.

Introductie 4G testweken


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
We gaan bijna beginnen met de 4G testweken. 100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen. Sinds 23 december zijn er al 10 supertesters begonnen met het testen van 4G. De komende tijd kun je in het 4G forum alle ervaringen van onze testers volgen. Ook hebben we een speciale 4 weken 4G pagina aangemaakt.

Ben je 1 van de testers? Vergeet dan niet de juiste APN instellingen in te stellen op je telefoon. De optie 4G hebben wij bij Simyo al voor je aangezet. Daar hoef je dus niets meer voor te doen. Wat je wel moet doen is je telefoon op de juiste manier instellen.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Meer uitleg over 4G bij Simyo vind je hier.

237 reacties

Hm, toch een tegenvaller gevonden. Ik kan de 4G verbinding niet gebruiken als persoonlijke hotspot (iPhone 5S -> Macbook Air)
3G werkt prima, maar de omschakeling naar 4G pakt hij helaas niet. minpunt, ik gebruik mijn mobiele netwerk vaak en graag als mobiele hotspot.

Edit: APN stond goed ingesteld; nogmaals gewijzigd en na rebooten van de telefoon werkt het wel.
Een hotspot met USB-verbinding lukt bij mij wel gewoon via 4G op de iPhone 5S. Mooi dat het weer werkt voor jou.
Ik had vrijdag de instellingen veranderd op mijn iPhone 5S, na een herstart gaf de telefoon eerst 5 seconden aan dat het op 3G netwerk zat en sprong daarna gelijk op 4G. Ik had geen problemen met het instellen.
Badge
Ook ik ben zeer tevreden over het 4G netwerk. Lekker snel, maar door al het testen schiet het aantal verbruikte MB's flink omhoog. Afgelopen jaar nooit meer dan 500MB verbruikt, maar ben er nu in enkele dagen al overheen. Het instellen van 4G was overigens goed te doen.

Het viel me op dat mijn simkaart geen internet verbinding meer kan maken op telefoons welke geen 4G ondersteunen, dus ook niet via 2G/3G. Doe ik nu zelf iets fout of is dit de bedoeling? Dit is getest op een HTC One X en een LG Nexus 4. 
Ben afgelopen zaterdag teruggekomen van wintersport. Zodra m'n Nexus 5 op het Simyo netwerk zat, zag ik direct het 4g symbool. Snelheden zijn prima volgens mij:

Vol bereik: 24,39 Mbps Down, 10,68 Mbps Up
2 streepjes: 12,37 Mbps Down, 4,77 Mbps Up 

Beide omgeving Tilburg.

Thuis in Breda:

Weinig bereik op 4g in huis, 6 Mbps Down, 0,26 Up. Hier valt dus nog wel winst te behalen.
Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag mijn iPhone 5S ingesteld op 4G. Kwestie van 4G aanzetten en iets anders invullen bij APN. Zo gepiept, 4G werkte meteen na het uit en aanzetten van mijn telefoon.
In het weekend 4G even getest door middel van een paar filmpjes op Youtube en Pathé, super snel! Ik denk nog wel sneller als via mijn wifi thuis.
Merk wel dat mijn dataverbruik sneller gaat, maar ik kijk normaal ook bijna nooit filmpjes, alleen via wifi.
Voor alsnog werkt alles prima en heel snel (omgeving Eindhoven).

Speedtest:
22.15 Mbps Down / 8.46 Mbps Up

Ben benieuwd naar de volgende opdracht 🙂!
Badge
Ja, gaat lekker zo 🆒
Even ook voor de andere testers: Het is de bedoeling dat je hetzelfde surf en download als anders. Juist dán krijgen we een goed beeld van wat 4G doet met je verbruik etc.


Aai dat had wel iets beter gecommuniceerd mogen worden, ik ben het juist aan het testen als WiFi vervangen en om zoveel mogelijk load en MB's er doorheen te jagen om een beeld te vormen over de toepasbaarheid.

Bij deze WiFi weer aangezet, is het voor jullie mogelijk om de data per week in te zien want anders zijn door deze "valse start" de grafieken van 4 weken testen al vertekend geraakt in de eerste week.

Is er overigens al inzicht over de kosten van Flex4G, ik ben wel benieuwd wat het mij extra gaat kosten als ik het aan wil zetten?
Ja, gaat lekker zo 🆒
Even ook voor de andere testers: Het is de bedoeling dat je hetzelfde surf en download als anders. Juist dán krijgen we een goed beeld van wat 4G doet met je verbruik etc.


