.

Beantwoord

Internetsnelheid is lager dan verwacht?

  • 8 September 2013
  • 38 reacties
  • 13125 Bekeken

Badge +1
Hallo Simyo'ers!

Ik heb sinds vandaag een abbo (100 bm/sms & 200mb), maar nu haal maar maximaal 1mbps down / 0,3 up (h+). Hoe kan dit?? Ik dacht dat je maximaal 14,4 mbps kon halen.

Groet,
Mitch
icon

Beste antwoord door Charlene 9 September 2013, 14:00

Bekijk originele reactie

38 reacties

Badge +8
Hallo Simyo'ers!

Ik heb sinds vandaag een abbo (100 bm/sms & 200mb), maar nu haal maar maximaal 1mbps down / 0,3 up (h+). Hoe kan dit?? Ik dacht dat je maximaal 14,4 mbps kon halen.

Groet,
Mitch


Hoi FlashArtist,

Ik ben het aan het navragen bij de IT-afdeling. Het kan namelijk met je overstap van prepaid naar sim only te maken hebben, dat je nu nog de prepaid snelheid hebt. Dat kunnen ze dan zo voor je aanpassen 🆒. Ik laat het even weten als ik antwoord van ze heb.
Let wel op 14,4 is echt het maximum. Dan moet je wel de ideale omstandigheden hebben. :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hallo Simyo'ers!

Ik heb sinds vandaag een abbo (100 bm/sms & 200mb), maar nu haal maar maximaal 1mbps down / 0,3 up (h+). Hoe kan dit?? Ik dacht dat je maximaal 14,4 mbps kon halen.

Groet,
Mitch


Hoi FlashArtist,

Het is gefixt, hoor 🙂 Als je je toestel even uit en weer aan kunt zetten, heb je een snellere verbinding.
Laat je het weten of je het merkt?

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ja, het is gefixt.
Bedankt!
Badge +6
Hoi FlashArtist,

Fijn om te horen dat je internetsnelheid is verbeterd! 🙂
L.S.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Op verscheidene plekken getest kom ik tot maximaal 1.25Mbps, terwijl ik met hetzelfde toestel bij twee andere providers zeker 3,5-4 Mbps down kon halen. Upstream is zo'n 1 Mbps.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Guillaume, welkom op het Simyo forum!

In geval van FlashArtist lag de oorzaak in het feit dat hij met dezelfde simkaart van prepaid naar Sim only is overgestapt.
Hier lijkt bij jou geen sprake van te zijn. Hier vind je wat meer info over welke factoren van invloed kunnen zijn op je internetsnelheid. Kunnen er factoren op jouw aansluiting van toepassing zijn?
Hoi Guillaume, welkom op het Simyo forum!

In geval van FlashArtist lag de oorzaak in het feit dat hij met dezelfde simkaart van prepaid naar Sim only is overgestapt.
Hier lijkt bij jou geen sprake van te zijn. Hier vind je wat meer info over welke factoren van invloed kunnen zijn op je internetsnelheid. Kunnen er factoren op jouw aansluiting van toepassing zijn?


Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.
Badge +8
Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.

Hoi Guillaume,

Heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? Wat de resultaten dan zijn? Ik ga je internetoptie sowieso even opnieuw aan je aansluiting koppelen. Als jij je toestel dan even een tijdje kunt uitschakelen, en dan na een minuut of tien weer aan kunt zetten? Dan kunnen we merken of dat geholpen heeft.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.

Hoi Guillaume,

Heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? Wat de resultaten dan zijn? Ik ga je internetoptie sowieso even opnieuw aan je aansluiting koppelen. Als jij je toestel dan even een tijdje kunt uitschakelen, en dan na een minuut of tien weer aan kunt zetten? Dan kunnen we merken of dat geholpen heeft.

Ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene


Hoi Charlene,

Ik heb mijn telefoon zo'n 20 minuten uit gehad en zojuist weer aangezet. Ik heb op het moment helemaal geen dataverbinding meer.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Guillaume,

Ik heb één van onze IT'ers je verbinding laten nakijken, hij heeft wat dingen gereset. Zou je je toestel nog 1 keer uit- en weer aan kunnen zetten en me laten weten of je internet weer werkt?
Hoi Guillaume,

Ik heb één van onze IT'ers je verbinding laten nakijken, hij heeft wat dingen gereset. Zou je je toestel nog 1 keer uit- en weer aan kunnen zetten en me laten weten of je internet weer werkt?


Hoi Ernst,

De dataverbinding werkt weer, hartelijk dank. De snelheid komt echter nog steeds niet boven de 1.25Mbps down en 1Mbps up.
Reputatie 5
Badge +11
Dan denk ik dat er op de plekken waar je je bevind, geen snellere verbinding met ons netwerk en jouw toestel mogelijk is.

