.

Introductie 4G testweken


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
We gaan bijna beginnen met de 4G testweken. 100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen. Sinds 23 december zijn er al 10 supertesters begonnen met het testen van 4G. De komende tijd kun je in het 4G forum alle ervaringen van onze testers volgen. Ook hebben we een speciale 4 weken 4G pagina aangemaakt.

Ben je 1 van de testers? Vergeet dan niet de juiste APN instellingen in te stellen op je telefoon. De optie 4G hebben wij bij Simyo al voor je aangezet. Daar hoef je dus niets meer voor te doen. Wat je wel moet doen is je telefoon op de juiste manier instellen.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Meer uitleg over 4G bij Simyo vind je hier.

237 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Ondanks dat het niet zou werken in Zwolle heb ik thuis perfect 4g 26Mb up 10,5 MB down.
Groeten,
Hans


Super! Hou ons op de hoogte 😃
Reputatie 5
Badge +11
Zoals op simyo.nl/4G al wordt vermeld, kun je via Mijn Simyo en via de Mijn Simyo app continu je dataverbruik in de gaten houden.

Ons advies: Doe dit ook 🆒
Zoals op simyo.nl/4G al wordt vermeld, kun je via Mijn Simyo en via de Mijn Simyo app continu je dataverbruik in de gaten houden.

Ons advies: Doe dit ook 🆒

Maar voor de testers is dit niet nodig toch? :)
Na het aanpassen van de APN m'n iPhone 5S herstart en luttele seconden nadat het 3G icoontje verscheen veranderde het in 4G. Had al een paar testjes op 3G gedaan eerder deze week, om goed te kunnen vergelijken, en zonet 3x een testje gedaan met 4G:

[img]https://dl.dropboxusercontent.com/u/141601/simyo4g_test1.png[/img]

Erg nette speeds moet ik zeggen! Metingen zijn binnen uitgevoerd, 4G blijft staan, heb het nog niet terug zien springen naar 3G.
Reputatie 7
Badge +9

Deze waarden komen toch behoorlijk dicht richting de waardes die je mag verwachten, als
ik goed geinformeerd ben 20mp down en 10 mp up.

Doe maar 25Mbit/s down
Eerste 4g bevindingen met Speedtest:

4G:
Ping: 40ms
Download: 17.20 mbps
Upload: 9.19 mbps

3G testen wil hij niet meer doen op mijn iP5S, maar dat was veel minder dan dit. Vaak werd ik hier ook teruggezet op Edge.
4G is dus een hele goede verbetering hier!

Dit in Ouwsterhaule (Friesland), waar het 4G netwerk pas een paar dagen is aangezet. 
Ook aangepast. Ging vrij makkelijk op Nexus 5 als je alleen de naam hoeft te veranderen dus ben benieuwd. Echter ben ik nu nog in Duitsland dus kan pas vanaf zondag de snelheid testen.

Nog wel hiervoor een testje gedaan op dinsdag op HSDPA

13,92 Mbps down
1,3 Mbps up
77 ms

Locatie: Amersfoort station
Geldt ook voor mij, bezit een iphone 5. vandaar dat ik nog geen 4g verbinding heb. Ik heb nergens gelezen dit toestel niet ondersteund zou worden...
Geldt ook voor mij, bezit een iphone 5. vandaar dat ik nog geen 4g verbinding heb. Ik heb nergens gelezen dit toestel niet ondersteund zou worden...

Ik heb ook nergens gelezen dat een Nokia 3310 niet ondersteund zou worden...
Reputatie 7
Badge +9
Geldt ook voor mij, bezit een iphone 5. vandaar dat ik nog geen 4g verbinding heb. Ik heb nergens gelezen dit toestel niet ondersteund zou worden...

Op deze pagina staat al een tijd de vraag "Kan ik mijn iPhone gebruiken?" met als antwoord: "Van de iPhones zijn alleen de 5C en 5S geschikt, dus de normale iPhone 5 is niet geschikt voor het KPN netwerk dat Simyo gebruikt."

