De telefoon is voor mijn zoon van 12 jaar en alleen bedoeld om te bellen als er iets is. We hebben dus met opzet gekozen voor een bel en sms abonnement van 3 euro per maand.
Internet vonden wij niet nodig, wij hebben wifi in huis en hij heeft wifi op school, verder gebruikt hij de telefoon niet of nauwelijks.
Op zaterdag 12 januari zijn wij onderweg met de auto als hij zegt, ik ontvang een whatsapp.
Ik geef hem aan dat dit onmogelijk is, aangezien hij geen internet heeft. Hij laat mij de mobiel zien en ik zie inderdaad een whatsapp staan.
Vreemd ! Vervolgens vraag ik hem wat andere internetdiensten uit te proberen en dat lukt allemaal. Erg vreemd.
Aangezien wij onderweg waren kon ik mij er niet in verdiepen.
Aangekomen op de plaats van bestemming proberen we nogmaals wat dingen uit en zien wij dat hij gewoon kan internetten terwijl hij geen abonnement heeft hiervoor.
In zijn scherm zie ik geen 3g staan, dus we snappen er niets van.
Op dat moment hebben wij bij de instellingen van zijn telefoon gekeken en alle zaken met betrekking tot internetverkeer uitgeschakeld.
Afgelopen zaterdag ontving ik de eerste rekening en tot mijn schrik was deze 89 euro hoog.
Maar als ik verder kijk schrik ik nog meer, aangezien ik kan zien dat de volgende rekening nog hoger gaat worden, want het verbruik voor de volgende rekening staat al op 189 euro, bij elkaar dus bijna 270 euro.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? Heel bewust hebben wij gekozen voor geen internet en heel bewust heeft mijn zoon alleen maar gebruik gemaakt van onze wifi verbinding. Juist om dit soort rekeningen te voorkomen.
Hoe kan het dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en hoe kan het dat als je een abonnement neemt zonder internet, de mogelijkheid voor mobiele data bij Simyo standaard op ja staat.Dat moet toch standaard nee zijn als je geen internet afneemt?
En waarom geen enkele waarschuwing bij een hoge rekening ? Deze kosten staan toch totaal niet in verhouding tot de kosten van het abonnement van 3 euro?
Tevens vind ik het heel raar dat er zo'n hoog verbruik is, terwijl er alleen maar gebruik is gemaakt van onze eigen wifi verbinding of die van school.
Ik ben echt geschokt en wil graag antwoord op mijn vragen.
Tevens laat ik het hier niet bij zitten, want ik vind het echt kwalijk dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en dat Simyo standaard mobiele data op ja heeft staan ook als je geen internetabonnement hebt.
Beste antwoord door Alex
Bekijk originele reactie