Je gaf eerder al aan:
Nee, geen van deze zaken zijn van toepassing en volgens de coveragechecker zou de dekking op alle plekken die ik getest heb ten minste 7,2 Mbit mogelijk moeten maken.


Op de coveragechecker wordt de maximale snelheid aangegeven: max. 7.2 Mb/s
Dit betekent niet dat dat de snelheid is, maar wat je in het meest optimale geval kunt behalen 😞
Reputatie 7
Badge +9
Bovendien heb ik de ervaring dat het ook héél sterk toestelafhankelijk is en de plaats waar je je bevindt. Soms kan 90 graden draaien van het toestel al een veel hogere snelheid geven.
Voor Android en iPhone is OpenSignal beschikbaar. In deze app wijst een kompasnaald naar de mast waarmee je verbonden bent. Heel handig!

Mijn Samsung S3 GT-I9305 scoort onder identieke omstandigheden veel beter dan de Samsung Ace 5830i van mijn vrouw (daarin zat voor de test ook een Simyo simkaart).

Ik ben uitermate tevreden met de snelheden die Simyo biedt.
Reputatie 5
Badge +11
Heb je iets aan de tip van franswon, Guillaume?
Nee, dit werkt allemaal niet, terwijl ik met een simkaart van een andere provider nog wel steeds 3-4Mbps kan halen. Ik heb een HTC Desire met Android 2.3.7 (CM7). Er zijn 17 towers in de buurt, verbonden met 3. Dichtstbijzijnde is echt op maar 100 meter, tweede 150-200m, in een rustige woonwijk.

Overigens is er echt iets grondig mis met jullie cookie/site wat betreft het inloggen: ik heb ruim een half uur moeten klooien om dit bericht te kunnen posten, in 3 verschillende browsers (FF24, IE11, Opera 12). Als ik ben ingelogd staat er nog steeds de knop om in te loggen en kan ik geen bericht plaatsen. Als ik dan op de Login-knop druk wordt ik meteen weer teruggestuurd, omdat ik al ben ingelogd, maar kan ik nog steeds geen bericht plaatsen. Cookies op de drie browsers verwijderd en nog steeds lukte het niet. At random werkte het vervolgens bij 1 van de 3 browsers (Opera 12) spontaan wel.
Badge +8
Nee, dit werkt allemaal niet, terwijl ik met een simkaart van een andere provider nog wel steeds 3-4Mbps kan halen. Ik heb een HTC Desire met Android 2.3.7 (CM7). Er zijn 17 towers in de buurt, verbonden met 3. Dichtstbijzijnde is echt op maar 100 meter, tweede 150-200m, in een rustige woonwijk.

Overigens is er echt iets grondig mis met jullie cookie/site wat betreft het inloggen: ik heb ruim een half uur moeten klooien om dit bericht te kunnen posten, in 3 verschillende browsers (FF24, IE11, Opera 12). Als ik ben ingelogd staat er nog steeds de knop om in te loggen en kan ik geen bericht plaatsen. Als ik dan op de Login-knop druk wordt ik meteen weer teruggestuurd, omdat ik al ben ingelogd, maar kan ik nog steeds geen bericht plaatsen. Cookies op de drie browsers verwijderd en nog steeds lukte het niet. At random werkte het vervolgens bij 1 van de 3 browsers (Opera 12) spontaan wel.


Hoi Guillaume,

Misschien heeft de andere provider op jouw locatie toch een sterker signaal. Ik heb nagekeken of er werkzaamheden zijn in jouw regio op het moment, maar dat is niet het geval. Je zegt ook verbonden te zijn met 3 towers. Ik ga contact opnemen met de netwerkspecialisten om te kijken of zij nog iets voor je kunnen verbeteren. Daar kom ik dus nog bij je op terug.

De inlogproblemen op het forum zijn bekend, en heel erg vervelend inderdaad. We zijn heel druk met een oplossing daarvoor. Sorry dat je er zo'n last van hebt. Ik hoop dat het snel niet meer voorkomt.

Groetjes,
Charlene
Ik ben wel benieuwd wat hier uiteindelijk uit is gekomen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem: gisteren overgestapt naar Simyo en verwachtte een flinke boost in mijn internet snelheid op mijn HTC Desire. Echter komt de snelheid zelden boven 1Mbps, en nooit boven de 3Mbps. Dit is met 3G of HSPA verbinding. Is het misschien bekend dat de Desire geen hoge snelheden aankan? Ik heb een Custom ROM erop staan, gebaseerd op Android 2.3.3
Helaas heb ik niet de mogelijkheid de snelheid op een ander toestel te testen.
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben wel benieuwd wat hier uiteindelijk uit is gekomen. Ik heb namelijk hetzelfde probleem: gisteren overgestapt naar Simyo en verwachtte een flinke boost in mijn internet snelheid op mijn HTC Desire. Echter komt de snelheid zelden boven 1Mbps, en nooit boven de 3Mbps. Dit is met 3G of HSPA verbinding. Is het misschien bekend dat de Desire geen hoge snelheden aankan? Ik heb een Custom ROM erop staan, gebaseerd op Android 2.3.3
Helaas heb ik niet de mogelijkheid de snelheid op een ander toestel te testen.


