.

Introductie 4G testweken


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud-moderator
  • 6296 reacties
We gaan bijna beginnen met de 4G testweken. 100 Simyo klanten gaan vanaf 6 januari 4G bij Simyo testen. Sinds 23 december zijn er al 10 supertesters begonnen met het testen van 4G. De komende tijd kun je in het 4G forum alle ervaringen van onze testers volgen. Ook hebben we een speciale 4 weken 4G pagina aangemaakt.

Ben je 1 van de testers? Vergeet dan niet de juiste APN instellingen in te stellen op je telefoon. De optie 4G hebben wij bij Simyo al voor je aangezet. Daar hoef je dus niets meer voor te doen. Wat je wel moet doen is je telefoon op de juiste manier instellen.

Dat instellen is op elke telefoon anders. Maar meestal zit het bij: Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiel datanetwerk en dan vul je bij APN ‘KPN4G.nl’ in.

Zet daarna je telefoon uit en weer aan. Meestal zie je na een paar minuten een “4G” of “LTE*” icoontje in het display van je telefoon om aan te geven dat je verbonden bent met het 4G netwerk.

Meer uitleg over 4G bij Simyo vind je hier.

237 reacties

Badge
Iemand het al werkend op zijn iPhone?
Badge +1
Zojuist bij APN, zoals aangegeven in jullie mail, KPN4G.nl ingesteld. iPhone 5S opnieuw opgestart. Eerst verschijnt er nog "3G", maar binnen vijf minuten werd het "4G" en werkt alles prima!
En uiteraard nog de Beste Wensen 🙂
Badge
Ja heb het nu ook werkend je moet de iphone echt opnieuw opstarten, dmnd het is wel heel snel hoor pffttt erg cool

27 down en 9 up

Maar het belangrijkste de Round Trip tijden zijn veel beter dan op 3G je pingt nu naar Google (8.8.8.8) met 32ms dat is gelijk aan een ADSL aansluiting, en dat vanuit je broekzak 😉
Hallo allemaal,

Heb net simpelweg alleen de APN verandert (HTC One), want bij mij stond het nog niet standaard ingesteld. Opnieuw opgestart, Wifi uitgeschakeld en bijna onmiddelijk verbonden met 4G. Alhoewel ik slechts 2 van de 5 streepjes had, kwam er toch een flinke snelheid uit: http://www.speedtest.net/my-result/a/693066315

edit: Testje gedaan vanuit Muiden
Reputatie 5
Badge +11
Is "KPN4G.nl" de enige instelling die aangepast moet worden (alleen "APN" dus) ?
Of zijn er nog poorten, etc die ook ingesteld moeten worden?


Hi Smultie,

Dat is inderdaad het enige dat jij zelf hoeft aan te passen. De rest doen wij 🆒
Badge
In de eerste plaats de Beste Wensen allemaal!

Zojuist heb ik ook de email gehad dat ik vandaag over gezet word naar 4G. Nog snel even een speedtest op HSDPA (4 van 4 streepjes) gedaan met de volgende waardes:
PING: 69 ms 
Download: 8.57 Mbps
Upload: 1.29 Mbps

Ben benieuwd wat voor waardes ik krijg nadat ik ben omgezet.


Inmiddels ben ik omgezet naar 4G (2 van 4 streepjes) en heb ik opnieuw een Speedtest gedaan, met de volgende waardes:
PING: 36 ms
Download: 23.99 Mbps
Upload: 5.10 Mbps
Hey, hallo,

Ook hier één van de gelukkige 100, heb alles goed ingesteld.

Zit in PC gebied 2965/2967 en heb zojuist snel een 4G logootje (2 streepjes) gezien en een testje kunnen doen, bleef steken op 7Mbit down en 0,5 Mbit up op zich wel een verbetering van 3G (0,6 down en 0,6 up) maar zit nu weer gewoon met een 3G logo (4streepjes) heb alleen binnen kunnen testen nog. Zal straks eens kijken wat het buiten doet. Het lijkt er op dat het 4G signaal in mijn gebied dus nog niet heel jofel is.

Toestel is een iPhone 5S 32GB moest wel 2x rebooten voor ik verandering zag qua 3G/4G
Naar aanleiding van de e-mail ook gelijk de APN voor 4G ingesteld. Dit ging prima. Echter kwam ik zojuist tot de ontdekking dat de iPhone 5 niet ondersteund wordt. Erg jammer. Komt hier nog verandering in? Ben bang dat ik dus helaas niet mee kan doen aan de test.

