.

Beantwoord

Internetverbruik Samsung Y vs Simyo

  • 4 October 2012
  • 3 reacties
  • 505 Bekeken

Hallo,

Sinds 1 jaar ben ik in bezit van een Samsung Y. Onlangs is hier nieuwe software op geinstalleerd. Sindsdien heb ik een hoog internetverbruik op mijn mobiel. Zo hoog dat ik aan 500 MB bundel niet voldoende heb. 

De logische vragen die dan volgen: laat je je apps updaten buiten je WIFI, kijk je filmpjes, luister je radio enz. Dit doe ik allemaal niet. Ik gebruik enkel whatsapp en ik check af en toe mijn mail en lees het nieuws op nu.nl.

Uit diverse MB verbruiksmanagers (hi, 3g watchdogs, KPN) blijkt dat het verbruik vooral te wijten zijn aan 'overige diensten'. Er wordt dus helaas niet benoemd welke diensten. Zelfs snachts verbruik ik om de 2 a 3 minuten zo'n 200 a 300 kb. Terwijl ik nota bene op de WIFI aangesloten ben! Ik heb alle checks op mijn telefoon uitgevoerd, maar ik weet niet waar het aan ligt.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik het probleem oplossen? Wie maakt me los?

Alvast bedankt.

Ps. ik ben bij de winkel (Mediamarkt) terug geweest om te vragen of het mogelijk aan het toestel ligt, zij geven aan dat het hier niet aan ligt.
icon

Beste antwoord door Arie 6 October 2012, 13:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +2
Beste twanwieskamp,

Zoals je aangeeft speelt dit probleem pas sinds je de update hebt uitgevoerd. Het netwerk registreert enkel waarvoor van jou simkaart opdracht toe wordt gegeven. Er staat iets op je toestel wat constant in verbinding staat met het internet.

Het is ook voor ons niet duidelijk wat een datamanager ziet als 'overige diensten'. Echter is het wel zo dat een dergelijke verbruiksmeter enkel registreert waarvoor hij is geprogrammeerd. Hier kan je dus in feite geen rechten aan ontlenen.

Wij adviseren je nogmaals te controleren wat er allemaal openstaat op je telefoon en je anders eventueel te richten tot de fabriekant van het toestel. Door de update is er iets veranderd in het toestel waardoor er meer data wordt verbruikt dan normaal. Wij kunnen helaas niet zien op welke manier het verbruik heeft plaatsgevonden. Dit heeft te maken met de privacywet.

Groetjes,

Arie
Hoi Arie,

Ik merk op dit forum dat er meer mensen last hebben van een verhoogd internetverbruik. Zoals ik al zei ligt het volgens de MM niet aan de update. Ik ben in zoverre technisch vernuft dat ik na kan gaan dat er geen rare apps op de achtergrond draaien die mijn verbruik omhoog krikken.

Maar ik kan niet achterhalen waar het dan wel aan ligt. Mijns inziens ligt het aan enkele Samsung diensten. 

Toch bedankt voor je antwoord. 

Twan
Badge +2
Beste twanwieskamp,

Graag gedaan. Het spijt ons ook dat wij niet kunnen inzien op welke wijze het verbruik heeft plaatsgevonden. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie

Reageer