Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internetten zonder wifi werkt niet meer

  • 23 maart 2014
  • 16 reacties
  • 6805 Bekeken

Ik heb een abonnement met internet. Toch pakt mijn mobiel geen internet (3G) als ik buiten ben, dus als in niet in een wifi-omgeving ben. Tot 2 maanden geleden wel. Wie weet de oplossing?
icon

Beste antwoord door Alex 24 maart 2014, 14:23

Welkom op het forum Wammes,



Dat is vervelend 😞. Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat technisch gezien alles nog hetzelfde staat. De internet optie staat nog gewoon aan in ons systeem. Staat de optie 'mobiele gegevens' of 'mobiele data' ook aan op je telefoon? Je kunt namelijk ook de optie 'internet' via je mobiel uit of aan zetten. Als je niet precies weet waar je dat kan vinden, kan je me dan even laten weten welk type telefoon je hebt?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Wammes,

Dat is vervelend 😞. Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat technisch gezien alles nog hetzelfde staat. De internet optie staat nog gewoon aan in ons systeem. Staat de optie 'mobiele gegevens' of 'mobiele data' ook aan op je telefoon? Je kunt namelijk ook de optie 'internet' via je mobiel uit of aan zetten. Als je niet precies weet waar je dat kan vinden, kan je me dan even laten weten welk type telefoon je hebt?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Wammes, Dat is vervelend 😞. Ik heb je aansluiting even bekeken en zie dat technisch gezien alles nog hetzelfde staat. De internet optie staat nog gewoon aan in ons systeem. Staat de optie 'mobiele gegevens' of 'mobiele data' ook aan op je telefoon? Je kunt namelijk ook de optie 'internet' via je mobiel uit of aan zetten. Als je niet precies weet waar je dat kan vinden, kan je me dan even laten weten welk type telefoon je hebt? Groetjes, Alex


Dank je Alex, fijn dat je mijn aansluiting hebt bekeken. Het gekke is dat het wel prima heeft gewerkt, maar sinds een maand of twee niet meer, terwijl ik niets gewijzigd heb. Wifi heb ik aan / uit / aan gezet. Zo ook bij mobiele gegevens. Ik heb een (overigens uitstekende) mobiel van de Aldi, merk Wolfgang, model AT-AS40SE. Als je nog een tip hebt, graag!!
Hoi Wammes.

Probeer eens of vliegtuigstand aan en uit helpt.
Een andere mogelijkheid is bij instellingen handmatig netwerk zoeken.
Of met klantenservice contact opnemen, misschien moet je netwerk gereset worden.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Dank je Alex, fijn dat je mijn aansluiting hebt bekeken. Het gekke is dat het wel prima heeft gewerkt, maar sinds een maand of twee niet meer, terwijl ik niets gewijzigd heb. Wifi heb ik aan / uit / aan gezet. Zo ook bij mobiele gegevens. Ik heb een (overigens uitstekende) mobiel van de Aldi, merk Wolfgang, model AT-AS40SE. Als je nog een tip hebt, graag!!

Hoi Wammes,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt 😞 Ik heb een reset uitgevoerd van je internetverbinding. Als je je telefoon uit/aan zet zou dat moeten helpen. Als dat niet werkt, raad ik je aan om even je handleiding erbij te pakken. Daar staat vast in hoe je internet op je mobiel kan aan/uit zetten.

Ik heb ook even voor je gezocht op internet, het enige wat ik kan vinden is dit. Er staat bij 'alleen sim 1'. Dat betekent dat je alleen maar op internet kan als je de simkaart in de juiste simkaarthouder plaatst. Zou je misschien je simkaart willen wisselen van houder?

Ik ben erg benieuwd naar je ondervindingen.

@Friesian, dankjewel voor het meedenken!
ik ben heel blij met de reacties die ik heb gekregen: het is nu helemaal in orde. Dank jullie wel!!!
Badge +2
Hoi ik heb een acer telefoon maar als ik buitengebied bent van wifi kan ik niet op mijn abonnement overgaan, kan niet bericht sturen wifi of sms bericht , maar kan wel bellen  hoe kan dat...
2 dingen
Controleer instellingen bij berichten.
Berichtencentrale +31653131313.
Antwoorden via zelfde pad niet ingeschakeld!!

Staat internet ingeschakeld bij bijvoorbeeld mijn simyo?

Mvg
Friesian
Badge +8
Hoi stanley222,

Dan lijkt het erop dat je geen verbinding met internet krijgt. Ik zie dat je ook een email had gestuurd en ook telefonisch bent geholpen. Het had iets met het inschakelen van 4G op een niet 4G geschikte telefoon te maken?
Ik hoop dat nu alles weer naar behoren werkt, en anders hoor ik het graag, dan help ik je weer verder :)

Groetjes,
Charlene
Nu een nieuwe maand is gestart kan niet meer internetten zonder wifi. Instellingen lijken in orde. Ik heb voor deze maand wel een andere bundel aangeschaft en heb geen mogelijkheid voor 4g ivm iphone 5. Dat had ik in februari wel aangevraagd maar omdat dat niet werkt in maart weer laten wijzigen. Misschien is daarbij wat fout gegaan? Kunt u dit nagaan?
ik heb al een maand geen internet, nu wordt er gezegd dat mijn  internet bundel wordt beeindigd. Ik heb dit niet gevraagd of gedaan. Ik heb nu maar weer de bundel aangemaakt. Ik heb al een paar keer gevraagd waarom ik geen internet kan krijgen op mijn nieuwe telefoon. Heb bericht gehad wat ik moest doen maar dit werkt niet. Ik heb een phicomm i803wa.
Bovenin staat elke keer dat vraagteken en dat betekent dat er geen simkaart in zit. RaRaRa.Er hebben al enige personen er naar gekeken, maar kunnen dit niet voor me oplossen?
Badge +6
Nu een nieuwe maand is gestart kan niet meer internetten zonder wifi. Instellingen lijken in orde. Ik heb voor deze maand wel een andere bundel aangeschaft en heb geen mogelijkheid voor 4g ivm iphone 5. Dat had ik in februari wel aangevraagd maar omdat dat niet werkt in maart weer laten wijzigen. Misschien is daarbij wat fout gegaan? Kunt u dit nagaan?

