.

Beantwoord

Internet verbruik WIFI

  • 10 August 2013
  • 6 reacties
  • 1917 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Ik heb een Iphone 4. Op mijn verbruikpagina zie ik dat er internet mb zijn verbruikt terwijl ik gewoon thuis was en op WIFI was aangesloten. Hoe kan dat? De telefoon kiest toch vanzelf mijn WIFI (dat kan ik ook zien aan het icoontje in de statusbar). Zo ga ik ongewild door mijn bundel heen. Raar en nogal een gedoe om telkens je mobiele netwerk handmatig uit te moeten zetten om dit te voorkomen? Wat kan ik doen om te zorgen dat er altijd gebruik wordt gemaakt van mijn WIFI als ik thuis ben??
icon

Beste antwoord door Charlene 13 August 2013, 10:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Yoco,
Je bent niet de enige met een iPhone die, ondanks verbinding via WiFi, toch Mb verbruik hebt.
Ik heb het ook met mijn iPhone. Als ik hem 's morgens aanzet en gelijk naar de app ga die ik wil gaan gebruiken,
heb ik kans dat de iPhone nog even op 3G blijft hangen, waardoor je dus Mb's verbruikt.
Mijn advies: zet je telefoon aan, wacht even tot de melding 3G verdwijnt en je het antennetje van WiFi ziet.
Helaas snoept de telefoon ondanks op WiFi toch soms nog wat Mb's op!
E.e.a. ligt dus niet aan Simyo, maar aan Apple.
Badge
Yoco,
Je bent niet de enige met een iPhone die, ondanks verbinding via WiFi, toch Mb verbruik hebt.
Ik heb het ook met mijn iPhone. Als ik hem 's morgens aanzet en gelijk naar de app ga die ik wil gaan gebruiken,
heb ik kans dat de iPhone nog even op 3G blijft hangen, waardoor je dus Mb's verbruikt.
Mijn advies: zet je telefoon aan, wacht even tot de melding 3G verdwijnt en je het antennetje van WiFi ziet.
Helaas snoept de telefoon ondanks op WiFi toch soms nog wat Mb's op!
E.e.a. ligt dus niet aan Simyo, maar aan Apple.

Dank voor je reactie. Het is gewoon suf dat als je buitenloopt met je telefoon in je zak en dus niets actief gebruikt, er toch behoorlijk dataverbruik is. Dat voelt gewoon oneerlijk en achterbaks. Mogelijk door zaken die op de achtergrond draaien en waar je nota bene zelf nauwelijks iets aan kunt doen. Ik heb nu alles uitgezet (mobiel netwerk en 3G) zodat dit niet gebeurt tenzij ik het zelf weer aanzet. Ik las op andere fora inderdaad dat dit probleem bekend is. Jammer dat hier niets aan te doen lijkt. Als je even op internet zoekt blijkt dit ook geen exclusief probleem van apple te zijn. Ook andere telefoons maken contact met internet zonder dat je daar actief om vraagt. Zo gaan veel telefoons - waaronder de iphone - automatisch over naar 3G wanneer ze standby staan. Je kunt dat niet aanpassen anders dan alles uitzetten zoals ik schreef in het menu 'algemeen'. Anders kan dat vervelend wakker worden zijn als er dan bijv. 's nachts allerlei dataverkeer heeft plaatsgevonden buiten je medeweten om. Een hoge rekening kan dan het gevolg zijn. Het was ook een verrassing dat er blijkbaar een betaalde activerings-sms voor face time en imessage nodig was, terwijl dit op de Ipad gewoon gratis werkt...
De mobiele wereld vind ik maar schimmig. Je moet goed je ogen/instellingen in de gaten houden want je bent anders zo door je bundel heen.
Reputatie 7

De mobiele wereld vind ik maar schimmig. Je moet goed je ogen/instellingen in de gaten houden want je bent anders zo door je bundel heen.


Yep! 🆒

Ik dacht dat ik wel goed in de smiezen had, totdat mij dit overkwam.....
Reputatie 7
Badge +9
Als je gewoon normaal met je iPhone omgaat en instellingen goed hebt staan, is er niks mis.
Echter geen automatische updates van apps. Geen pushberichten. Geen mail automatisch laten binnenhalen enz. enz. Dan blijft alles heel goed binnen de perken.

Op mijn iPhone 4S staat 3G dag en nacht aan, als ook mobiele data......'ongemerkt' verbruik is per dag tussen 0,5 en 1 MB. Dus er is verbruik, ook als je in je / een WiFi omgeving bent. Mensen moeten niet maar blindelings vertrouwen op hun WiFi. Soms is het signaal zwakker / even weg...en dan internet jij via het mobiele netwerk. 
Gebruik je gezond verstand. Installeer de goede apps om je verbruik te meten.
Badge +8
Ik heb een Iphone 4. Op mijn verbruikpagina zie ik dat er internet mb zijn verbruikt terwijl ik gewoon thuis was en op WIFI was aangesloten. Hoe kan dat? De telefoon kiest toch vanzelf mijn WIFI (dat kan ik ook zien aan het icoontje in de statusbar). Zo ga ik ongewild door mijn bundel heen. Raar en nogal een gedoe om telkens je mobiele netwerk handmatig uit te moeten zetten om dit te voorkomen? Wat kan ik doen om te zorgen dat er altijd gebruik wordt gemaakt van mijn WIFI als ik thuis ben??Yoco,
Je bent niet de enige met een iPhone die, ondanks verbinding via WiFi, toch Mb verbruik hebt.
Ik heb het ook met mijn iPhone. Als ik hem 's morgens aanzet en gelijk naar de app ga die ik wil gaan gebruiken,
heb ik kans dat de iPhone nog even op 3G blijft hangen, waardoor je dus Mb's verbruikt.
Mijn advies: zet je telefoon aan, wacht even tot de melding 3G verdwijnt en je het antennetje van WiFi ziet.
Helaas snoept de telefoon ondanks op WiFi toch soms nog wat Mb's op!
E.e.a. ligt dus niet aan Simyo, maar aan Apple.


Als je gewoon normaal met je iPhone omgaat en instellingen goed hebt staan, is er niks mis.
Echter geen automatische updates van apps. Geen pushberichten. Geen mail automatisch laten binnenhalen enz. enz. Dan blijft alles heel goed binnen de perken.

Op mijn iPhone 4S staat 3G dag en nacht aan, als ook mobiele data......'ongemerkt' verbruik is per dag tussen 0,5 en 1 MB. Dus er is verbruik, ook als je in je / een WiFi omgeving bent. Mensen moeten niet maar blindelings vertrouwen op hun WiFi. Soms is het signaal zwakker / even weg...en dan internet jij via het mobiele netwerk. 
Gebruik je gezond verstand. Installeer de goede apps om je verbruik te meten.


Hoi yoco,

Ja, dat is iets om goed in de gaten te houden. Wanneer zit mijn toestel op wifi en wanneer maakt het gebruik van internet via het netwerk. In dit topic staan ook nog wat tips om het binnen de perken te houden.
Ik hoop dat je in de toekomst niet meer verrast wordt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik heb een Iphone 4. Op mijn verbruikpagina zie ik dat er internet mb zijn verbruikt terwijl ik gewoon thuis was en op WIFI was aangesloten. Hoe kan dat? De telefoon kiest toch vanzelf mijn WIFI (dat kan ik ook zien aan het icoontje in de statusbar). Zo ga ik ongewild door mijn bundel heen. Raar en nogal een gedoe om telkens je mobiele netwerk handmatig uit te moeten zetten om dit te voorkomen? Wat kan ik doen om te zorgen dat er altijd gebruik wordt gemaakt van mijn WIFI als ik thuis ben??

Ik zie trouwens yoco, dat jij pas sinds 10-8 een abonnement hebt. Dan krijg je de eerste maand je MB's naar rato. Dat wil zeggen, je krijgt een deel van je bundel voor het stuk maand dat nog over is. Je hebt dus nog niet een hele internetbundel gekregen. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft, dat je denkt veel verbruikt te hebben?

Groetjes,
Charlene

Reageer