.

Beantwoord

Internetgebruik buiten de bundel. Hoe kan dit?

  • 15 June 2016
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Ik heb een internetbundel van 2 GB. Vanmorgen kreeg ik een melding dat mijn internet opgebruikt was. Ik heb toen meteen een extra bundel van 500 MB besteld. Deze is nog lang niet opgebruikt, maar toch heb ik een groot bedrag op mijn factuur ivm gebruik buiten de bundel! Dit kan toch niet kloppen?!
icon

Beste antwoord door franswon 15 June 2016, 21:19

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Jasper600,

Welkom op het Simyo Forum.

De extra bundel gaat pas in bij aankoop, als je vóór de aanschaf al een overschrijding had wordt deze hier niet mee gecorrigeerd.

Om dit in de toekomst te voorkomen is het verstandig je verbruik goed te volgen via de app of Mijn Simyo webpagina.

Veel toestellen bieden ook de mogelijkheid om een maximumverbruik in te stellen, heb je een bundel van 2G, zoals jij, stel dan 1 G in als maximum, rond de 15e van de mand wijzigen naar 1750 MB, zo kan je geen overschrijdingen krijgen, bovendien kan je toch bijkopen en dan de limiet tijdelijk verhogen op je toestel als je de MB's toch nodig hebt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jasper600,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat je baalt van deze extra kosten kan ik begrijpen. Je hebt in ieder geval snel en goed gehandeld en een extra belbundel aangezet. Hierdoor zijn verdere kosten voorkomen.

Franswon heeft je al voorzien van het juiste antwoord. Het sms'je wat je krijgt, wordt realtime van het netwerk verzonden. Dit betekent dat je precies op dat moment geen MB's meer hebt. Zit je nog midden in een lopende datasessie, lopen de MB's door terwijl jij je extra bundel aanschaft. Meest van de tijd zorgt dit voor een paar cent buiten je bundel.

Loopt er een wat grotere sessie zoals een download of een stream van een video, gaat het verbruik een stuk harder en zijn de kosten helaas wat hoger. Ik raad je aan de tips van Franswon door te nemen en dit blog eens te lezen. We leggen je hier uit hoe je het beste met je bundel om kunt gaan zodat je zo lang mogelijk van je bundel kunt genieten.

Heb je hier nog vragen over?

@Franswon, bedankt voor je duidelijke antwoord en tips :)

Groetjes,
Angela

Reageer