.

Introductie 4G testweken


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
We gaan bijna beginnen met de 4G testweken. 100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen. Sinds 23 december zijn er al 10 supertesters begonnen met het testen van 4G. De komende tijd kun je in het 4G forum alle ervaringen van onze testers volgen. Ook hebben we een speciale 4 weken 4G pagina aangemaakt.

Ben je 1 van de testers? Vergeet dan niet de juiste APN instellingen in te stellen op je telefoon. De optie 4G hebben wij bij Simyo al voor je aangezet. Daar hoef je dus niets meer voor te doen. Wat je wel moet doen is je telefoon op de juiste manier instellen.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Meer uitleg over 4G bij Simyo vind je hier.

237 reacties

Hier nog niks te rapporteren, nog niet op 4G overgezet.
Ik heb zelf geen data ABO op dit telefoonnr, dus een beetje huiverig om 3G aan te zetten ivm kosten
Badge
Ik heb kpn4g.nl ingevoerd en opnieuw opgestart maar ik heb geen 4g op mijn iPhone 5 s. Moet ik wachten tot de 6de of gaat er iets mis.

Hoi Machiel79,

Ik zie jou ook niet in onze lijst met 4G testers staan... Heb je wel bevestiging gekregen dat je meedoet?


code:
Hallo machiel,
Bedankt voor je inschrijving voor de Flex 4G weken!
Klik hier om je aanmelding te bevestigen
Als je je aanmelding bevestigt, zal je vanaf begin januari één van de 100 Simyo bellers zijn die 4 weken Flex 4G als eerste gratis uit mag proberen. Tijdens de 4 weken nodigen we je uit om mee te praten op een speciaal 4G forum. En krijg je elke vrijdag van ons een mailtje met de 4G opdracht van de week!

Meer details volgen na je bevestiging.

Groet,
Simyo

Ps. Heb je je nergens voor ingeschreven? Dan kun je deze mail gewoon verwijderen. Zo lang je niet op de knop hierboven klikt, wordt je nergens voor aangemeld.




code:
Top! Je aanmelding voor de Flex 4G weken is bevestigd!
Vanaf begin januari zal jij een van de 100 Simyo bellers zijn die 4 weken Flex 4G als eerste gratis uit mag proberen.

Wat kan je in de 4 weken verwachten?
Vanaf begin januari ga je vier weken lang als eerste genieten van ons snelle 4G netwerk. En of je nu je Facebook wilt checken, streaming video's wilt kijken of je wilt online gamen. We willen heel graag weten wat je van ervan vindt. Dus, gebruik je 4G tijdens de proefperiode zo vaak als je maar wilt. En geen zorgen, de kosten van je dataverbruik die je tijdens deze 4 weken maakt worden niet in rekening gebracht. 

Praat mee over 4G!
Tijdens de 4 weken nodigen we je uit om mee te praten op een speciaal 4G forum en we zullen je af en toe vragen om een poll in te vullen.

Bovendien krijg je elke vrijdag van ons een mailtje met de 4G Opdracht van de week.

Tot januari!
We hopen dat alles duidelijk voor je is. Heb je een vraag? Stel ‘m gerust op ons forum. Begin januari schakelen we 4G voor jouw nummer in en krijg je per mail verdere instructies over hoe alles in z’n werk zal gaan.
Als je je hebt opgegeven als Supertester, nemen we eind december via mail contact met je op.

Alvast heel veel plezier met het 4G netwerk en we kijken uit naar je ervaringen!



Groeten van het Simyo team!
Werkt prima bij mij. Moest alleen m'n toestel herstarten.. Merk inderdaad wel dat het 4G een hoop Mb's pakt. 
Misschien mis ik iets, maar waarom zou je per definitie meer MB's gebruiken met 4G tov 3G?
Als je hetzelfde blijft doen, gebruikt 4G toch net zoveel data als 3G?
Inmiddels thuis (Mierlo)
Binnen 1 streepje ontvangst... Minder dan 3G dus
Wel nog zo'n 15mb/s download maar had gehoopt dat het ontvangst binnen beter zou zijn dan 3G


Hi Apex986,

Is de verbinding wél constant dan? Dan is er met 15 Mbps niet zoveel aan de hand ;)