Oei...
Dat zou inderdaad betekenen dat je niet mee kunt doen 😞 Hebben we niet gecheckt welke telefoon je hebt?


Nee dat is niet gecheckt. Ben er eigenlijk, gezien de 4G mogelijkheid op de iPhone 5, vanuit gegaan dat ik mee kon doen. Niet zo slim dus. :S

Neem aan dat, als ik de instellingen voor 3G terugzet, ik wel gewoon 3G kan blijven gebruiken? Of moeten jullie hiervoor wat terugzetten?

Ik hoor het graag weer!
Hier lukte het ook prima allemaal op een Nexus 5 - Speedtest is lekker snel en Youtube 1080p videos kijken is vlekkeloos. Ben benieuwd hoe performance is "om the move" - in de trein of auto bijvoorbeeld.

Tip voor de volgende keer - het zou fijn zijn om iets meer te horen wat er precies gaat gebeuren. In dit geval valt dus je 3G weg en moet je de APN zelf wijzigen. "Tussen 14 en 17:00" is nogal een ruim tijdstip en dan is het fijn om bij te kunnen houden wanneer het is gebeurd. 


(Nog een klein dingetje: dit forum lijkt pagina's te hebben die worde gecached. Dat werkt niet fijn omdat ik op pagina 1 niet het aantal pagina's kon zien - het is lastig door pagina's te bladeren en reacties van anderen te lezen
EDIT: lijkt opgelost nu ik een account heb aangemaakt. Maar als ingelogde gebruiker zonder account was het niet te gebruiken.
)
4G zojuist actief hier
APN stond al juist (LG Nexus 5)
Haal nu zo'n 15MB/s download maar heb geen vol bereik (+/- 2/3 van de 4 streepjes)
Reputatie 5
Badge +11
Beste Simyo,
Ik ben de gelukkige die een maand gratis 4G mag testen, maar ik vertrek zaterdag tot woensdag naar Zwitserland voor de wintersport. Nu vraag ik mij af als ik daar ben kan ik dan nog steeds gebruik maken van 4G? Of valt dat buiten de bundel en word dat extra betalen.

Serge de Ru


Hi SdeRu,

Wanneer je in het buitenland data verbruikt, is dat wel gewoon tegen het het tarief dat in dat land geldt.
Het zóu zo kunnen zijn dat je in het buitenland ook 4G hebt als de provider het aanbiedt. Maar zeker weten doen we het niet, eerlijk gezegd. Probeer maar niet uit, want: is duur 😉
Reputatie 5
Badge +11
Zojuist meteen maar een eerste test gedaan op iPhone 5s. Instellen van het netwerk verliep zonder problemen. Eerste speedtest gaf waarden van 25 Mbps down, 8 Mbps up. Postcodegebied 2351. Vanavond ook thuis proberen.

Wat is eigenlijk de maximale snelheid van het 4G netwerk?


Dát ongeveer 😉
Badge +1
Zojuist meteen maar een eerste test gedaan op iPhone 5s. Instellen van het netwerk verliep zonder problemen. Eerste speedtest gaf waarden van 25 Mbps down, 8 Mbps up. Postcodegebied 2351. Vanavond ook thuis proberen.

Wat is eigenlijk de maximale snelheid van het 4G netwerk?


Dát ongeveer ;)


Heb het idee dat het maximum 25/10 is.
Badge +1
Nou, de eerste opdracht dus vervuld 🙂 Wanneer komen de volgenden ?? Kan niet wachten, stuur ze maar op !!



Speedtest 3G:
Locatie: Oirschot (kazerne)
Up 5Mbps
Down 0,8Mbps

Speedtest 4G:
Locatie: Oirschot (kazerne)
Up 12Mbps
Down 1,8Mbps
Badge +2
Zojuist maar aanleiding van de mail over 4G op de HTC One de apn ingesteld. Ging prima, klein weetje is dat de apn altijd een naam moet hebben, maar verder zeer snel en eenvoudig in te stellen. Daarna na een minuutje of tien het LTE in beeld gekregen, dus al met al een fluitje van een cent.
Zojuist op 4G over gegaan. Speedtest werkt helaas niet meer. Upload blijft na de eerste paar bytes hangen om een onbekende reden. Down haal ik 19Mbps met een ping van 37. 