Aai dat had wel iets beter gecommuniceerd mogen worden, ik ben het juist aan het testen als WiFi vervangen en om zoveel mogelijk load en MB's er doorheen te jagen om een beeld te vormen over de toepasbaarheid.

Bij deze WiFi weer aangezet, is het voor jullie mogelijk om de data per week in te zien want anders zijn door deze "valse start" de grafieken van 4 weken testen al vertekend geraakt in de eerste week.

Is er overigens al inzicht over de kosten van Flex4G, ik ben wel benieuwd wat het mij extra gaat kosten als ik het aan wil zetten?


Dus hetzelfde blijven doen als we altijd doen?
Reputatie 5
Badge +11
Thuis doet mijn KPN 3G verbinding van een ander nummer het trouwens vlekkeloos, dus het lijkt zover ik kan zien echt een netwerk issue.

 


Hi sschot,

Helaas horen dit soort dingen ook bij het testen 😞 Als ik trouwens check op de postcode van je woonplaats zou je een 'gewoon' een goeie 3G en 4G verbinding moeten hebben 😕
Kun je laten weten of je dit nog steeds ervaart?
Reputatie 5
Badge +11
En geblokkeerd... :-(

En ook alweer gedeblokkeerd 😃
Reputatie 5
Badge +11
Ook ik ben zeer tevreden over het 4G netwerk. Lekker snel, maar door al het testen schiet het aantal verbruikte MB's flink omhoog. Afgelopen jaar nooit meer dan 500MB verbruikt, maar ben er nu in enkele dagen al overheen. Het instellen van 4G was overigens goed te doen.

Het viel me op dat mijn simkaart geen internet verbinding meer kan maken op telefoons welke geen 4G ondersteunen, dus ook niet via 2G/3G. Doe ik nu zelf iets fout of is dit de bedoeling? Dit is getest op een HTC One X en een LG Nexus 4. 


Hi aaaronnn,

Wanneer je je simkaart waar nu 4G op zit in een andere telefoon wilt doen, zou die 'm gewoon moeten accepteren, mits deze een simlock heeft natuurlijk. Bellen moet dat sowieso kunnen. Voor internet moet die telefoon dan ingesteld worden alsóf het een 4G ready telefoon is, waarna je op 3G kunt internetten.
Ik vraag me serieus af of het hele 4G gebeuren niet meer data verbruikt dan ik normaal met mijn 3G verbruik. Ik bedoel met normaal gebruik deed ik de laatste maand met 3G een goeie 115 MB en nu met 5 dagen 4G heb ik een goeie 130MB verbruikt. EN ik gebruik hem normaal, dus ik hobbel van WiFi naar WiFi, het enige wat ik merk is dat er redelijk wat data weggesnoept wordt als mijn telefoon langere tijd niet gebruikt wordt dus WiF uit staat.
Badge +1
SpoekGTI gebruik je in die tijd je internet? dan kan het zijn omdat alles sneller laad en je dus sneller doorklikt en weer moet laden, anders is het inderdaad raar, al is een stijging van 15 mb in mijn ogen maar iets kleins. (ben zelf dan ook een groot verbruiker 😉 )
SpoekGTI gebruik je in die tijd je internet? dan kan het zijn omdat alles sneller laad en je dus sneller doorklikt en weer moet laden, anders is het inderdaad raar, al is een stijging van 15 mb in mijn ogen maar iets kleins. (ben zelf dan ook een groot verbruiker 😉 )


Die stijging is 15 MB in 4 dagen en dus niet over een hele maand gerekend. Dus 115MB in 30 dagen t.o.v. 135MB in 4 dagen

En jah ik gebruik internet als mijn telefoon langere tijd stil ligt, push mail e.d. maar het is dus blijkbaar MEER data dan dat ik normaal over 3G krijg. En ik snap dat het makkelijker wordt om door te klikken als het sneller laadt maar mijn data hoeveelheid als ik kijk dat mijn dagelijkse routine niet anders is geworden. En dat zou dus niet moeten, werkzaamheden op mijn GSM zijn hetzelfde gebleven als met 3G maar toch meer data verbruikt.

En daarbij hobbel ik van WiFi naar WiFi, dus waar het echt niet anders kan zit ik op 4G, als ik wil internetten thuis of op de zaak dan pak ik gewoon de WiFi met 50/50 glas of 120Mbit UPC. Mijn verbruik lijkt dus te zitten in de momenten dat het WiFi niet geconnect zit (zoals snachts op het nachtkastje) en als ik ergens ben zonder WiFi. 
Hoi iedereen,

De 4G testers groep wordt gemonitord en in de gaten gehouden, zodat blokkades zo snel mogelijk weer worden opgeheven.
We gaan morgen echter wel even kijken of we dit proces nog kunnen verbeteren, zodat jullie hier zo weinig mogelijk hinder van ondervinden.