Klopt, verbinding is in zoverre we stabiel dat ie hem vasthoud en de snelheid blijft prima
Badge +1
Data verbruik gaat idd snel. Gisteren paar keer Speedtest app gebruikt en ben gelijk dik 200 MB armer 😞
Hallo allemaal,

Bij mij werkt het helaas (nog) niet. Heb de APN instellingen aangepast naar KPN4G.nl zoals aangegeven.
Ik heb dan heel af en toe 4G verbinding maar die valt daarna direct weer weg, een aantal keren mijn telefoon opnieuw opgestart en vliegtuigmodus aan en uit gezet maar helaas geen veranderingen zichtbaar. Heel schaars staat er bovenin mijn balkje dat ik 4G heb maar dat is na enkele seconden weer verdwenen.
3G heb ik ook niet dus ik heb vanaf 14.00 helaas alleen maar op de WiFi gezeten.


Hi brentttV,

Heb je dit op één locatie, of maakt het niet uit waar je je bevindt?


Het maakt niet uit waar ik me bevind, ik was gister op mijn werk en bij vrienden, allebei het zelfde probleem. Doe ik iets fout? 


Beste Ernst,
Is er al nieuws met betrekking tot mijn 4G? Ik had jullie ook op Twitter gesproken en daar zei u collega dat de jongens van de IT er naar aan het kijken waren. Is er al iets uitgekomen waar het aan zou kunnnen liggen?
Badge +1
Bij mij waren de instellingen ook automatisch al correct. Echt een super netwerk, dat is wel te zien. Download snelheid van 34mbps en upload van 18mpbs. Echt geweldig. 😉
Badge +1
Merk dat mijn dataverbruik ontzettend hard gaat,ik doe met mijn mobiel niks anders dan anders,hoe komt dit?want als dit verbruik met 4G normaal is dan word het gebruik ervan wel erg duur.

Buiten bundel kosten nemen wij voor onze rekening, natuurlijk. Maar ik zie dat je ook niet een heel grote bundel hebt...
We hebben op onze 4G pagina ook geadviseerd een bundel van tenminste 1,5 Gb te nemen.


Heb zelf maar een 200MB bundel, was te laat met verhogen. Maar het is geen vereiste om 1,5 GB te nemen om in aanmerking te komen voor vergoeding?
volgens mij mag je wel een superbundel nemen als het dataverbruik in dit tempo gaat..dure grap dit 4G
Nogmaals. Je verbruikt niet meer data puur door op 4G over te schakelen....
Badge
Zo, ik ben ook over. Ik heb een Nokia Lumia 1020 en zat eerst wat te klooien met de instellingen (APN staat helemaal onderaan in het settings scherm). Ik had nog geen databundel en moest dat eerst voor elkaar krijgen. Ik had eerst een smsje op gevraagd, maar die gaf een foutmelding. Toch stond de KPN 4G LTE zo in het lijstje. Ik moest even herstarten maar toen had ik 3G (dit was nog voor 14.00). Echter na 17.00 had ik nog steeds geen 4G, dus toen nog maar een keer opnieuw opgestart. Toen sprong hij meteen naar 4G. 

De onderste twee resulaten zijn een speedtest in Deventer op 3G. Het tweede resultaat is met 4G in Arnhem, het bovenste resultaat is gemeten in Deventer op 4G. Ik kan dus absoluut niet klagen over de snelheid. :)

Badge +1
Door gebruik van 4G zelf verbruik je niet meer data Anna, echter omdat alels sneller laat zal je sneller doorscrollen/klikken en dus idnerdaad meer gaan gebruiken, het hangt echter wel van jezelf af hoeveel je gebruikt.
Anders moet je even een dataverbruik meter app op je telefoon installeren dan kan je zien wat er hoeveel verbruikt!
Reputatie 5
Badge +11
Beste Ernst,
Is er al nieuws met betrekking tot mijn 4G? Ik had jullie ook op Twitter gesproken en daar zei u collega dat de jongens van de IT er naar aan het kijken waren. Is er al iets uitgekomen waar het aan zou kunnnen liggen?


Die collega op Twitter ben ik zelf 😛
Reputatie 5
Badge +11
Heb zelf maar een 200MB bundel, was te laat met verhogen. Maar het is geen vereiste om 1,5 GB te nemen om in aanmerking te komen voor vergoeding?

