.

Beantwoord

Internetkosten zonder abonnement

  • 21 January 2013
  • 8 reacties
  • 3029 Bekeken

Op 27 december hebben wij de simkaart van Simyo geaktiveerd.
De telefoon is voor mijn zoon van 12 jaar en alleen bedoeld om te bellen als er iets is. We hebben dus met opzet gekozen voor een bel en sms abonnement van 3 euro per maand.
Internet vonden wij niet nodig, wij hebben wifi in huis en hij heeft wifi op school, verder gebruikt hij de telefoon niet of nauwelijks.
Op zaterdag 12 januari zijn wij onderweg met de auto als hij zegt, ik ontvang een whatsapp.
Ik geef hem aan dat dit onmogelijk is, aangezien hij geen internet heeft. Hij laat mij de mobiel zien en ik zie inderdaad een whatsapp staan.
Vreemd ! Vervolgens vraag ik hem wat andere internetdiensten uit te proberen en dat lukt allemaal. Erg vreemd.
Aangezien wij onderweg waren kon ik mij er niet in verdiepen.
Aangekomen op de plaats van bestemming proberen we nogmaals wat dingen uit en zien wij dat hij gewoon kan internetten terwijl hij geen abonnement heeft hiervoor.
In zijn scherm zie ik geen 3g staan, dus we snappen er niets van.
Op dat moment hebben wij bij de instellingen van zijn telefoon gekeken en alle zaken met betrekking tot internetverkeer uitgeschakeld.
Afgelopen zaterdag ontving ik de eerste rekening en tot mijn schrik was deze 89 euro hoog.
Maar als ik verder kijk schrik ik nog meer, aangezien ik kan zien dat de volgende rekening nog hoger gaat worden, want het verbruik voor de volgende rekening staat al op 189 euro, bij elkaar dus bijna 270 euro.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? Heel bewust hebben wij gekozen voor geen internet en heel bewust heeft mijn zoon alleen maar gebruik gemaakt van onze wifi verbinding. Juist om dit soort rekeningen te voorkomen.
Hoe kan het dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en hoe kan het dat als je een abonnement neemt zonder internet, de mogelijkheid voor mobiele data bij Simyo standaard op ja staat.Dat moet toch standaard nee zijn als je geen internet afneemt?
En waarom geen enkele waarschuwing bij een hoge rekening ? Deze kosten staan toch totaal niet in verhouding tot de kosten van het abonnement van 3 euro?
Tevens vind ik het heel raar dat er zo'n hoog verbruik is, terwijl er alleen maar gebruik is gemaakt van onze eigen wifi verbinding of die van school.
Ik ben echt geschokt en wil graag antwoord op mijn vragen.
Tevens laat ik het hier niet bij zitten, want ik vind het echt kwalijk dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en dat Simyo standaard mobiele data op ja heeft staan ook als je geen internetabonnement hebt.
icon

Beste antwoord door Alex 24 January 2013, 10:51

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ben gisteren overgestapt met prepaid zonder internetĀ naar Simyo. Wil alleen met WiFi internetverbinding creĆ«eren. Zie op mijn scherm een G staan. Heb alle internetverbinding uitgeschakeld en ook via MijnSimyo internetverbinding uitgezet. Nu blijft er een G in mijn scherm staan. Hoe krijg ik het voor mekaar om alleen gratis via WiFi internet te krijgen?
Ook heb de nadelen van simyo ondervonden! Ik was ervan overtuigd dat ik mijn internetbundel had aanstaan nou dat werd afgelopen zaterdag dus niet beaamd. Ik kreeg een sms dat ook mijn simkaart afgesloten werd vanwege hoogverbruik. Maar hoe kan dit mogelijk zijn? ik had toch gewoon mijn internetbundel aanstaan?
Ik snap het niet, waarom ALS ik mijn internetbundel niet heb afgesloten kan ik wel internet gebruiken? Ik ben nu al 4 dagen niet bereikbaar en moet zeggen dat dit erg tegenvalt, Simyo is gewoon niet bereikbaar. Telefonisch wordt ik uit de wachtrij gegooid na 25min, ik heb gemaild, via twitter contact gezocht en nu Facebook? Ik hoop dat dit wel werkt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik snap het niet, waarom ALS ik mijn internetbundel niet heb afgesloten kan ik wel internet gebruiken? Ik ben nu al 4 dagen niet bereikbaar en moet zeggen dat dit erg tegenvalt, Simyo is gewoon niet bereikbaar. Telefonisch wordt ik uit de wachtrij gegooid na 25min, ik heb gemaild, via twitter contact gezocht en nu Facebook? Ik hoop dat dit wel werkt.


Een internet bundel is alleen maar een voordelige manier om te internetten. Het niet hebben van een internetbundel betekent niet dat geen internet mogelijk is, Ā je kunt gewoon internetten maar volgens een veel duurder tarief.Ā 

Om 200% zeker te zijn dat je niet ongemerkt en onbedoeld dure internet MBs zit te verbruiken, zet "internet op je mobiel" op Mijn Simyo uit, en ook de internet verbinding op je mobiel zodat er alleen een internet verbinding wordt gemaakt als er een goed wifi signaal is.
Hallo Scotsman,
Wat jij adviseert, heb ik allemaal gedaan. Ik heb mijn telefoon meer dan een uur uitgezet. Toen weer aan, en nog steeds zoekt ie naar verbinding.
Eerst had ik T-mobile. Daar heeft de moderator van het Forum iets op mijn toestel uitgezet, zodat ik hier geen last meer van had.
Ik zou willen dat die moderators eens wat sneller reageerden. Want dit is totaal geen service.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Scotsman,
Wat jij adviseert, heb ik allemaal gedaan. Ik heb mijn telefoon meer dan een uur uitgezet. Toen weer aan, en nog steeds zoekt ie naar verbinding.
Eerst had ik T-mobile. Daar heeft de moderator van het Forum iets op mijn toestel uitgezet, zodat ik hier geen last meer van had.
Ik zou willen dat die moderators eens wat sneller reageerden. Want dit is totaal geen service.


Ik weet niet welk toestel je hebt, maar zou het kunnen zijn dat de G die je ziet gewoon aangeeft dat er verbinding is met het mobiele netwerk om te kunnen bellen?
Hallo Scotsman, Wat jij adviseert, heb ik allemaal gedaan. Ik heb mijn telefoon meer dan een uur uitgezet. Toen weer aan, en nog steeds zoekt ie naar verbinding. Eerst had ik T-mobile. Daar heeft de moderator van het Forum iets op mijn toestel uitgezet, zodat ik hier geen last meer van had. Ik zou willen dat die moderators eens wat sneller reageerden. Want dit is totaal geen service.
Ik weet niet welk toestel je hebt, maar zou het kunnen zijn dat de G die je ziet gewoon aangeeft dat er verbinding is met het mobiele netwerk om te kunnen bellen?

Ik heb een Nokia C3-00. Bij mijn vorige provider T-mobile stond die G niet in beeld. Daar heb ik ook via het forum info gekregen, dat die G alleen te maken heeft met internetbereik. Ā Ik durf nu mijn telefoon niet aan te zetten, bang dat mijn beltegoed er doorheen gaat. Help!
Reputatie 5
Badge +10
Op 27 december hebben wij de simkaart van Simyo geaktiveerd.
De telefoon is voor mijn zoon van 12 jaar en alleen bedoeld om te bellen als er iets is. We hebben dus met opzet gekozen voor een bel en sms abonnement van 3 euro per maand.
Internet vonden wij niet nodig, wij hebben wifi in huis en hij heeft wifi op school, verder gebruikt hij de telefoon niet of nauwelijks.
Op zaterdag 12 januari zijn wij onderweg met de auto als hij zegt, ik ontvang een whatsapp.
Ik geef hem aan dat dit onmogelijk is, aangezien hij geen internet heeft. Hij laat mij de mobiel zien en ik zie inderdaad een whatsapp staan.
Vreemd ! Vervolgens vraag ik hem wat andere internetdiensten uit te proberen en dat lukt allemaal. Erg vreemd.
Aangezien wij onderweg waren kon ik mij er niet in verdiepen.
Aangekomen op de plaats van bestemming proberen we nogmaals wat dingen uit en zien wij dat hij gewoon kan internetten terwijl hij geen abonnement heeft hiervoor.
In zijn scherm zie ik geen 3g staan, dus we snappen er niets van.
Op dat moment hebben wij bij de instellingen van zijn telefoon gekeken en alle zaken met betrekking tot internetverkeer uitgeschakeld.
Afgelopen zaterdag ontving ik de eerste rekening en tot mijn schrik was deze 89 euro hoog.
Maar als ik verder kijk schrik ik nog meer, aangezien ik kan zien dat de volgende rekening nog hoger gaat worden, want het verbruik voor de volgende rekening staat al op 189 euro, bij elkaar dus bijna 270 euro.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? Heel bewust hebben wij gekozen voor geen internet en heel bewust heeft mijn zoon alleen maar gebruik gemaakt van onze wifi verbinding. Juist om dit soort rekeningen te voorkomen.
Hoe kan het dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en hoe kan het dat als je een abonnement neemt zonder internet, de mogelijkheid voor mobiele data bij Simyo standaard op ja staat.Dat moet toch standaard nee zijn als je geen internet afneemt?
En waarom geen enkele waarschuwing bij een hoge rekening ? Deze kosten staan toch totaal niet in verhouding tot de kosten van het abonnement van 3 euro?
Tevens vind ik het heel raar dat er zo'n hoog verbruik is, terwijl er alleen maar gebruik is gemaakt van onze eigen wifi verbinding of die van school.
Ik ben echt geschokt en wil graag antwoord op mijn vragen.
Tevens laat ik het hier niet bij zitten, want ik vind het echt kwalijk dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en dat Simyo standaard mobiele data op ja heeft staan ook als je geen internetabonnement hebt.


Welkom op het forum timajo,

Het is natuurlijk vervelend dat er internet verbruik heeft plaats gevonden zonder dat je je hier echt bewust van bent geweest. Een toestel kan echter overschakelen naar de verbinding van de mobiele provider als het wifi signaal weg valt. Overigens worden klanten er per brief op geattendeerd dat internetten zonder een internet bundel mogelijk is. De internet optie staat aan, omdat er een grote toename te zien is op het internet gebruik.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ben gisteren overgestapt met prepaid zonder internet naar Simyo. Wil alleen met WiFi internetverbinding creƫeren. Zie op mijn scherm een G staan. Heb alle internetverbinding uitgeschakeld en ook via MijnSimyo internetverbinding uitgezet. Nu blijft er een G in mijn scherm staan. Hoe krijg ik het voor mekaar om alleen gratis via WiFi internet te krijgen?

Welkom op het forum Jolanda72,

Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 22/1/13 om 9:35 hebt uitgezet. Op 22/1/13 om 9:41 heeft is er voor het laatst een verbinding met internet geregistreerd. De kosten waren 1 cent. Dit had niet gemogen. De optie staat nu echter uit. Ik heb daarom 1 cent toe laten voegen aan het beltegoed. Het is nu technisch niet meer mogelijk om gebruik te maken van internet via ons netwerk.

Ook heb de nadelen van simyo ondervonden! Ik was ervan overtuigd dat ik mijn internetbundel had aanstaan nou dat werd afgelopen zaterdag dus niet beaamd. Ik kreeg een sms dat ook mijn simkaart afgesloten werd vanwege hoogverbruik. Maar hoe kan dit mogelijk zijn? ik had toch gewoon mijn internetbundel aanstaan?

Welkom op het forum patriciahoogervorst,

Je hebt tot 31/10/12 een internet bundel gehad. Vandaar dat het internetten vanaf dat moment voor het 'pay as you go' tarief is berekend. Omdat de kosten hoog opliepen heeft het systeem je uit voorzorg afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie dat je hier inmiddels ook contact over hebt gehad met ons. De simkaart is weer actief. Ik zie ook dat je weer een internet bundel hebt toegevoegd.

Groetjes,

Alex

Reageer