Top, netjes. Ik merkte ook al dat ik door m'n halve bundel heen ben, wat speedtestjes draaien en wat apps installeren om te zien hoe rap dat gaat gaat toch wel erg hard helaas :mad: First world problems, vanaf nu alleen nog maar af en toe een speedtestje 😛
Reputatie 5
Badge +11
Aai dat had wel iets beter gecommuniceerd mogen worden, ik ben het juist aan het testen als WiFi vervangen en om zoveel mogelijk load en MB's er doorheen te jagen om een beeld te vormen over de toepasbaarheid.

Bij deze WiFi weer aangezet, is het voor jullie mogelijk om de data per week in te zien want anders zijn door deze "valse start" de grafieken van 4 weken testen al vertekend geraakt in de eerste week.


Geeft niet hoor. Het is ook niet zo dat jullie niet bizar veel mógen gebruiken ;)


Is er overigens al inzicht over de kosten van Flex4G, ik ben wel benieuwd wat het mij extra gaat kosten als ik het aan wil zetten?


Helaas kan ik over de kosten van Flex 4G nog niets melden, we zullen even moeten afwachten...
Badge +2
Ha Ernst,

Voor wat de dekking betreft zie ik in mijn woonplaats nog geen verandering.

Binnen 1 tot 2 streepjes dekking op het GSM signaal. Buiten loopt het op naar 3 streepjes, maar nog geen volledige dekking.

Verder merk ik ook binnen (zojuist) dat ik geen data verbinding heb en een time out error krijg. Dit was een openbaar
gebouw in Krimpen.

Binnenshuis met 2 streepjes verbinding zie ik wel een snelhied van 15mb down en 10 mb up, dus dat is in basis niet slecht, alhoewel ik hier nog nooit boven de 20 ben gekomen, wat ik wel zie bij andere personen.

Donderdag kan ik in Rotterdam ook weer testen hoe het zit met de dekking, zal ik laten weten.

En sorry, is per ongelijk een nieuwe post geworden in plaats van reactie op jouw vraag.....
Ik ben de verbinding aan het testen op traject Heerenveen-Leeuwarden-Groningen. Heerenveen-Leeuwarden constant goeie 4G verbinding. Tussen Leeuwarden Groningen heb ik vanaf Zwaagwesteinde (misschien eerder, was aan het Netflixen) valt de verbinding terug naar 3G/gprs. Ik ben nog onderweg dus ik zal de post updaten.
Vanaf de mobiel bewerken lukt niet, dus dan maar zo. Ik heb pas toen ik Groningen in reed weer 4G verbinding.
Werkt prima op Iphone 5S
Ben in het bezit van een Galaxy S4 en de instellingen waren al gereed. Hoefde zelf niks meer te doen behalve een vakje aanvinken. Fluitje van een cent wat ik zelfs mijn oma kan laten doen. Vanaf dat moment geniet ik razendsnelle verbindingen. En ook een constante verbinding. Echt veel beter dan 3G. Ik heb als ik eerlijk ben zelfs mijn wi-fi uitgezet omdat deze netwerk verbinding gewoon sneller is. 
Zeer enthousiast dus tot nu toe! 
Badge +1
Ik doe verder niet mee aan de 4G-test, maar ben heel erg benieuwd naar één klein puntje wat ik nergens terug kan vinden. Wat gaat 'Flex 4G' maandelijks kosten?

Laat maar, ik zie dat mijn vraag een aantal posts terug al beantwoord is.
In rotterdam haal ik:

20,83 Mbps down
10,82 Mbps up
43 ms Ping

De verbinding voelt over het algemeen aan als wifi. Zelf op mijn werk waar ik normaal niet zo goed 3g bereik heb, heeft 4g beter bereik inclusief thuis.
Merk dat in mijn woonplaats (Elst GLD) op de plekken waar ik tot nu toe heb gemeten de upload ietsjes achterblijft, zo maximaal rond de 6 Mbit maar veelal lager. In Nijmegen bijvoorbeeld haalde ik  in de bus 15/10 en in het centrum op het station 26/9.
Badge
Eindelijk werkt mijn 4G nu ook, waarvoor dank Simyo.
Hier even een screen shot van de snelheid in A'dam zuid-oost, prima zou ik zeggen.

Reageer