.

Beantwoord

Internetverbruik veelste hoog!

  • 12 September 2013
  • 25 reacties
  • 12683 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb nu een paar maanden een abonnement bij Simyo, de eerste maanden gingen goed.
Totdat opeens ik meer dan 1300Mb boven mijn bundel ben gegaan.
Hoe is dit nou weer mogelijk?
Terwijl ik de eerste paar maanden ver onder mijn bundel zat.
Ik vertrouw dit niet helemaal, want ik geloof echt niet dat mijn Mb's zo snel op zijn gegaan en dat ik zoveel mb's er boven op zit.
Nu ook, het pas 12e van de maand en mijn 1500, ja mensen 1500 mb's zijn nu al op. Volgens mij zelf de 5e dag van de maand.
Ik ga niks betalen totdat hier dieper word ingekeken. Want ik geloof echt niet dat ik zoveel data heb verbruikt.

Mvg Leandro
icon

Beste antwoord door Charlene 16 September 2013, 13:13

Bekijk originele reactie

25 reacties

Join the club, lees het forum er maar op na!
Inderdaad, mijn dochter zegt ook al 3 maanden achter elkaar dat haar mb's niet kloppen.
Zij is zeer punctueel, houdt alles bij, kijkt iedere dag op mijn symio, gister riep ze al dat het echt niet klopte en idd
het is nu 13 sept. En we krijgen weer een mail dat haar mb's al voor 75% zijn verbruikt.
En iedere keer roept ze weer, mam het klopt niet !!!!
Maar wat doe je eraan ?

Mijn andere dochter zit bij Simpel, kijkt nooit ergens naar terwijl zij maar 200 Mb heeft en zit er nooit overheen.
Symio ga dit is zeer frustrerend, dus ga dit eens goed uitzoeken.
Badge
Bedankt voor de reacties! Mij als klant hebben ze over 8 maanden al verloren. Het klopt allemaal voor geen meter. Helaas kunnen we niks eisen van Simyo als consument, want als bedrijf staan hun 9 van de 10 keer sterker.
mijn dochter belde mij vanmiddag via haar werk want ze had een bericht gekregen dat om administratieve redenen haar simkaart was geblokkeerd. sinds maandag 9 september heeft zij een abonnement bij simyo. toen zij de simkaart activeerde waren er al meteen belminuten/sms af en er waren ook al Mb's verbruikt. Heel raar maar verder geen actie ondernomen. Vandaag blijkt ze al haar Mb's te hebben verbruikt en er € 311,00 overheen te zitten. Ze was aan het werk waar geen telefoon gebruikt mag worden en haar telefoon en dus ook internet stond uit. Ook mijn andere dochter heeft sinds maandag een simyo abonnement bij haar waren na activatie al meteen 27 belminuten en 50 Mb's in mindering gebracht. Wel heel raar beide komen van KPN abonnement af 2 jarig abonnement, nog nooit overschreden en nu binnen 4 dagen bij de ene alles verbruikt en er ruim overheen en bij de ander nog maar 115MB over van de 200MB
@Evi97: ik begrijp dat dit zeer frustrerend is, maar dit hier kun je he-le-maal niets tegen doen. Simyo weet wel dat dit probleem bij haar zelf ligt, maar gaat hier niets aan doen. Simyo wil centjes. Of dat nou op een eerlijke of op een oneerlijke manier gaat. En klanten (afnemers van producten of diensten)? Die heeft Simyo niet. Sterker nog, dat woord kennen ze bij Simyo niet eens. Simyo neemt de producten of diensten af bij haar ‘klanten’. 

@Leandro: geen dank, ik hoop dat er nog vele mogen volgen! Deze stumperds moeten toch vanzelf een keer kapot gaan als ze zo doorgaan?! En zeg maar gerust dat ze als bedrijf 10 van de 10 keer sterker staan;)

@lamana: ook welkom bij de club. Wellicht heb je al contact opgenomen met Simyo of ga je dat na het weekend doen, maar bereid je in ieder geval alvast voor op het standaardpraatje van de kant van Simyo. Meer hierover kun je wel in de diverse ervaringen lezen. Ik wens je veel succes, maar ik vrees dat je ook kunt fluiten naar de centen. De boel afhandelen en direct overstapen naar een andere provider dus. En uiteraard je ervaring met zoveel mogelijk mensen delen!
Badge
Beste lamana,