Ook in het lijstje met toestellen dat achter "Ik heb een geschikte 4G telefoon (check mijn toestel)" stond, stond de iPhone 5 niet. Met een beetje kijken wat je aanvinkt had je dat misschien kunnen voorkomen.
Reputatie 5
Badge +11
Maar voor de testers is dit niet nodig toch? :)

Ja lekker 😛 Testen betekent ook checken
Klopt, ik ook niet.
Badge
Hier in Nijkerk (omgeving Amersfoort) werkt de 4g goed. Gem van 27 Mbps
Reputatie 5
Badge +11
Geldt ook voor mij, bezit een iphone 5. vandaar dat ik nog geen 4g verbinding heb. Ik heb nergens gelezen dit toestel niet ondersteund zou worden...

Oh, dat is jammer... Er zijn verschillende websites waar je dit kunt checken, maar helaas zijn we misschien zelf ook niet scherp genoeg...
Heb je niet alsnog de beschikking over een 4G toestel?
(Je weet maar nooit, he) Anders zullen we morgen voor jou het 4G er weer af halen.
Laat je 't even weten, alsjeblieft?
@ Groentjuh klopt die pagina's heb ik inmiddels ook gezien. Maar op de dag van mijn inschrijven voor deze test heb ik nergens uitsluitingen of minimale voorwaarden gelezen.
Badge +2
Verbinding valt terug op H/3G en de volgende waardes nu in beeld
via Speedtest.net

PING 70 ms
Download 6,98 Mbps
Upload 1,20 Mbps

Wel een heel groot verschil in snelheid, maar waarom verdwijnt de 
4G verbinding?
Badge +1
Mijn 4G werkt nog niet? Mijn nummer zou inmiddels toch al moeten werken, verwachtte ik?
Het gaat om 06-xxxxxxxx.
@ Ernst nee helaas. Knal me maar weer uit de lijst dan 🙂 en een quote knop voor de mobile variant van dit forum is ook handig.
Succes met de 4g test en uitrol.
Reputatie 5
Badge +11
Mijn 4G werkt nog niet? Mijn nummer zou inmiddels toch al moeten werken, verwachtte ik?
Het gaat om 06-xxxxxxxx.


Hi mmatheeuwsen,

Zoals door -Kim al eerder aangegeven, en door mij net in PB: morgen wordt bij jou 4G aangezet. Dit kan vandaag helaas niet meer.
Gelukt om 3G werkend te krijgen (verkeerde APN).

3G:
Ping: 62 ms
Download: 3.84 mbps
Upload: 0.12 mbps

4G:
Ping: 49 ms
Download: 17.32 mbps
Upload: 9.25 mbps

Een hele verbetering dus, klasse!
Wat leuk is om te melden, bij 4G heb ik 3 van de 5 streepjes en bij 3G heb ik maar 1 streepje.
Ook sinds KPN het Edge netwerk twee maanden terug ofzo heeft geactiveerd, kom ik bijna niet meer op H en H+ terecht...
Reputatie 7
Badge +9
@ Groentjuh klopt die pagina's heb ik inmiddels ook gezien. Maar op de dag van mijn inschrijven voor deze test heb ik nergens uitsluitingen of minimale voorwaarden gelezen.

De aanmeldpagina was best duidelijk (kan je wel een screenshotje geven). Die laatste link met dat lijstje komt uit de aanmeldpagina.
@ Groentjuh dat kan best maar ik heb het niet gezien, of het stond er niet duidelijk anders had ik mij niet aangemeld natuurlijk 🙂
Badge +2
4G is weer terug, en wederom met hele nette waarden,

ping 45 ms
down 19,03
up 10,30

Nu maar eens kijken hoe het in het gebruik is!
Inmiddels thuis (Mierlo)
Binnen 1 streepje ontvangst... Minder dan 3G dus
Wel nog zo'n 15mb/s download maar had gehoopt dat het ontvangst binnen beter zou zijn dan 3G
Badge +1
En vanuit Eindhoven met iPhone 5S op 4G:

Ping: 33ms
Down: 26 Mbps
Up: 7,6 Mbps

Reageer