.

Vraag

internetbundel verbruik en verhoging bundel

  • 11 June 2012
  • 1 reactie
  • 332 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
hallo,



Ik heb een internetbundel van 200 Mb. Tot mijn verbazing heb ik vastgesteld dat ik 111 mb verbruikt heb op of omstreeks 8-6. Ik kan me niet herinneren dat ik werkelijk 111 mb heb verbruikt. Is het mogelijk om een specificatie hiervan in te zien? Ik heb op de site al proberen te kijken wat mijn verbruik is.

Wat ik maximaal zie is, dat mijn verbruik op die dag 111 mb is maar een verdere specificatie van tijdstippen zie ik niet.



de 2e vraag die ik heb is: Als ik mijn bundel van 200 mb wil verruimen naar bv. 500 mb, per wanneer gaat die verruiming in? per direct of per 1e van de maand.



Ik hoor graag van jullie.



mvg,



Danny Badloe

06*

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum dbdb,

Ik heb je verbruik even bekeken. Er vinden meerdere internet sessies waarbij veel mb's worden verbruikt. Dit soort data verbruik wordt vaak veroorzaakt door het streamen van muziek/video of downloaden. Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en je verbinding maakt via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door de mobiele data verbinding uit te zetten vanuit je toestel als je op een wifi netwerk aanschakeld.

Wij kunnen echter niet achterhalen welke site, app etc. gekoppeld is aan het hoge verbruik. We kunnen enkel de tijdstippen en de hoeveelheid data terug zien.

Als je je internet bundel wilt verhogen, kun je via je persoonlijke pagina een nieuwe internet bundel activeren. De oude internet bundel wordt dan per 1/7/12 beƫindigd. Per diezelfde datum gaat de nieuwe internet bundel ook in.

Groetjes,

Alex

Reageer