Ik kan geen reactie geven over de €311 buiten de bundel kosten, aangezien ik niet bij Simyo werk, maar ik kan je wel vertellen waarom direct na activatie er minder belminuten/ smsjes en internet Mb's waren, dit komt omdat er bij activatie wordt gekeken naar de datum waarop de activatie is gedaan waarna je belminuten/smsjes en Mb's krijgt naar rato. Kort gezegd: september heeft 30 dagen. Bij een bundel van 300 krijg je als je op 10 september activeert nog maar 2/3 (dus 200) aan belminuten voor die maand omdat de teller op de eerste van de volgende maand weer op nul wordt gezet. Voor wat betreft je buiten bundel bedragen dien je te wachten op een medewerker van Simyo die vast na dit weekend contact met je op zullen nemen via dit forum.
Badge
@jos90 Ik heb geen eens zin in die standaard praatjes en smoesjes van Simyo. Ik heb me er bij neergelegd en ik ga de rekening gewoon betalen.
En vanaf volgende week gewoon bijna geen internet meer gebruiken kijken hoe het zit, dat de mb's zo snel verdwijnen.
Hier zit een luchtje aan en ik ga het zeker verder onderzoeken
Reputatie 7
Badge +9
Dit blijft vooralsnog een kwestie waarvoor voorlopig geen oplossing in zicht is. De klant kan niet bewijzen dat zijn smartphone een zekere hoeveelheid MBs niet heeft gebruikt, en de provider kan niet aantonen welke apps of activiteiten die MBs hebben verstookt. Een patstelling waar we voorlopig niet uit zullen komen. In deze situatie kun je als klant alleen maar proberen de vinger aan de pols te houden door regelmatig een datamonitor app te raadplegen.
Badge
En daar zitten wij als klant dus in het nadeel.
Wij kunnen niks bewijzen en Simyo kan niks bewijzen.
Maar de klant moet wel de rekeningen betalen want anders heb je in no-time een deurwaarder voor de deur.
Reputatie 7
Badge +9
Klopt, als klant (afnemer van een dienst of produkt) ben je at the end of the day volledig afhankelijk van de leverancier als er geen leveringsverplichting bestaat. In andere industrieen zijn er regels die er voor zorgen dat een leverancier niet zomaar de gas, electriciteit of water toevoer mag stoppen als er een betalingsdispuut is, maar het hebben van een mobiele telefoonaansluiting wordt niet als een eerste levensbehoefte gezien. Wat overblijft voor de klant is "to vote with their feet", d.w.z. zoek een andere leverancier, en maar hopen dat daar het gras groener is.... Wat ik trouwens betwijfel want op diverse fora in binnen en buitenland kom je dezelfde klachten over onbegrijpelijk hoog dataverbruik tegen.
Badge +8
Hallo,

Ik heb nu een paar maanden een abonnement bij Simyo, de eerste maanden gingen goed.
Totdat opeens ik meer dan 1300Mb boven mijn bundel ben gegaan.
Hoe is dit nou weer mogelijk?
Terwijl ik de eerste paar maanden ver onder mijn bundel zat.
Ik vertrouw dit niet helemaal, want ik geloof echt niet dat mijn Mb's zo snel op zijn gegaan en dat ik zoveel mb's er boven op zit.
Nu ook, het pas 12e van de maand en mijn 1500, ja mensen 1500 mb's zijn nu al op. Volgens mij zelf de 5e dag van de maand.
Ik ga niks betalen totdat hier dieper word ingekeken. Want ik geloof echt niet dat ik zoveel data heb verbruikt.

Mvg Leandro


@jos90 Ik heb geen eens zin in die standaard praatjes en smoesjes van Simyo. Ik heb me er bij neergelegd en ik ga de rekening gewoon betalen.
En vanaf volgende week gewoon bijna geen internet meer gebruiken kijken hoe het zit, dat de mb's zo snel verdwijnen.
Hier zit een luchtje aan en ik ga het zeker verder onderzoeken


