.

Beantwoord

Internetbundel kan niet verlopen zijn

  • 12 January 2013
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

Badge
Hallo, Simyo. Ik kreeg vanochtend een smsje waarin stond dat mijn internetbundel van 500 mb was verlopen. In reactie ging ik gelijk naar simyo.nl om te kijken naar mijn verbruik. Hier zag ik dat er al geld werd gerekend voor de laatste twee dagen, wat ik nogal raar vind, omdat ik het smsje pas vandaag op zaterdag kreeg.

Op 5 januari keek ik naar mijn internetbundel en hoe het ermee stond. Op dat moment stond er 285 mb nog over, dit vond ik ook raar, want ik heb nog nooit 215 mb in 5 dagen opgemaakt en ik ben er van overtuigd dat me dat ook nooit gaat lukken. Vooral niet als ik de WiFi heb aanstaan. In het verleden heb ik vaak bundels van 250 mb gehad in een maand en daar kon ik mij mee redden. 

Dus, mijn vraag is of hier naar gekeken wil worden? Ik heb nog niet zo lang een abonnement bij jullie, maar als ik naar de vorige facturen kijk ben ik er nog nooit over geweest, en hield ik vaak zelfs nog wat over. Ook bedacht ik mij dat ik de factuur van december nog niet heb gehad.

Ik had hier wat al op Facebook gezet, en op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om te registeren en in te loggen. 

Mvgr.
icon

Beste antwoord door Alex 14 January 2013, 15:40

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jaimyy,

Ik heb even naar je internetverbruik gekeken. Vanaf 6 januari zie ik dat er enkele sessies tussen zitten waarbij je 20 mb of meer verbruikt. Vooral op 7 en 8 januari zijn sessies terug te zien waarbij het aantal mb per sessie hoog ligt. Je zou voor jezelf eigenlijk even goed moeten nagaan wat voor apps of sites je toen hebt gebruikt. Streaming van muziek of video kost bijvoorbeeld veel mb. Als je vaak gebruik maakt van wifi, zet dan de mobiele data verbinding op je toestel volledig uit als je verbinding hebt met een wifi netwerk. Als het wifi netwerk zwak is of weg valt, zal het toestel anders automatisch verbinding maken met het netwerk van je mobiele provider. In dit topic staat informatie over hoe je veel mb's verbruikt met je toestel en enkele tips om dit te voorkomen.

Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat je het sms bericht later hebt ontvangen. Ons systeem is helaas nog niet in staat om het verbruik real time te verwerken.

Groetjes,

Alex
Badge
Hai Alex,

Dankjewel voor de snelle reactie. 

Toch heb ik nog een vraag over de hoeveelheid, is het totaal over de 500 mb geweest dan? Want dat zou ik een beetje raar vinden. Video's stream ik bijna niet en muziek staat gewoon op mijn telefoon. 
 
Ook toen ik op 5 januari keek (Had een verjaardag, weet het nog precies) stond er 285 mb nog over, dus dan klopt dan niet als ik pas na die dagen veel heb verbruikt. Ik vond het toen al raar, maar ik dacht dat de 500mb nog kwam. 

Mvgr
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jaimyy,

Het totaal aantal verbruikte mb's voor deze maand ligt op 587 mb. Er zijn zowel voor als na 5 januari sessies te zien waarbij er veel mb's zijn verbruikt. Ik kan helaas niet inzien wat precies het hoge mb verbruik heeft veroorzaakt. Daarom raad ik je aan een mb meter te installeren. Sommige mb meters houden ook bij hoeveel mb je precies per app gebruikt. Voor Android heb je bijvoorbeeld 'traffic monitor'.

Groetjes,

Alex

Reageer