Verder functioneert alles prima, voornamelijk webrequestes werken een stuk sneller waar ik erg blij mee ben. Iemand toevallig al uitgezocht hoe upload-tests onderbroken kunnen worden?
Reputatie 5
Badge +11
Test 4G:
Ik heb de instelling gewijzigd,en opnieuw opgestart zoals in de mail werd voorgesteld..
Overigens was de aanwijzing nogal summier. Dus moest ik zoeken. Nu nog geen 4G netwerk. Sta al bijna  uur aan. Ik heb een Samsung Note 2.
Instellingen: meer netwerken, mobiele netwerken, namen toegangspunten en dan + onderinscherm geeft APN invulmogelijkheid. Ik moest ook Naamveld invullen: Simyo 4G van gemaakt. Bij mij staan de andere dingen op niet ingesteld. Älleen MCC 204, MNC 08. 
Overigens is de link naar de site 4gtopic op ons forum niet veilig.

Netty


Hi netty,

Heb je dan een Samsung Galaxy Note 2 4G LTE of een 'reguliere' Note 2? Want je hebt écht de 4G LTE versie nodig om mee te kunnen doen...
Als je niet ingelogd bent op het forum is het inderdaad geen https, maar zodra je ingelogd bent wel. Alleen moderatoren kunnen je gegevens zien, en ook enkel wanneer wij ingelogd zijn op onze eigen login.
Ik heb de instellingen veranderd en heb heel even 4G gehad, daarna weer teruggevallen op 3G. Ik ben steeds op dezelfde locatie geweest. Maar omdat ik precies op een grens ben (postcode 5374), zou het kunnen dat ik daarom slechts af en toe 4G heb. 
Badge +2
Met behulp van Speedtest.net even gekeken welke waarden er tevoorschijn komen.

PNG 38 ms
Download 18,48 Mbps
Upload 10,57 Mbps

Locatie: Krimpen aan den IJssel

Deze waarden komen toch behoorlijk dicht richting de waardes die je mag verwachten, als
ik goed geinformeerd ben 20mp down en 10 mp up.

Kijken hoe 4G het op verschillende locaties doet, ben benieuwd.
Ik ben nou ook online met 4G. Het lijkt zo snel als mijn wifi te gaan :)

Het was een beetje vaag omdat het APN-instellingenscherm niet erg duidelijk is, misschien is een screenshotje handig. Ik heb hier 5 bolletjes bereik, en het 4G signaal kwam vanzelf toen ik m'n telefoon herstartte. Ben benieuwd naar de volgende opdrachten. 
Ondanks dat het niet zou werken in Zwolle heb ik thuis perfect 4g 26Mb up 10,5 MB down.
Groeten,
Hans
Vanmiddag de APN aangepast op een iPhone 5s. Ging prima, kort daarna meteen 4G verbinding! Nu eens flink gaan testen 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb de instellingen veranderd en heb heel even 4G gehad, daarna weer teruggevallen op 3G. Ik ben steeds op dezelfde locatie geweest. Maar omdat ik precies op een grens ben (postcode 5374), zou het kunnen dat ik daarom slechts af en toe 4G heb. 

Dat zou zeker kunnen, Rick5.
Ik ben benieuwd of en hoe dat nog gaat verbeteren deze maand.
Hier ook zonder problem 4g. Nu nog op het werk in eindhoven. straks in Dongen ook eens kijken naar de snelheid

ping: 52 ms
down: 20.68 Mbps
up: 8.66 Mbps

iPhone 5c
Ik heb de instellingen veranderd en heb heel even 4G gehad, daarna weer teruggevallen op 3G. Ik ben steeds op dezelfde locatie geweest. Maar omdat ik precies op een grens ben (postcode 5374), zou het kunnen dat ik daarom slechts af en toe 4G heb. 

Dat zou zeker kunnen, Rick5.
Ik ben benieuwd of en hoe dat nog gaat verbeteren deze maand.

Ik heb nu weer (even) 4G.
Down: 11.62 Mbps
Up: 0.15 Mbps

Nieuwe test:
Down: 14.16 Mbps
Up: 0.23 Mbps

Reageer