.

Beantwoord

internetverbruik gestegen

  • 12 August 2013
  • 2 reacties
  • 171 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Het is nog maar de twaalfde van de maand en heb nog maar 50Mb internet over terwijl ik normaal altijd 70-80Mb overhoud! Daarbij heb ik ook nog eens vakantie en ben veel thuis dus gebruik ik altijd Wifi thuis, rara hoe kan dit.
icon

Beste antwoord door Alex 13 August 2013, 14:32

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
'Altijd' WiFi gebruiken is geen garantie dat je ook altijd via WiFi internet. Smartphones kunnen soms ook ongemerkt (even) overschakelen op 3G. Dat kan bij een zwakker WiFi signaal of als dit even wegvalt. 
Installeer een goede data verbruik app om te zien waar al je MB's naartoe gaan en om dit te kunnen blijven controleren. . 
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum nkeur,

Je kunt inderdaad in korte tijd veel mb's verbruiken. Een veelvoorkomende oorzaak is dat de telefoon automatische updates moet doen. Ook het streamen van muziek en video's kost veel data.

De leon geeft hierboven ook een mogelijke oorzaak. Het advies om de mobiele dataverbinding uit te zetten wanneer je gebruik maakt van wifi is een goede. Hiermee voorkom je namelijk dat je telefoon automatisch over gaat van wifi naar de dataverbinding van Simyo.

In dit topic kun je meer informatie vinden over hoe je telefoon veel mb's verbruikt.

Heb je wat aan deze tips?

@de leon. Bedankt voor de tips :)

Groetjes,

Alex

Reageer