Hoi Weadme, welkom op het Simyo forum!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier nog iets uitgekomen is qua oplossing, maar helaas lezen we het niet altijd terug :(
Heb je de tips van franswon al uitgeprobeerd?

Verder lees ik dat je Android 2.3.3 op je HTC Desire hebt. Dat zou betekenen dat je mobieltje al een paar jaar oud is. Ook dát kan invloed hebben op je snelheid. Is het mogelijk om te upgraden naar een nieuwere Android versie? Anders zou je misschien een reset naar fabrieksinstellingen kunnen proberen?
Ik heb sinds vandaag een gloednieuwe Nexus 5 met Android 4.4. De snelheid is nu wel iets beter (3,5 Mbps), maar dus nog steeds niet wat het wezen moet.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Weadme,

Met 3,5 Mbps op een 7,2 Mbps netwerk is een goede score, boven de 50% kom je bijna nooit effectief, is van erg veel factoren afhankelijk. Met één van mijn toestellen haal ik 1,8, met de Samsung S3 (de 4G uitvoering) haal ik meestal binnenshuis 3084 en buiten rond de 4096. Op het 14,4 Mbps netwerk heb ik weleens 12 gehaald, maar meestal schommelt het rond de 7,5, dus ook globaal de halve theoretische snelheid.
Hoi franswon,

Simyo adverteert met een 14.4Mbps netwerk. Ik zou dus gemiddeld op 7.2 uit moeten komen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Weadme,

De dekkingskaart van KPN geeft aan welke gebieden 14,4 Mbps dekking hebben, zoals je ziet is dat niet overal. Uiteraard kan ik niet zien waar je woont/werkt, maar kijk eerst eens op de kaart wat jouw maximale snelheid is.
Ik bevind mij op dit moment in een 14.4Mbps gebied volgens de dekkingskaart. Resultaat speedtest: 3.3Mbps down, 0.2Mbps up. Dat kan toch niet goed zijn?
Badge +1
Ik bevind mij op dit moment in een 14.4Mbps gebied volgens de dekkingskaart. Resultaat speedtest: 3.3Mbps down, 0.2Mbps up. Dat kan toch niet goed zijn?


Beetje matig inderdaad. Ik gisteravond even een speedtest gedaan met mijn telefoon.
Nexus 4, Android 4.4 (beetje vergelijkbaar met jou)

Ik bevind me in 7.2 Mb/s gebied en als mijn bereik maximaal is, haal ik deze snelheid ook.
Verder heb ik niets aan de standaard APN instellingen gedaan.
Het viel me wel op dat de standaard APN in Android 4.4 wel gewijzigd is  naar kpn4g.nl.
Voor mij werkt dit prima, ookal biedt Simyo geen 4g aan.

Raar dat jij dan maar 3.5Mb/s haalt met de Nexus 5.
Badge +8
Hoi Guillaume,

Misschien heeft de andere provider op jouw locatie toch een sterker signaal. Ik heb nagekeken of er werkzaamheden zijn in jouw regio op het moment, maar dat is niet het geval. Je zegt ook verbonden te zijn met 3 towers. Ik ga contact opnemen met de netwerkspecialisten om te kijken of zij nog iets voor je kunnen verbeteren. Daar kom ik dus nog bij je op terug.

De inlogproblemen op het forum zijn bekend, en heel erg vervelend inderdaad. We zijn heel druk met een oplossing daarvoor. Sorry dat je er zo'n last van hebt. Ik hoop dat het snel niet meer voorkomt.

Groetjes,
Charlene


Hoi Guillaume,

Ik zie ineens dat ik helemaal niet meer heb teruggekoppeld wat ik bij de specialisten heb terug gekregen. Mijn excuses daarvoor :(
Wat zij konden zien is dat je toestel erg vaak switcht tussen 2g en 3g. Zij gaven als verklaring dat je op de grens van twee masten zit. Wellicht helpt het dus om je toestel vast te zetten op één van de twee. Je verbinding zal dan in ieder geval stabieler zijn.
Ik hoor graag hoe je het de afgelopen weken hebt ervaren.

Groetjes,
Charlene

Reageer