Hoi Leandro,

Ik zie ook dat je toestel veel internet heeft verbruikt. Vanaf de 11de ben je buiten je bundel gegaan. En dit is inderdaad enorm opgelopen. Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt.
Je kunt zelf ook op Mijn Simyo inzien hoeveel data je op welke tijdstippen hebt verbruikt. Het is geen verbruik wat de hele tijd doorgaat, misschien kun je daar al iets uit achterhalen. Dit krijgen wij door van het netwerk, en je was er al van op de hoogte dat wij niet mogen inzien wat dat is geweest. Dat kunnen we ook niet. Anders zou ik je natuurlijk graag zeggen: dit en dit is het geweest, zodat het je in de toekomst niet meer gebeurt. Nu zul je zelf iets meer onderzoek moeten doen. Het eerste wat ik zou doen is een data counter app installeren als Onavo Count. Dan kun je voortaan precies zien welke apps, of achtergrondtaken van je toestel zoveel aan het verbruiken zijn. Misschien is het ook handig om als je van wifi gebruik kunt maken, de optie Internet op je mobiel op Mijn Simyo even uit te zetten. Dan vindt er geen onbedoeld verbruik over het netwerk plaats.
Ik hoop echt dat je snel de verklaring vindt, zodat je weer onbezorgd het net op kunt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Inderdaad, mijn dochter zegt ook al 3 maanden achter elkaar dat haar mb's niet kloppen.
Zij is zeer punctueel, houdt alles bij, kijkt iedere dag op mijn symio, gister riep ze al dat het echt niet klopte en idd
het is nu 13 sept. En we krijgen weer een mail dat haar mb's al voor 75% zijn verbruikt.
En iedere keer roept ze weer, mam het klopt niet !!!!
Maar wat doe je eraan ?

Mijn andere dochter zit bij Simpel, kijkt nooit ergens naar terwijl zij maar 200 Mb heeft en zit er nooit overheen.
Symio ga dit is zeer frustrerend, dus ga dit eens goed uitzoeken.


Hoi Evi97,

Wat voor toestel gebruiken je dochters? Dit kan heel veel verschil maken. Als je dochter vaak op Mijn Simyo kijkt, weet ze vast al dat je de tijdstippen en hoeveelheden van verbruik kunt nakijken daar. Dit is het internetverbruik waarvoor de simkaart verbinding heeft gemaakt met het netwerk. De simkaart kan dat niet uit zichzelf en krijgt daar altijd een seintje voor vanuit het toestel. Toestellen kunnen helaas tegenwoordig wel van alles, zonder dat je daar direct een opdracht voor geeft. het is handig om een app te installeren als Onavo Count of My Data Manager. Dan kan ze zien welke apps hoveel data hebben gebruikt. Wij mogen dat niet registreren. Soms zijn dat ook dingen waar je geen weet van hebt, maar zijn ze zo te verhelpen. Ook dit is een handig topic wat je kan helpen jezelf te beschermen.
Wat trouwens ook belangrijk is om te weten, is dat het verbruik op Mijn Simyo niet constant wordt bijgewerkt, maar op verschillende momenten. De datum en tijd van laatste update staat eronder. Omdat internetgegevens met een vertraging doorkomen, kun je meer hebben verbruikt dan je op het moment ziet.
Ik zie dat jullie voor deze maand de optie Internet al hebben uitgeschakeld, maar zij heeft nu nog zo'n 109 MB over.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
mijn dochter belde mij vanmiddag via haar werk want ze had een bericht gekregen dat om administratieve redenen haar simkaart was geblokkeerd. sinds maandag 9 september heeft zij een abonnement bij simyo. toen zij de simkaart activeerde waren er al meteen belminuten/sms af en er waren ook al Mb's verbruikt. Heel raar maar verder geen actie ondernomen. Vandaag blijkt ze al haar Mb's te hebben verbruikt en er € 311,00 overheen te zitten. Ze was aan het werk waar geen telefoon gebruikt mag worden en haar telefoon en dus ook internet stond uit. Ook mijn andere dochter heeft sinds maandag een simyo abonnement bij haar waren na activatie al meteen 27 belminuten en 50 Mb's in mindering gebracht. Wel heel raar beide komen van KPN abonnement af 2 jarig abonnement, nog nooit overschreden en nu binnen 4 dagen bij de ene alles verbruikt en er ruim overheen en bij de ander nog maar 115MB over van de 200MB

Hoi lamana,

Één van je vragen is al beantwoord door Sandertju. Bij Simyo krijg je de eerste maand je bundels naar rato. Dat betekent; begin je halverwege de maand, dan krijg en betaal je halve bundels. Dat verklaart het voor je ene dochter dus.
Waar je andere dochter mee te maken heeft, is echt heel erg vervelend. 😞 Ik kan haar verbruik inzien en zie dat op 13-9 vanaf de ochtend er hele grote pakketten data worden verbruikt. Wat voor toestel gebruikt zij op het moment? Gelukkig hebben jullie de optie Internet op je Mobiel nu uitgezet. Maar het is wel belangrijk inderdaad om te achterhalen wat er precies aan de hand is, voor je het weer aanzet. Met de snelheid waarop de data nu werd binnengehaald, kan zij weer enorme kosten maken. Als ik het kon inzien dan zou ik het jullie graag vertellen, want dit wensen we echt niemand toe. Ik zou zeker het toestel laten nakijken, voor je de optie weer aanzet.

Groetjes,
Charlene
Ik keek op mijn verbruik van mijn abonnement deze maand (oktober) nadat ik een sms bericht had gekregen dat ik op 100% van mijn verbruik zat. Het bleek dat ik al op de 6de van de maand €121,81 buiten mijn bundel zat. Mijn 3G netwerk heb ik altijd gewoon standaard uitgeschakeld maar is toch aangegaan terwijl ik zoveel KB,s verbruikte. In de verbruikstabel hieronder zie je dat het buiten de bundel verbruik is begonnen op 6 oktober om 12:17:25. Hiervoor zou het sms bericht van 75% al moeten zijn verzonden. Nu is het zo dat deze beide sms berichten pas op 6 oktober om 18:10 zijn verzonden. En vervolgens om 18:32 werd het abonnement geblokkeerd wegens hoog verbruik. Dit is natuurlijk niet juist, je hoort deze sms berichten natuurlijk te krijgen voordat je buiten je bundel gaat verbruiken, zodat je kan stoppen met verbruiken voordat je over je bundel heengaat.

2013-10-06 00:31:18 Internet gebruik (16 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 00:32:13 Internet gebruik (145 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 01:18:55 Internet gebruik (77 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 02:26:46 Internet gebruik (109 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 02:38:24 Internet gebruik (48 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 08:24:29 Internet gebruik (16 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 11:54:29 Internet gebruik (316 kB) 00:00:00 €0.05
2013-10-06 12:03:24 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 12:07:21 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 12:12:19 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 12:17:25 Internet gebruik (5700 kB) 00:00:00 €0.00
2013-10-06 12:17:25 Internet gebruik (54303 kB) 00:00:00 €7.95
2013-10-06 12:20:44 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 12:33:30 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 12:38:36 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 12:43:33 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 12:47:11 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 12:52:13 Internet gebruik (56977 kB) 00:00:00 €8.35
2013-10-06 13:03:48 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 13:10:22 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 13:15:19 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 13:19:32 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 13:24:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 13:29:34 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2013-10-06 13:33:49 Internet gebruik (55553 kB) 00:00:00 €8.14

Ik heb een bijbaantje en moet nu 24  uur extra werken ( a € 5 per uur ) om voor deze 90 minuten internet gebruik.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi TedDeB, welkom op het Simyo forum.

Ik begrijp dat je niet blij wordt van een verbruiksstaat als deze... Dat zou ik ook niet worden. Kennelijk is je telefoon flink aan het down- of uploaden geweest :(

Bij Simyo worden verbruiksgegevens met enige vertraging verwerkt. Dit gebeurt 4 tot 6 keer per dag. Hierdoor kan het helaas gebeuren dat wanneer je in de tussentijd erg veel verbruik hebt je dan in 1 keer je 75% en 100% verbruikt bericht krijgt.
Deze worden namelijk verstuurd zodra er geregistreerd is dat er respectievelijk 75% en 100% van de bundel verbruikt is.

Het is natuurlijk niet mogelijk om een 100% verbruikt bericht te sturen vóórdat je je bundel verbruikt hebt. We kunnen dat enkel nadat je bundel verbruikt is.
Kan Simyo niet wat vriendelijker worden? Namelijk dat je kan aangeven wat er moet gebeuren nadat je bundel is verlopen: Of je krijgt een lagere snelheid of dezelfde snelheid met hoge kosten. Ik denk dat trouwens de meeste mensen gaan kiezen voor het eerste.
Reputatie 7
Badge +9
De eerste optie kan niet want ik vermoed dat op het moment dat je internetbundel op raakt, het enige tijd duurt voordat Simyo dat zelf ook in de gaten heeft. De tweede optie is geen probleem want de rekening wordt pas achteraf opgemaakt en een hoger tarief kan dan heel makkelijk worden toegepast voor het aantal MB's dat is verbruikt boven je bundel.
Ik heb per 4 september mijn simkaart in mijn mobiel gedaan na een mail dat mijn nummerbehoud ingegaan was. Ik heb een abo van 500mb. Het verbruik was over de maand september ver daaronder. Nu moet ik elke mb betalen! Volgens mij zijn ze vergeten een knopje om te zetten, want dit kan natuurlijk niet. Na een klacht krijg ik doodleuk te horen dat de rekening klopt en ik teveel(!!!!?) heb verbruikt.
Ik snap dat je naar rato in een gebroken maand de mb's krijg, maar 26/30 van 500 is nog altijd 433 mb, hetgeen bij lange na niet verbruikt is. Kunnen ze sterk staan en zomaar doen wat ze willen, maar dit staat gewoon op de rekening vermeld.
Hele slechte klantenservice die je eerst gewoon afschepen.
Zegt het voort! Ze doen maar wat daar.
De eerste optie kan niet want ik vermoed dat op het moment dat je internetbundel op raakt, het enige tijd duurt voordat Simyo dat zelf ook in de gaten heeft. De tweede optie is geen probleem want de rekening wordt pas achteraf opgemaakt en een hoger tarief kan dan heel makkelijk worden toegepast voor het aantal MB's dat is verbruikt boven je bundel.

Andere providers kunnen dit wel. Ik heb de indruk dat Simyo hiervan misbruik maakt van deze situatie. Een zeer kwalijke zaak.
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn meerdere varianten:
De ene provider verlaagt de snelheid(naar héél laag): Bijvoorbeeld KPN, T-mobile en Hi.
De andere berekend kosten buiten de bundel: Vodafone, Simyo
Nog andere staan niet toe dat je internet zonder bundel(Als de bundel op is moet je een extra nieuwe kopen!): Telfort

Iedere provider heeft zijn eigen manier... Het kan, maar dat zit meestal al verwerkt in de prijzen van de abonnementen.

Simyo zou niet de eerste zijn als Simyo de optie zou aanbieden om voor bijvoorbeeld 5 euro/maand geen MBs buiten de bundel te rekenen, maar een klant terug te zetten naar 64Kbit/s down en 32KBit/s up. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen!
Reputatie 5
Badge +10
Kan Simyo niet wat vriendelijker worden? Namelijk dat je kan aangeven wat er moet gebeuren nadat je bundel is verlopen: Of je krijgt een lagere snelheid of dezelfde snelheid met hoge kosten. Ik denk dat trouwens de meeste mensen gaan kiezen voor het eerste.

Hoi berendz,

Ik zie dat je een prepaid aansluiting hebt. Nu is het inderdaad zo dat je dezelfde snelheid behoudt en het buiten de bundel tarief betaalt. We sturen bij prepaid en sim only abonnementen wel een waarschuwing. Sinds kort ontvangen klanten die geen internetbundel hebben ook een bericht zodra er geconstateerd is dat er 5 mb is verbruikt. Deze mensen kunnen we dan hopelijk op tijd waarschuwen voor hogere kosten. Wat dat betreft denken we continu mee met de klant.

Ik heb per 4 september mijn simkaart in mijn mobiel gedaan na een mail dat mijn nummerbehoud ingegaan was. Ik heb een abo van 500mb. Het verbruik was over de maand september ver daaronder. Nu moet ik elke mb betalen! Volgens mij zijn ze vergeten een knopje om te zetten, want dit kan natuurlijk niet. Na een klacht krijg ik doodleuk te horen dat de rekening klopt en ik teveel(!!!!?) heb verbruikt.
Ik snap dat je naar rato in een gebroken maand de mb's krijg, maar 26/30 van 500 is nog altijd 433 mb, hetgeen bij lange na niet verbruikt is. Kunnen ze sterk staan en zomaar doen wat ze willen, maar dit staat gewoon op de rekening vermeld.
Hele slechte klantenservice die je eerst gewoon afschepen.
Zegt het voort! Ze doen maar wat daar.


Welkom op het forum dinielos,

Ik heb je aansluiting even bekeken, maar zie geen internet kosten terug. Kan je aangeven waar je dit precies ziet? Wel zie ik dat er kosten zijn gegenereerd wegens het bellen/sms-en buiten de bundel. Sinds je klant bent bij Simyo ben je gewoon netjes binnen je internetbundel gebleven. Gaat het misschien om een andere aansluiting?

