.

Introductie 4G testweken


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
We gaan bijna beginnen met de 4G testweken. 100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen. Sinds 23 december zijn er al 10 supertesters begonnen met het testen van 4G. De komende tijd kun je in het 4G forum alle ervaringen van onze testers volgen. Ook hebben we een speciale 4 weken 4G pagina aangemaakt.

Ben je 1 van de testers? Vergeet dan niet de juiste APN instellingen in te stellen op je telefoon. De optie 4G hebben wij bij Simyo al voor je aangezet. Daar hoef je dus niets meer voor te doen. Wat je wel moet doen is je telefoon op de juiste manier instellen.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Meer uitleg over 4G bij Simyo vind je hier.

237 reacties

Dat is het niet, volgens mij. Om half 4 had ik bij redelijk gebruik nog 86% over (vanaf 6:45 van de lader af). Op m'n werk heb ik geen wifi en normaal gesproken heb ik rond die tijd minder batterij over.

Ik zal het de komende weken eens in de gaten houden.
Het klopt wel dat 4G zuiniger is. Je verwisselt nu niet steeds van 3G naar gprs naar H enzovoort. Je blijft gewoon constant op 4G (als dat dekking dat toelaat).
Maar voor het ontvangen van spraak oproepen heb je toch ook nog steeds verbinding met 2g/3g?
Maar voor het ontvangen van spraak oproepen heb je toch ook nog steeds verbinding met 2g/3g?

Klopt. Voor spraak ga je terug naar 2g of 3g afhankelijk van je ISP. 

De tweede helft van de week heb ik een hoop buiten de deur gedaan. Ik moet zeggen dat ik me steeds blijf verbazen over de snelheid maar vooral de continuiteit van het netwerk. Nergens nog gehad dat ik een erg lage snelheid haalde terwijl dat op 3g zeker wel het geval was.

Het went snel trouwens. In eerste instantie verbaasde ik me over hoe snel het alemaal kan maar nu vind ik het de normaalste zaak van de wereld. 

Als de prijs niet te gek hoog wordt zal ik het zeker blijven houden.
Ik had vandaag iets raars:

In de V&D in Nijmegen kon ik geen webpagina's laden op 4G, hoewel ik 3/4e bereik had. Toen ik terugswitchte naar 3G werkte alles naar behoren. Geen idee of het iets tijdelijks was. 
^
Had ik ook 1 keer in de trein tussen Den Haag en Leiden. Had wel 4G bereik (2-3 streepjes) maar pagina's werden niet ingeladen, andere apps hadden ook geen internet connectie. Toen 4G uitgezet en toen werkte het wel via 3G. Later op Leiden CS werkte 4G weer naar behoren.
Na een week 4G'en ben ik er zeer tevreden over! Dekking is zeker niks mis mee en de snelheid al helemaal niet! Alleen heel af en toe staat er in mijn display wel dat ik 4G heb maar iets laden is niet mogelijk, meestal naar een reboot is het weer verholpen. Al met al top dus!
ik heb binnen nog steeds geen bereik. Beetje jammer als je het mij vraagt. Loop ik het centrum van dongen in heb ik wel 4g, zo ook bij mijn ouders in huis. Ik ben bang dat ik in een dode hoek o.i.d. zit bij ons in de straat.

Hi Mvriel,

Wat ik me nou afvraag: heb je deze gebrekkige verbinding enkel op 4G, of ook met 3G of 2G?
Want als dát zo is: hoe was je bereik voor deze 4G testperiode?


3g is ook miserabel in huis. Ook voor de testperiode al.
Badge
Wat mij opvalt is dat ik veel meer data verbruik met 4G. Ik heb wel wat extra dingen gedaan zoals speedtest maar dan nog. Ik luister veel naar spotify en ik had aan 1000 MB bundel genoeg, ik gebruikte niet meer dan 600 MB per maand aan dpotify. Ik zit nu al op 1500 MB voor alleen dpotify en we zijn nog niet eens halverwege de maand. Hebben meer mensen hier last van.
Onlangs opvergegaan van een Nexus 5 naar een BlackBerry Z10
Heeft veel invloed op het bereik, waarbij de Nexus 5 vaak maar 1 streepje en soms 2 streepjes bereik had in huis heeft de Z10 3 tot 4 streepjes bereik.
Ook heeft de Z10 bereik op een plaats waar ik met de Nexus 5 met geen mogelijkheid een verbinding kon krijgen (zowel voice als 3G/4G).
Echter zie ik dat op deze locatie de Z10 veelal verbonden is via Edge, wat volgens mij opvallend is aangezien ik altijd heb begrepen dat als er een Edge verbinding mogelijk is dan zou 4G ook moeten werken. Of heeft dit er alleen maar mee te maken dat de betreffende zendmast dan ook 4G uitzend, al dan niet op een sterker signaal dan Edge?
Badge +1
Als er Edge aanwezig is, dan betekent dat inderdaad dat de mast geschikt is voor 4G. Dat je terugvalt op Edge heeft er gewoon mee te maken dat het bereik voor 4G niet voldoende is.

Reageer