Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internetbundel kan niet verlopen zijn

  • 12 januari 2013
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Badge
Hallo, Simyo. Ik kreeg vanochtend een smsje waarin stond dat mijn internetbundel van 500 mb was verlopen. In reactie ging ik gelijk naar simyo.nl om te kijken naar mijn verbruik. Hier zag ik dat er al geld werd gerekend voor de laatste twee dagen, wat ik nogal raar vind, omdat ik het smsje pas vandaag op zaterdag kreeg.

Op 5 januari keek ik naar mijn internetbundel en hoe het ermee stond. Op dat moment stond er 285 mb nog over, dit vond ik ook raar, want ik heb nog nooit 215 mb in 5 dagen opgemaakt en ik ben er van overtuigd dat me dat ook nooit gaat lukken. Vooral niet als ik de WiFi heb aanstaan. In het verleden heb ik vaak bundels van 250 mb gehad in een maand en daar kon ik mij mee redden. 

Dus, mijn vraag is of hier naar gekeken wil worden? Ik heb nog niet zo lang een abonnement bij jullie, maar als ik naar de vorige facturen kijk ben ik er nog nooit over geweest, en hield ik vaak zelfs nog wat over. Ook bedacht ik mij dat ik de factuur van december nog niet heb gehad.

Ik had hier wat al op Facebook gezet, en op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om te registeren en in te loggen. 

Mvgr.
icon

Beste antwoord door Alex 14 januari 2013, 15:40

Hoi Jaimyy,



Ik heb even naar je internetverbruik gekeken. Vanaf 6 januari zie ik dat er enkele sessies tussen zitten waarbij je 20 mb of meer verbruikt. Vooral op 7 en 8 januari zijn sessies terug te zien waarbij het aantal mb per sessie hoog ligt. Je zou voor jezelf eigenlijk even goed moeten nagaan wat voor apps of sites je toen hebt gebruikt. Streaming van muziek of video kost bijvoorbeeld veel mb. Als je vaak gebruik maakt van wifi, zet dan de mobiele data verbinding op je toestel volledig uit als je verbinding hebt met een wifi netwerk. Als het wifi netwerk zwak is of weg valt, zal het toestel anders automatisch verbinding maken met het netwerk van je mobiele provider. In dit topic staat informatie over hoe je veel mb's verbruikt met je toestel en enkele tips om dit te voorkomen.



Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat je het sms bericht later hebt ontvangen. Ons systeem is helaas nog niet in staat om het verbruik real time te verwerken.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jaimyy,

Ik heb even naar je internetverbruik gekeken. Vanaf 6 januari zie ik dat er enkele sessies tussen zitten waarbij je 20 mb of meer verbruikt. Vooral op 7 en 8 januari zijn sessies terug te zien waarbij het aantal mb per sessie hoog ligt. Je zou voor jezelf eigenlijk even goed moeten nagaan wat voor apps of sites je toen hebt gebruikt. Streaming van muziek of video kost bijvoorbeeld veel mb. Als je vaak gebruik maakt van wifi, zet dan de mobiele data verbinding op je toestel volledig uit als je verbinding hebt met een wifi netwerk. Als het wifi netwerk zwak is of weg valt, zal het toestel anders automatisch verbinding maken met het netwerk van je mobiele provider. In dit topic staat informatie over hoe je veel mb's verbruikt met je toestel en enkele tips om dit te voorkomen.

Het verbruik wordt met een vertraging verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat je het sms bericht later hebt ontvangen. Ons systeem is helaas nog niet in staat om het verbruik real time te verwerken.

Groetjes,

Alex
Badge
Hai Alex,

Dankjewel voor de snelle reactie. 

Toch heb ik nog een vraag over de hoeveelheid, is het totaal over de 500 mb geweest dan? Want dat zou ik een beetje raar vinden. Video's stream ik bijna niet en muziek staat gewoon op mijn telefoon. 
 
Ook toen ik op 5 januari keek (Had een verjaardag, weet het nog precies) stond er 285 mb nog over, dus dan klopt dan niet als ik pas na die dagen veel heb verbruikt. Ik vond het toen al raar, maar ik dacht dat de 500mb nog kwam. 

Mvgr
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jaimyy,

Het totaal aantal verbruikte mb's voor deze maand ligt op 587 mb. Er zijn zowel voor als na 5 januari sessies te zien waarbij er veel mb's zijn verbruikt. Ik kan helaas niet inzien wat precies het hoge mb verbruik heeft veroorzaakt. Daarom raad ik je aan een mb meter te installeren. Sommige mb meters houden ook bij hoeveel mb je precies per app gebruikt. Voor Android heb je bijvoorbeeld 'traffic monitor'.

Groetjes,

Alex

Reageer