Is geen vereiste inderdaad, maar nu moeten wij zo snel crediteringen maken 😉
Net zo snel als 4G? haha
Ben nu al voor de tweede keer vandaag afgesloten. Ik wil graag testen, maar op deze manier wordt dat nog best lastig.
Reputatie 5
Badge +11
Ben nu al voor de tweede keer vandaag afgesloten. Ik wil graag testen, maar op deze manier wordt dat nog best lastig.

Ja, gaat lekker zo 🆒
Ik heb je al even op Twitter gesproken hierover en je bent weer gedeblokkeerd.

Even ook voor de andere testers: Het is de bedoeling dat je hetzelfde surft en download als anders. Juist dán krijgen we een goed beeld van wat 4G doet met je verbruik etc.
Badge
@Ernst
Ik heb telefonisch een ticket aan laten maken omdat ik wel de email heb gekregen dat ik meedoe maar vandaag geen email heb ontvangen dat het begint.
Kan je mij hier meer over vertellen ticket nr #28105466

Ik ben vandaag al bezig geweest met speedtesten en heb nu daardoor de helft van mijn data bundel er door heen gejaagd, zou het jammer vinden als dit voor niks is geweest.
Het is de bedoeling dat je hetzelfde surf en download als anders. Juist dán krijgen we een goed beeld van wat 4G doet met je verbruik etc.

Hmm vreemde stelling
4G biedt nu juist meer mogelijkheden en daar zouden we dan geen gebruik van "mogen" maken?
Hier staat sinds de 4G test wifi uit.. Want voor die 200mb die ik via 3G verstookt per maand hoef ik geen 4G te nemen

Btw... Ik heb een bundel van 500MB.. Kan ik nu gaan aftellen totdat jullie mij gaan afsluiten begrijp ik?
Badge +1
@ernst ik heb 4g juist zo gebruikt zoals ik het zou willen gebruiken, soort van aanvulling/vervanging van mijn vaste verbinding.
Echter vondt ik de blokkade wel logisch, 6 gygabyte verstookt in een paar uur de eerste dag, ook om de ocntinuiteit te testen.
Dit werkt erg goed overigens, nu test ik gewoon als "normaal" gebruik maar zonder wifi 🙂
Badge
Gezien ik nog steeds niet weet wat de bedoeling precies is (nog geen e-mail gehad deze week) verbaas ik mij over het gebruik wat jullie hebben.
Deze week is toch gewoon voor eigen rekening?
In de Topic Starter staat immers:

"100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen".

Houd het dus voorlopig bij 1 4g speedtestje van 35MB.

Wel jammer dat ik morgen de snelheid in Rotterdam niet kan vergelijken.
Badge +2
Vandaag een onwerkbare verbinding. Diverse apps krijgen geen verbinding met internet. Een aantal apps doen het wel, maar de snelheid daarbij is ongeveer gelijk aan stroop door een rietje......

Is dit omdat de test periode nog niet officieel is begonnen, of wat is er aan de hand? Op 2 locaties precies dezelfde eigenschappen vandaag

Wel een LTE verbinding volgens het toestel, en een keer opnieuw opstarten heeft hierin ook geen enkele wijziging opgeleverd..
Gezien ik nog steeds niet weet wat de bedoeling precies is (nog geen e-mail gehad deze week) verbaas ik mij over het gebruik wat jullie hebben.
Deze week is toch gewoon voor eigen rekening?
In de Topic Starter staat immers:

"100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen".

Houd het dus voorlopig bij 1 4g speedtestje van 35MB.

Wel jammer dat ik morgen de snelheid in Rotterdam niet kan vergelijken.


Uit de e-mail:

Wat staat je te wachten?
Als je 4G geactiveerd is, kan jij vanaf vandaag 4 weken lang gratis 4G proberen.
Badge +2
Vandaag een onwerkbare verbinding. Diverse apps krijgen geen verbinding met internet. Een aantal apps doen het wel, maar de snelheid daarbij is ongeveer gelijk aan stroop door een rietje......

Is dit omdat de test periode nog niet officieel is begonnen, of wat is er aan de hand? Op 2 locaties precies dezelfde eigenschappen vandaag

Wel een LTE verbinding volgens het toestel, en een keer opnieuw opstarten heeft hierin ook geen enkele wijziging opgeleverd..


Thuis doet mijn KPN 3G verbinding van een ander nummer het trouwens vlekkeloos, dus het lijkt zover ik kan zien echt een netwerk issue.

 

Reageer