Groetjes,

Alex
ik kreeg een bericht dat er min 5 MB dat verbruikt is zonder internetbundel en dat ik het pay as you go tarief betaal. Ik moet een internetbundel activeren om de kosten laag te houden. Ik dacht dat ik een internetbundel had. Klopt dat niet?
Badge +8
ik kreeg een bericht dat er min 5 MB dat verbruikt is zonder internetbundel en dat ik het pay as you go tarief betaal. Ik moet een internetbundel activeren om de kosten laag te houden. Ik dacht dat ik een internetbundel had. Klopt dat niet?

Hoi Margriet HvdS,

Welkom op het forum :)
Je hebt op dit moment alleen een Simyo 200 belbundel. Mocht je graag een internetbundel willen, dan kun je er 1 kiezen op Mijn Simyo. Die gaat dan meteen aan, en je krijgt de eerste maand je bundel naar rato.

Groetjes, Charlene
al jaren klant van Simyo en nu ineens erg hoge internetrekening... Simyo beloofd een waarschuwingsbericht te sturen op de helft van verbruik van je bundel en nog een waarschuwing als de bundel verbruikt is. Heb beide momenten geen waarschuwing ontvangen. Nu zit ik met hoge kosten. Heb de klantenservice gevraagd het uit te zoeken. 10 dagen later weer teruggebeld en er is niets gebeurd.
Waarom blijft het hangen bij de klantenservice en waarom is er niet gewaarschuwd. Ik hoop op een coulance regeling vanuit Simyo. Ben benieuwd of Simyo zijn vaste klant tegemoet komt of keihard afstraft, ook al is Simyo hun waarschuwingsbelofte niet nagekomen.

To be continued.
Reputatie 5
Badge +11
al jaren klant van Simyo en nu ineens erg hoge internetrekening... Simyo beloofd een waarschuwingsbericht te sturen op de helft van verbruik van je bundel en nog een waarschuwing als de bundel verbruikt is. Heb beide momenten geen waarschuwing ontvangen. Nu zit ik met hoge kosten. Heb de klantenservice gevraagd het uit te zoeken. 10 dagen later weer teruggebeld en er is niets gebeurd.
Waarom blijft het hangen bij de klantenservice en waarom is er niet gewaarschuwd. Ik hoop op een coulance regeling vanuit Simyo. Ben benieuwd of Simyo zijn vaste klant tegemoet komt of keihard afstraft, ook al is Simyo hun waarschuwingsbelofte niet nagekomen.

To be continued.


Hoi Roc,

Zoals je misschien gemerkt hebt, heb je vanmorgen al een mail gekregen van één van onze Backofiice medewerkers.
De strekking van deze mail is als volgt;

Het verbruik is terecht geregistreerd, maar we komen je wel eenmalig tegemoet in de kosten.

Volgens onze gegevens maak je gebruik van een oude Tringg abonnement. Bij abonnementen die zijn aangesloten of verlengd na 1 juli 2012 wordt men geïnformeerd over het verbruiken van 50% en 100% van uw bundel, zodra je internetverbruik door Simyo wordt verwerkt.
Simyo heeft op in september 2011 een email gestuurd naar alle ex-Tringg klanten om te benadrukken wat er voor Tringg klanten is veranderd sinds de overname. Hierin stond o.a. vermeld dat je niet geblokkeerd wordt, noch een waarschuwing ontvangt nadat je 1250 bel/sms minuten en/of 1GB hebt bereikt.
Dit betekent dat je dus géén berichtgeving krijgt omtrent je bundelverbruik.

Omdat wij kunnen begrijpen dat het niet uw bedoeling zal zijn geweest om dergelijk hoge kosten te maken, zijn wij uit het oogpunt van service bereid u eenmalig tegemoet te komen door een deel van de kosten te vergoeden. Je hoeft slechts een derde van de gefactureerde internetkosten te voldoen, plus € 10,- administratiekosten. De overige internetkosten zullen wij kwijtschelden.

Tot slot adviseren wij een applicatie te installeren waarmee je je internetverbruik kunt monitoren.
Enkele bekende applicaties hiervoor zijn Traffic Monitor (voor Android) en Onavo Count (voor Apple). Deze applicaties hebben het voordeel dat er per app wordt bijgehouden hoeveel data er wordt verbruikt.
Houd er wel rekening mee dat deze applicaties slechts een hulpmiddel zijn. De gegevens van Simyo zijn leidend.

Reageer