Je belminuten zijn makkelijker bij te houden omdat 1 minuut ook daadwerkelijk 1 minuut is. Daarom kun je het als het goed is bij houden, zeker met de Simyo app. Als je deze nog niet hebt raad ik aan die te installeren. Daar heb je makkelijk overzicht over je bundels en gebruikte data en minuten en sms'jes.



Groet Paul.
Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Voor je data is het vanuit Simyo niet mogelijk. Je kan wel op je telefoon een dataplafond instellen.
Voor Android is het simpel: Instellingen>gegevens of datagebruik> limiet en kies je gewenste limiet en/of waarschuwing.
Op IOS is het ook mogelijk maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Je krijgt wel altijd een sms'je met een waarschuwing voor 80 en 100% data.

Je belminuten zijn makkelijker bij te houden omdat 1 minuut ook daadwerkelijk 1 minuut is. Daarom kun je het als het goed is bij houden, zeker met de Simyo app. Als je deze nog niet hebt raad ik aan die te installeren. Daar heb je makkelijk overzicht over je bundels en gebruikte data en minuten en sms'jes.

Groet Paul.
Badge +7
Hoi dhekelaar,

Wat goed dat je dit navraagt! Het is helaas niet mogelijk om bij ons een plafond in te stellen voor je data en belminuten. We sturen altijd een sms'je op het moment dat je je internetbundel voor 80% en 100% hebt verbruikt. Je kunt er vervolgens zelf voor kiezen om extra MB's bij te kopen, of om de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Dit voorkomt kosten buiten de bundel. Internetten buiten de bundel kost € 0,15 per MB, dus de kosten kunnen hierdoor hoog oplopen. Gelukkig is het in veel telefoons wel mogelijk om een datalimiet in te stellen.

We sturen geen sms'jes over je belbundel. Dat komt omdat het een stuk makkelijker bij te houden en in te schatten is hoeveel je precies belt. PaulH heeft je ook een goede tip gegeven om regelmatig je verbruik op Mijn Simyo te controleren. Zo weet je precies hoeveel belminuten je nog over hebt.

Ik zie dat je voor deze maand zowel je belbundel als je internetbundel volledig hebt verbruikt. Ik raad je daarom aan om MB's bij te kopen. Vervolgens kun je ervoor kiezen om te bellen via bijvoorbeeld Whatsapp. Dit kost je dan geen belminuten buiten de bundel.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@PaulH, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Hallo Simyo,

Kunnen jullie overwegen om het in de toekomst wel mogfelijk te maken om zo'n (data-)plafond in te stellen? De geboden oplossingen (instellingen op de telefoon, sms-jes bij 80% en 100% dataverbruik, continue in Mijn Simyo kijken) zijn niet altijd toereikend. Daarnaast zijn de geboden oplossingen allemaal oplossingen waarvoor ik zelf in actie moet komen. In deze tijd waarin alles automatisch gaat (ook het overschrijven van mijn abonnementsgeld naar jullie) is dat een beetje ouderwetse oplossing. Als voorbeeld:

- Begin dit jaar heb ik wat problemen met mijn telefoon gehad. Om dit op te lossen heb ik een paar keer mijn telefoon naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Hierdoor weet mijn telefoon niet meer wat het dataverbruik is. Bovendien moet ik niet vergeten om deze instellingen weer aan te zetten. Jullie kunnen dit veel beter voor mij regelen.

- Mijn dochter heeft ook een Simyo abonnement, maar zonder internet. Na een jaar kreeg zij 1000MB cadeau voor haar Simyaardag. Een leuk gebaar. Helaas heb ik het mailtje dat je handmatig internet weer uit moet zetten een paar dagen te laat gelezen. Dankzij haar beperkte internetgebruik is de schade beperkt gebleven tot iets meer dan 10 euro. Zij heeft nooit een sms-je gekregen dat zij 80% of 100% van haar bundle heerft gebruikt. Een plafond had hier een paar euro, maar vooral heel erg veel ergenis kunnen schelen.

Dus daarom mijn verzoek om (optioneel) een data-plafond in te kunnen stellen. Ik zag bij Netneutraliteit onder het kopje "Snelheidsreductie bij overschrijding bundeltegoed voor consumenten" dat jullie er al op voorbereid zijn.
Kiek mar eens even met de kijkertjes, ben benieuwd naar je respons..:)

https://forum.simyo.nl/internet-62/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919
Reputatie 7
Badge +10
Hi Malthus,

Welkom op het Simyo Forum!

Dankjewel voor je reactie en feedback 😃 Ik heb meteen gereageerd op je reactie in dit topic. Daarin heb ik je laten weten dat ik je suggestie op de Wall of Change heb gehangen, zodat ernaar gekeken kan worden 🙂 De Wall of Change is een wand waarop allerlei ideeën en wensen van klanten en van medewerkers op worden geplakt.

Laat je het me weten als je andere vragen hebt?

@ Friesian, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Ook ik wil jullie vragen om het in de nabije toekomst mogelijk te maken om een plafond in te stellen! Voor internet, maar óók voor bellen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Liz!

Dankjewel voor je feedback 🙂 Ik heb, speciaal omdat jij dit vroeg, nog een keer dit idee op de 'Wall of Change' gehangen. Zo weten mijn collega's dat er veel vraag naar is. Dank!

Groetjes,
Jihane

Reageer