.

Beantwoord

Internetten zonder wifi werkt niet meer

  • 23 March 2014
  • 16 reacties
  • 7246 Bekeken

Ik heb een abonnement met internet. Toch pakt mijn mobiel geen internet (3G) als ik buiten ben, dus als in niet in een wifi-omgeving ben. Tot 2 maanden geleden wel. Wie weet de oplossing?
icon

Beste antwoord door Alex 24 March 2014, 14:23

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Wammes,

Dat is vervelend 😞. Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat technisch gezien alles nog hetzelfde staat. De internet optie staat nog gewoon aan in ons systeem. Staat de optie 'mobiele gegevens' of 'mobiele data' ook aan op je telefoon? Je kunt namelijk ook de optie 'internet' via je mobiel uit of aan zetten. Als je niet precies weet waar je dat kan vinden, kan je me dan even laten weten welk type telefoon je hebt?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Wammes, Dat is vervelend 😞. Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat technisch gezien alles nog hetzelfde staat. De internet optie staat nog gewoon aan in ons systeem. Staat de optie 'mobiele gegevens' of 'mobiele data' ook aan op je telefoon? Je kunt namelijk ook de optie 'internet' via je mobiel uit of aan zetten. Als je niet precies weet waar je dat kan vinden, kan je me dan even laten weten welk type telefoon je hebt? Groetjes, Alex


Dank je Alex, fijn dat je mijn aansluiting hebt bekeken. Het gekke is dat het wel prima heeft gewerkt, maar sinds een maand of twee niet meer, terwijl ik niets gewijzigd heb. Wifi heb ik aan / uit / aan gezet. Zo ook bij mobiele gegevens. Ik heb een (overigens uitstekende) mobiel van de Aldi, merk Wolfgang, model AT-AS40SE. Als je nog een tip hebt, graag!!
Hoi Wammes.

Probeer eens of vliegtuigstand aan en uit helpt.
Een andere mogelijkheid is bij instellingen handmatig netwerk zoeken.
Of met klantenservice contact opnemen, misschien moet je netwerk gereset worden.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Dank je Alex, fijn dat je mijn aansluiting hebt bekeken. Het gekke is dat het wel prima heeft gewerkt, maar sinds een maand of twee niet meer, terwijl ik niets gewijzigd heb. Wifi heb ik aan / uit / aan gezet. Zo ook bij mobiele gegevens. Ik heb een (overigens uitstekende) mobiel van de Aldi, merk Wolfgang, model AT-AS40SE. Als je nog een tip hebt, graag!!

Hoi Wammes,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik heb een reset uitgevoerd van je internetverbinding. Als je je telefoon uit/aan zet zou dat moeten helpen. Als dat niet werkt, raad ik je aan om even je handleiding erbij te pakken. Daar staat vast in hoe je internet op je mobiel kan aan/uit zetten.

Ik heb ook even voor je gezocht op internet, het enige wat ik kan vinden is dit. Er staat bij 'alleen sim 1'. Dat betekent dat je alleen maar op internet kan als je de simkaart in de juiste simkaarthouder plaatst. Zou je misschien je simkaart willen wisselen van houder?

Ik ben erg benieuwd naar je ondervindingen.

@Friesian, dankjewel voor het meedenken!
ik ben heel blij met de reacties die ik heb gekregen: het is nu helemaal in orde. Dank jullie wel!!!
Badge +2
Hoi ik heb een acer telefoon maar als ik buitengebied bent van wifi kan ik niet op mijn abonnement overgaan, kan niet bericht sturen wifi of sms bericht , maar kan wel bellen  hoe kan dat...
2 dingen
Controleer instellingen bij berichten.
Berichtencentrale +31653131313.
Antwoorden via zelfde pad niet ingeschakeld!!

Staat internet ingeschakeld bij bijvoorbeeld mijn simyo?

Mvg
Friesian
Badge +8
Hoi stanley222,

Dan lijkt het erop dat je geen verbinding met internet krijgt. Ik zie dat je ook een email had gestuurd en ook telefonisch bent geholpen. Het had iets met het inschakelen van 4G op een niet 4G geschikte telefoon te maken?
Ik hoop dat nu alles weer naar behoren werkt, en anders hoor ik het graag, dan help ik je weer verder :)

Groetjes,
Charlene
Nu een nieuwe maand is gestart kan niet meer internetten zonder wifi. Instellingen lijken in orde. Ik heb voor deze maand wel een andere bundel aangeschaft en heb geen mogelijkheid voor 4g ivm iphone 5. Dat had ik in februari wel aangevraagd maar omdat dat niet werkt in maart weer laten wijzigen. Misschien is daarbij wat fout gegaan? Kunt u dit nagaan?
ik heb al een maand geen internet, nu wordt er gezegd dat mijn  internet bundel wordt beeindigd. Ik heb dit niet gevraagd of gedaan. Ik heb nu maar weer de bundel aangemaakt. Ik heb al een paar keer gevraagd waarom ik geen internet kan krijgen op mijn nieuwe telefoon. Heb bericht gehad wat ik moest doen maar dit werkt niet. Ik heb een phicomm i803wa.
Bovenin staat elke keer dat vraagteken en dat betekent dat er geen simkaart in zit. RaRaRa.Er hebben al enige personen er naar gekeken, maar kunnen dit niet voor me oplossen?
Badge +6
Nu een nieuwe maand is gestart kan niet meer internetten zonder wifi. Instellingen lijken in orde. Ik heb voor deze maand wel een andere bundel aangeschaft en heb geen mogelijkheid voor 4g ivm iphone 5. Dat had ik in februari wel aangevraagd maar omdat dat niet werkt in maart weer laten wijzigen. Misschien is daarbij wat fout gegaan? Kunt u dit nagaan?