Hoi EAV,

Vervelend dat je telefoon nu geen verbinding maakt met mobiel internet :(

Ik zie dat onze technische afdeling even wat voor je moet wijzigen, omdat je een iPhone 5 hebt moet je mobiele internetverbinding namelijk weer terug worden gezet naar 3G.
Ik heb zojuist daarvoor een e-mail naar onze technische afdeling gestuurd, ik laat het je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen.

Wanneer we 3G weer voor je hebben "geactiveerd", moet je alleen nog even je APN wijzigen naar "internet".

Je hoort van me! 🙂
Badge +6
ik heb al een maand geen internet, nu wordt er gezegd dat mijn  internet bundel wordt beeindigd. Ik heb dit niet gevraagd of gedaan. Ik heb nu maar weer de bundel aangemaakt. Ik heb al een paar keer gevraagd waarom ik geen internet kan krijgen op mijn nieuwe telefoon. Heb bericht gehad wat ik moest doen maar dit werkt niet. Ik heb een phicomm i803wa.
Bovenin staat elke keer dat vraagteken en dat betekent dat er geen simkaart in zit. RaRaRa.Er hebben al enige personen er naar gekeken, maar kunnen dit niet voor me oplossen?


Hoi overbeekje, welkom op het forum!

Wat vervelend dat je deze problemen hebt met je aansluiting :(

Ik heb even meegekeken allereerst voor de e-mail die je had ontvangen dat je internetbundel werd beëindigd.
Helaas heeft één van onze medewerkers een foutje gemaakt bij het resetten van de simkaart, waardoor de Internetbundel werd beëindigd per 1-4, onze excuses hiervoor. Goed dat je zelf de internetbundel weer aan hebt gezet :)

Daarnaast begrijp ik dat je telefoon aangeeft dat er geen simkaart in zou zitten, ik verwacht eigenlijk dat dit ook de oorzaak is dat je geen verbinding krijgt met mobiel internet. Kan je wel bellen en gebeld worden?

Wanneer dit ook niet mogelijk is, wil ik je vragen de simkaart eens in een andere telefoon te stoppen en te kijken wat er dan gebeurt. Dit om na te gaan of er een probleem is met de simkaart of evt. met je telefoon.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Badge +6
Hoi EAV,

Vervelend dat je telefoon nu geen verbinding maakt met mobiel internet :(

Ik zie dat onze technische afdeling even wat voor je moet wijzigen, omdat je een iPhone 5 hebt moet je mobiele internetverbinding namelijk weer terug worden gezet naar 3G.
Ik heb zojuist daarvoor een e-mail naar onze technische afdeling gestuurd, ik laat het je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen.

Wanneer we 3G weer voor je hebben "geactiveerd", moet je alleen nog even je APN wijzigen naar "internet".

Je hoort van me! :)


Hoi EAV,

Onze technische afdeling heeft de wijziging doorgevoerd. Als je de APN 'internet' invult en daarna even je telefoon uit en weer aan zet, moet je weer verbinding krijgen, hoor graag van je of dat inderdaad het geval is! 🙂
Ook ik heb het probleem dat mijn mobiel internet niet meer werkt.
Al een maand of zo geleden, kon hij soms wel, soms niet een 3G/4G/H+ verbinding maken.
En dat terwijl het daarvoor altijd vlekkeloos werkte.
De laatste week kan ik nu helemaal geen mobiele internet verbinding maken.
Bellen en wifi werken prima.

Mobiel internet werkt niet meer in Leiden, niet in Amsterdam, en daartussen ook nergens.
Uitzetten en aanzetten van het toestel helpt niet.
APN heb ik nooit gewijzigd en die staat nog steeds op "KPN Internet" / "portalmmm.nl".
Netwerk modus staat "gewoon" op LTE/WCDMA/GSM.

Kunnen jullie me helpen?
Nevermind.
Nadat ik alle reacties gelezen heb over hoe resetten helpt, heb ik:
- De netwerk modus heen en weer ge'switched,
- Gezocht naar netwerk providers en KPN geselecteerd (er verandert verder niets)
- Voor de goede orde mijn telefoon uit en aangezet.

En nu doet hij het weer!
Misschien dat de laatste Android update iets vernield had of zo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Klaas van Aarsen,

Welkom op het forum.

Kijk hier houden we nou van. Omdat wij soms niet heel snel kunnen reageren is het handig om het forum eens door te zoeken en te kijken of je daar de oplossing vindt. Ik ben blij dat je er zelf uit bent gekomen. Een klein forumsuccesje dit :D

Voor verdere vragen kan je trouwens het beste een nieuw topic starten. Als je hier vragen over hebt hoor ik graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer