Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internetkosten zonder abonnement

  • 21 januari 2013
  • 8 reacties
  • 2991 Bekeken

Op 27 december hebben wij de simkaart van Simyo geaktiveerd.
De telefoon is voor mijn zoon van 12 jaar en alleen bedoeld om te bellen als er iets is. We hebben dus met opzet gekozen voor een bel en sms abonnement van 3 euro per maand.
Internet vonden wij niet nodig, wij hebben wifi in huis en hij heeft wifi op school, verder gebruikt hij de telefoon niet of nauwelijks.
Op zaterdag 12 januari zijn wij onderweg met de auto als hij zegt, ik ontvang een whatsapp.
Ik geef hem aan dat dit onmogelijk is, aangezien hij geen internet heeft. Hij laat mij de mobiel zien en ik zie inderdaad een whatsapp staan.
Vreemd ! Vervolgens vraag ik hem wat andere internetdiensten uit te proberen en dat lukt allemaal. Erg vreemd.
Aangezien wij onderweg waren kon ik mij er niet in verdiepen.
Aangekomen op de plaats van bestemming proberen we nogmaals wat dingen uit en zien wij dat hij gewoon kan internetten terwijl hij geen abonnement heeft hiervoor.
In zijn scherm zie ik geen 3g staan, dus we snappen er niets van.
Op dat moment hebben wij bij de instellingen van zijn telefoon gekeken en alle zaken met betrekking tot internetverkeer uitgeschakeld.
Afgelopen zaterdag ontving ik de eerste rekening en tot mijn schrik was deze 89 euro hoog.
Maar als ik verder kijk schrik ik nog meer, aangezien ik kan zien dat de volgende rekening nog hoger gaat worden, want het verbruik voor de volgende rekening staat al op 189 euro, bij elkaar dus bijna 270 euro.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? Heel bewust hebben wij gekozen voor geen internet en heel bewust heeft mijn zoon alleen maar gebruik gemaakt van onze wifi verbinding. Juist om dit soort rekeningen te voorkomen.
Hoe kan het dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en hoe kan het dat als je een abonnement neemt zonder internet, de mogelijkheid voor mobiele data bij Simyo standaard op ja staat.Dat moet toch standaard nee zijn als je geen internet afneemt?
En waarom geen enkele waarschuwing bij een hoge rekening ? Deze kosten staan toch totaal niet in verhouding tot de kosten van het abonnement van 3 euro?
Tevens vind ik het heel raar dat er zo'n hoog verbruik is, terwijl er alleen maar gebruik is gemaakt van onze eigen wifi verbinding of die van school.
Ik ben echt geschokt en wil graag antwoord op mijn vragen.
Tevens laat ik het hier niet bij zitten, want ik vind het echt kwalijk dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en dat Simyo standaard mobiele data op ja heeft staan ook als je geen internetabonnement hebt.
icon

Beste antwoord door Alex 24 januari 2013, 10:51

Op 27 december hebben wij de simkaart van Simyo geaktiveerd.

De telefoon is voor mijn zoon van 12 jaar en alleen bedoeld om te bellen als er iets is. We hebben dus met opzet gekozen voor een bel en sms abonnement van 3 euro per maand.

Internet vonden wij niet nodig, wij hebben wifi in huis en hij heeft wifi op school, verder gebruikt hij de telefoon niet of nauwelijks.

Op zaterdag 12 januari zijn wij onderweg met de auto als hij zegt, ik ontvang een whatsapp.

Ik geef hem aan dat dit onmogelijk is, aangezien hij geen internet heeft. Hij laat mij de mobiel zien en ik zie inderdaad een whatsapp staan.

Vreemd ! Vervolgens vraag ik hem wat andere internetdiensten uit te proberen en dat lukt allemaal. Erg vreemd.

Aangezien wij onderweg waren kon ik mij er niet in verdiepen.

Aangekomen op de plaats van bestemming proberen we nogmaals wat dingen uit en zien wij dat hij gewoon kan internetten terwijl hij geen abonnement heeft hiervoor.

In zijn scherm zie ik geen 3g staan, dus we snappen er niets van.

Op dat moment hebben wij bij de instellingen van zijn telefoon gekeken en alle zaken met betrekking tot internetverkeer uitgeschakeld.

Afgelopen zaterdag ontving ik de eerste rekening en tot mijn schrik was deze 89 euro hoog.

Maar als ik verder kijk schrik ik nog meer, aangezien ik kan zien dat de volgende rekening nog hoger gaat worden, want het verbruik voor de volgende rekening staat al op 189 euro, bij elkaar dus bijna 270 euro.

Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? Heel bewust hebben wij gekozen voor geen internet en heel bewust heeft mijn zoon alleen maar gebruik gemaakt van onze wifi verbinding. Juist om dit soort rekeningen te voorkomen.

Hoe kan het dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en hoe kan het dat als je een abonnement neemt zonder internet, de mogelijkheid voor mobiele data bij Simyo standaard op ja staat.Dat moet toch standaard nee zijn als je geen internet afneemt?

En waarom geen enkele waarschuwing bij een hoge rekening ? Deze kosten staan toch totaal niet in verhouding tot de kosten van het abonnement van 3 euro?

Tevens vind ik het heel raar dat er zo'n hoog verbruik is, terwijl er alleen maar gebruik is gemaakt van onze eigen wifi verbinding of die van school.

Ik ben echt geschokt en wil graag antwoord op mijn vragen.

Tevens laat ik het hier niet bij zitten, want ik vind het echt kwalijk dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en dat Simyo standaard mobiele data op ja heeft staan ook als je geen internetabonnement hebt.




Welkom op het forum timajo,



Het is natuurlijk vervelend dat er internet verbruik heeft plaats gevonden zonder dat je je hier echt bewust van bent geweest. Een toestel kan echter overschakelen naar de verbinding van de mobiele provider als het wifi signaal weg valt. Overigens worden klanten er per brief op geattendeerd dat internetten zonder een internet bundel mogelijk is. De internet optie staat aan, omdat er een grote toename te zien is op het internet gebruik.



Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ben gisteren overgestapt met prepaid zonder internet naar Simyo. Wil alleen met WiFi internetverbinding creëeren. Zie op mijn scherm een G staan. Heb alle internetverbinding uitgeschakeld en ook via MijnSimyo internetverbinding uitgezet. Nu blijft er een G in mijn scherm staan. Hoe krijg ik het voor mekaar om alleen gratis via WiFi internet te krijgen?



Welkom op het forum Jolanda72,



Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 22/1/13 om 9:35 hebt uitgezet. Op 22/1/13 om 9:41 heeft is er voor het laatst een verbinding met internet geregistreerd. De kosten waren 1 cent. Dit had niet gemogen. De optie staat nu echter uit. Ik heb daarom 1 cent toe laten voegen aan het beltegoed. Het is nu technisch niet meer mogelijk om gebruik te maken van internet via ons netwerk.



Ook heb de nadelen van simyo ondervonden! Ik was ervan overtuigd dat ik mijn internetbundel had aanstaan nou dat werd afgelopen zaterdag dus niet beaamd. Ik kreeg een sms dat ook mijn simkaart afgesloten werd vanwege hoogverbruik. Maar hoe kan dit mogelijk zijn? ik had toch gewoon mijn internetbundel aanstaan?



Welkom op het forum patriciahoogervorst,



Je hebt tot 31/10/12 een internet bundel gehad. Vandaar dat het internetten vanaf dat moment voor het 'pay as you go' tarief is berekend. Omdat de kosten hoog opliepen heeft het systeem je uit voorzorg afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie dat je hier inmiddels ook contact over hebt gehad met ons. De simkaart is weer actief. Ik zie ook dat je weer een internet bundel hebt toegevoegd.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ben gisteren overgestapt met prepaid zonder internet naar Simyo. Wil alleen met WiFi internetverbinding creëeren. Zie op mijn scherm een G staan. Heb alle internetverbinding uitgeschakeld en ook via MijnSimyo internetverbinding uitgezet. Nu blijft er een G in mijn scherm staan. Hoe krijg ik het voor mekaar om alleen gratis via WiFi internet te krijgen?
Ook heb de nadelen van simyo ondervonden! Ik was ervan overtuigd dat ik mijn internetbundel had aanstaan nou dat werd afgelopen zaterdag dus niet beaamd. Ik kreeg een sms dat ook mijn simkaart afgesloten werd vanwege hoogverbruik. Maar hoe kan dit mogelijk zijn? ik had toch gewoon mijn internetbundel aanstaan?
Ik snap het niet, waarom ALS ik mijn internetbundel niet heb afgesloten kan ik wel internet gebruiken? Ik ben nu al 4 dagen niet bereikbaar en moet zeggen dat dit erg tegenvalt, Simyo is gewoon niet bereikbaar. Telefonisch wordt ik uit de wachtrij gegooid na 25min, ik heb gemaild, via twitter contact gezocht en nu Facebook? Ik hoop dat dit wel werkt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik snap het niet, waarom ALS ik mijn internetbundel niet heb afgesloten kan ik wel internet gebruiken? Ik ben nu al 4 dagen niet bereikbaar en moet zeggen dat dit erg tegenvalt, Simyo is gewoon niet bereikbaar. Telefonisch wordt ik uit de wachtrij gegooid na 25min, ik heb gemaild, via twitter contact gezocht en nu Facebook? Ik hoop dat dit wel werkt.


Een internet bundel is alleen maar een voordelige manier om te internetten. Het niet hebben van een internetbundel betekent niet dat geen internet mogelijk is,  je kunt gewoon internetten maar volgens een veel duurder tarief. 

Om 200% zeker te zijn dat je niet ongemerkt en onbedoeld dure internet MBs zit te verbruiken, zet "internet op je mobiel" op Mijn Simyo uit, en ook de internet verbinding op je mobiel zodat er alleen een internet verbinding wordt gemaakt als er een goed wifi signaal is.
Hallo Scotsman,
Wat jij adviseert, heb ik allemaal gedaan. Ik heb mijn telefoon meer dan een uur uitgezet. Toen weer aan, en nog steeds zoekt ie naar verbinding.
Eerst had ik T-mobile. Daar heeft de moderator van het Forum iets op mijn toestel uitgezet, zodat ik hier geen last meer van had.
Ik zou willen dat die moderators eens wat sneller reageerden. Want dit is totaal geen service.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Scotsman,
Wat jij adviseert, heb ik allemaal gedaan. Ik heb mijn telefoon meer dan een uur uitgezet. Toen weer aan, en nog steeds zoekt ie naar verbinding.
Eerst had ik T-mobile. Daar heeft de moderator van het Forum iets op mijn toestel uitgezet, zodat ik hier geen last meer van had.
Ik zou willen dat die moderators eens wat sneller reageerden. Want dit is totaal geen service.


Ik weet niet welk toestel je hebt, maar zou het kunnen zijn dat de G die je ziet gewoon aangeeft dat er verbinding is met het mobiele netwerk om te kunnen bellen?
Hallo Scotsman, Wat jij adviseert, heb ik allemaal gedaan. Ik heb mijn telefoon meer dan een uur uitgezet. Toen weer aan, en nog steeds zoekt ie naar verbinding. Eerst had ik T-mobile. Daar heeft de moderator van het Forum iets op mijn toestel uitgezet, zodat ik hier geen last meer van had. Ik zou willen dat die moderators eens wat sneller reageerden. Want dit is totaal geen service.
Ik weet niet welk toestel je hebt, maar zou het kunnen zijn dat de G die je ziet gewoon aangeeft dat er verbinding is met het mobiele netwerk om te kunnen bellen?

Ik heb een Nokia C3-00. Bij mijn vorige provider T-mobile stond die G niet in beeld. Daar heb ik ook via het forum info gekregen, dat die G alleen te maken heeft met internetbereik.  Ik durf nu mijn telefoon niet aan te zetten, bang dat mijn beltegoed er doorheen gaat. Help!
Reputatie 5
Badge +10
Op 27 december hebben wij de simkaart van Simyo geaktiveerd.
De telefoon is voor mijn zoon van 12 jaar en alleen bedoeld om te bellen als er iets is. We hebben dus met opzet gekozen voor een bel en sms abonnement van 3 euro per maand.
Internet vonden wij niet nodig, wij hebben wifi in huis en hij heeft wifi op school, verder gebruikt hij de telefoon niet of nauwelijks.
Op zaterdag 12 januari zijn wij onderweg met de auto als hij zegt, ik ontvang een whatsapp.
Ik geef hem aan dat dit onmogelijk is, aangezien hij geen internet heeft. Hij laat mij de mobiel zien en ik zie inderdaad een whatsapp staan.
Vreemd ! Vervolgens vraag ik hem wat andere internetdiensten uit te proberen en dat lukt allemaal. Erg vreemd.
Aangezien wij onderweg waren kon ik mij er niet in verdiepen.
Aangekomen op de plaats van bestemming proberen we nogmaals wat dingen uit en zien wij dat hij gewoon kan internetten terwijl hij geen abonnement heeft hiervoor.
In zijn scherm zie ik geen 3g staan, dus we snappen er niets van.
Op dat moment hebben wij bij de instellingen van zijn telefoon gekeken en alle zaken met betrekking tot internetverkeer uitgeschakeld.
Afgelopen zaterdag ontving ik de eerste rekening en tot mijn schrik was deze 89 euro hoog.
Maar als ik verder kijk schrik ik nog meer, aangezien ik kan zien dat de volgende rekening nog hoger gaat worden, want het verbruik voor de volgende rekening staat al op 189 euro, bij elkaar dus bijna 270 euro.
Hoe is dat in godsnaam mogelijk ??? Heel bewust hebben wij gekozen voor geen internet en heel bewust heeft mijn zoon alleen maar gebruik gemaakt van onze wifi verbinding. Juist om dit soort rekeningen te voorkomen.
Hoe kan het dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en hoe kan het dat als je een abonnement neemt zonder internet, de mogelijkheid voor mobiele data bij Simyo standaard op ja staat.Dat moet toch standaard nee zijn als je geen internet afneemt?
En waarom geen enkele waarschuwing bij een hoge rekening ? Deze kosten staan toch totaal niet in verhouding tot de kosten van het abonnement van 3 euro?
Tevens vind ik het heel raar dat er zo'n hoog verbruik is, terwijl er alleen maar gebruik is gemaakt van onze eigen wifi verbinding of die van school.
Ik ben echt geschokt en wil graag antwoord op mijn vragen.
Tevens laat ik het hier niet bij zitten, want ik vind het echt kwalijk dat wij nergens voor gewaarschuwd zijn en dat Simyo standaard mobiele data op ja heeft staan ook als je geen internetabonnement hebt.


Welkom op het forum timajo,

Het is natuurlijk vervelend dat er internet verbruik heeft plaats gevonden zonder dat je je hier echt bewust van bent geweest. Een toestel kan echter overschakelen naar de verbinding van de mobiele provider als het wifi signaal weg valt. Overigens worden klanten er per brief op geattendeerd dat internetten zonder een internet bundel mogelijk is. De internet optie staat aan, omdat er een grote toename te zien is op het internet gebruik.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ben gisteren overgestapt met prepaid zonder internet naar Simyo. Wil alleen met WiFi internetverbinding creëeren. Zie op mijn scherm een G staan. Heb alle internetverbinding uitgeschakeld en ook via MijnSimyo internetverbinding uitgezet. Nu blijft er een G in mijn scherm staan. Hoe krijg ik het voor mekaar om alleen gratis via WiFi internet te krijgen?

Welkom op het forum Jolanda72,

Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 22/1/13 om 9:35 hebt uitgezet. Op 22/1/13 om 9:41 heeft is er voor het laatst een verbinding met internet geregistreerd. De kosten waren 1 cent. Dit had niet gemogen. De optie staat nu echter uit. Ik heb daarom 1 cent toe laten voegen aan het beltegoed. Het is nu technisch niet meer mogelijk om gebruik te maken van internet via ons netwerk.

Ook heb de nadelen van simyo ondervonden! Ik was ervan overtuigd dat ik mijn internetbundel had aanstaan nou dat werd afgelopen zaterdag dus niet beaamd. Ik kreeg een sms dat ook mijn simkaart afgesloten werd vanwege hoogverbruik. Maar hoe kan dit mogelijk zijn? ik had toch gewoon mijn internetbundel aanstaan?

Welkom op het forum patriciahoogervorst,

Je hebt tot 31/10/12 een internet bundel gehad. Vandaar dat het internetten vanaf dat moment voor het 'pay as you go' tarief is berekend. Omdat de kosten hoog opliepen heeft het systeem je uit voorzorg afgesloten wegens hoogverbruik. Ik zie dat je hier inmiddels ook contact over hebt gehad met ons. De simkaart is weer actief. Ik zie ook dat je weer een internet bundel hebt toegevoegd.

Groetjes,

Alex

Reageer