Hoi EAV,

Vervelend dat je telefoon nu geen verbinding maakt met mobiel internet :(

Ik zie dat onze technische afdeling even wat voor je moet wijzigen, omdat je een iPhone 5 hebt moet je mobiele internetverbinding namelijk weer terug worden gezet naar 3G.
Ik heb zojuist daarvoor een e-mail naar onze technische afdeling gestuurd, ik laat het je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen.

Wanneer we 3G weer voor je hebben "geactiveerd", moet je alleen nog even je APN wijzigen naar "internet".

Je hoort van me! 🙂
Badge +6
ik heb al een maand geen internet, nu wordt er gezegd dat mijn  internet bundel wordt beeindigd. Ik heb dit niet gevraagd of gedaan. Ik heb nu maar weer de bundel aangemaakt. Ik heb al een paar keer gevraagd waarom ik geen internet kan krijgen op mijn nieuwe telefoon. Heb bericht gehad wat ik moest doen maar dit werkt niet. Ik heb een phicomm i803wa.
Bovenin staat elke keer dat vraagteken en dat betekent dat er geen simkaart in zit. RaRaRa.Er hebben al enige personen er naar gekeken, maar kunnen dit niet voor me oplossen?


Hoi overbeekje, welkom op het forum!

Wat vervelend dat je deze problemen hebt met je aansluiting :(

Ik heb even meegekeken allereerst voor de e-mail die je had ontvangen dat je internetbundel werd beëindigd.
Helaas heeft één van onze medewerkers een foutje gemaakt bij het resetten van de simkaart, waardoor de Internetbundel werd beëindigd per 1-4, onze excuses hiervoor. Goed dat je zelf de internetbundel weer aan hebt gezet :)

Daarnaast begrijp ik dat je telefoon aangeeft dat er geen simkaart in zou zitten, ik verwacht eigenlijk dat dit ook de oorzaak is dat je geen verbinding krijgt met mobiel internet. Kan je wel bellen en gebeld worden?

Wanneer dit ook niet mogelijk is, wil ik je vragen de simkaart eens in een andere telefoon te stoppen en te kijken wat er dan gebeurt. Dit om na te gaan of er een probleem is met de simkaart of evt. met je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Badge +6
Hoi EAV,

Vervelend dat je telefoon nu geen verbinding maakt met mobiel internet :(

Ik zie dat onze technische afdeling even wat voor je moet wijzigen, omdat je een iPhone 5 hebt moet je mobiele internetverbinding namelijk weer terug worden gezet naar 3G.
Ik heb zojuist daarvoor een e-mail naar onze technische afdeling gestuurd, ik laat het je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen.

Wanneer we 3G weer voor je hebben "geactiveerd", moet je alleen nog even je APN wijzigen naar "internet".

Je hoort van me! :)


Hoi EAV,

Onze technische afdeling heeft de wijziging doorgevoerd. Als je de APN 'internet' invult en daarna even je telefoon uit en weer aan zet, moet je weer verbinding krijgen, hoor graag van je of dat inderdaad het geval is! 🙂
Ook ik heb het probleem dat mijn mobiel internet niet meer werkt.
Al een maand of zo geleden, kon hij soms wel, soms niet een 3G/4G/H+ verbinding maken.
En dat terwijl het daarvoor altijd vlekkeloos werkte.
De laatste week kan ik nu helemaal geen mobiele internet verbinding maken.
Bellen en wifi werken prima.

Mobiel internet werkt niet meer in Leiden, niet in Amsterdam, en daartussen ook nergens.
Uitzetten en aanzetten van het toestel helpt niet.
APN heb ik nooit gewijzigd en die staat nog steeds op "KPN Internet" / "portalmmm.nl".
Netwerk modus staat "gewoon" op LTE/WCDMA/GSM.

Kunnen jullie me helpen?
Nevermind.
Nadat ik alle reacties gelezen heb over hoe resetten helpt, heb ik:
- De netwerk modus heen en weer ge'switched,
- Gezocht naar netwerk providers en KPN geselecteerd (er verandert verder niets)
- Voor de goede orde mijn telefoon uit en aangezet.

En nu doet hij het weer!
Misschien dat de laatste Android update iets vernield had of zo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Klaas van Aarsen,

Welkom op het forum.

Kijk hier houden we nou van. Omdat wij soms niet heel snel kunnen reageren is het handig om het forum eens door te zoeken en te kijken of je daar de oplossing vindt. Ik ben blij dat je er zelf uit bent gekomen. Een klein forumsuccesje dit :D

Voor verdere vragen kan je trouwens het beste een nieuw topic starten. Als je hier vragen over hebt hoor ik graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer