Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internet verbruik ondanks wifi

  • 27 november 2012
  • 50 reacties
  • 5418 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Thanx, dan is al 1 mysterie opgelost. Nu ben ik alleen nog benieuwd waar mijn data bundel heen gaat.....

Groetjes Raionline
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,
Dank voor snelle én prima reactie. Ben ik blij mee. Ik heb ook nog een ander mobielnummer (06-155...enz) bij jullie in gebruik. Is daarvan ook de internet-optie definitief uit? Dat zou ik nl. graag willen.

Vriendelijke groeten, Arianne


Hoi arianne aarts,

Ik heb de aansluiting even bekeken. De optie 'internet op je mobiel/mms' staat uit. Er kan dus geen verbinding met internet worden gemaakt via ons netwerk.

Thanx, dan is al 1 mysterie opgelost. Nu ben ik alleen nog benieuwd waar mijn data bundel heen gaat.....

Groetjes Raionline


Hierboven geeft Sandertju het juiste antwoord op je vraag over de verstuurde sms. Bedankt voor het meedenken Sandertju.

Op je andere vraag kan ik helaas niet meer antwoorden dan dat ik niet kan zien waar je mb's aan op gaan. Wij kunnen niet zien welke app, site, etc. je hebt gebruikt. Er zijn wel apps waarmee je kunt meten hoeveel mb een bepaalde app gebruikt. Traffic monitor (Android) is een goede. Verder raad ik je aan een kijkje te nemen in dit topic zodat je wellicht zelf kan achterhalen wat de oorzaak is geweest van het verbruik van je mb's.

Groetjes,

Alex
Vanochtend zag ik dat ik mijn internetbundel had opgemaakt, ik ging kijken op simyo.nl en zag dat mijn internetverbruik bijgewerkt t/m: 20-01-2013 08:55:40. Dus al mijn internetgebruik was bijgewerkt van de dag ervoor en na dat tijdstip sliep ik al en heb ik dus geen verder gebruik gemaakt van internet, ik had meteen mijn 3G/DATA en via de simyo website internet uitgezet.

Toen ik in het begin keek zat ik 14 euro uit mijn bundel (circa 200mb verbruik) toen een half uur later terwijl mijn internet uitstond werd dit bedrag 35 euro (circa 350 mb?) en een half uur daarna werd het opeens 55 euro (500mb verbruik). Dit is onmogelijk, ik zat de heletijd op wifi!
Vanochtend zag ik dat ik mijn internetbundel had opgemaakt, ik ging kijken op simyo.nl en zag dat mijn internetverbruik bijgewerkt t/m: 20-01-2013 08:55:40. Dus al mijn internetgebruik was bijgewerkt van de dag ervoor en na dat tijdstip sliep ik al en heb ik dus geen verder gebruik gemaakt van internet, ik had meteen mijn 3G/DATA en via de simyo website internet uitgezet.

Toen ik in het begin keek zat ik 14 euro uit mijn bundel (circa 200mb verbruik) toen een half uur later terwijl mijn internet uitstond werd dit bedrag 35 euro (circa 350 mb?) en een half uur daarna werd het opeens 55 euro (500mb verbruik). Dit is onmogelijk, ik zat de heletijd op wifi!


En nu is het 62 euro geworden... 3g/data staat uit en internet service via de simyo website ook. Zit alleen op WIFI en er blijven maar kosten bijkomen.
68 euro and counting..
Dit maakt mij toch wel ongerust. Mijn bundel van 500 MB gaat het waarschijnlijk ook niet halen. Zoals ik al eerder schreef heb ik mijn verbruik altijd gemonitord via de KPN MB app. En bij de overstap naar Simyo voor de veiligheid op 500 MB ingestapt.
Bij veel providers is het zo dat je buiten je bundel terugvalt naar een langzame verbinding. (Of zelfs geen verbinding)
Liever dat dan verrassing facturen.

Suggestie: maak een keuze optie in "Mijn Simyo" >>>>> Géén mobiel internet buiten bundel.

Dan kunnen mensen hier voor kiezen.
Dat scheelt een hoop ellende en discussie achteraf.
Dit maakt mij toch wel ongerust. Mijn bundel van 500 MB gaat het waarschijnlijk ook niet halen. Zoals ik al eerder schreef heb ik mijn verbruik altijd gemonitord via de KPN MB app. En bij de overstap naar Simyo voor de veiligheid op 500 MB ingestapt.
Bij veel providers is het zo dat je buiten je bundel terugvalt naar een langzame verbinding. (Of zelfs geen verbinding)
Liever dat dan verrassing facturen.


Normaal doe ik met minder dan 500 mb per maand, maar die dag heb ik wonderbaarlijk volgens simyo 600mb  in één dag verbruikt terwijl ik op wifi zat. Riekt een beetje naar oplichting. 

Eerst was ik 10 euro buiten bundel, vervolgens toen ik het nauw bijhield ging het langzaam richting de 70 euro. Dat is net onder het daglimiet, zodat je niet geblokkeerd wordt en ze nog meer geld kunnen plukken.

En dan durven ze met standaardantwoorden te komen met verwerking duurt een tijdje.. terwijl op de website stond bijgewerkt tot 09.00, extra kosten 10 euro (100mb) en na 09.00 zat ik te slapen en heb ik sindsdien ik wakker was alleen op wifi gezeten en zelfs de gehele internetservice via hun website afgesloten. Maar hoe kan het dan dat er opeens 500 mb extra is verbruikt en dus tot 70 euro aan kosten is gekomen?

De meeste normale servicegerichte providers zouden aan coulance doen (en dat doen ze ook!) omdat als ze mijn gegevens zouden bekijken het duidelijk zou worden dat ik maandelijks niet eens in totaal 500mb gebruik en nu opeens in één dag in een paar uur 600mb verbuik.  Maar dat is bij simyo dus niet het geval, waar het mis gaat weten ze ook niet en het enige wat ze kunnen doen is de schuld bij de klant neerleggen.

Dus wees gewaarschuwd 🙂.
Reputatie 5
Badge +10
Dit maakt mij toch wel ongerust. Mijn bundel van 500 MB gaat het waarschijnlijk ook niet halen. Zoals ik al eerder schreef heb ik mijn verbruik altijd gemonitord via de KPN MB app. En bij de overstap naar Simyo voor de veiligheid op 500 MB ingestapt.
Bij veel providers is het zo dat je buiten je bundel terugvalt naar een langzame verbinding. (Of zelfs geen verbinding)
Liever dat dan verrassing facturen.

Suggestie: maak een keuze optie in "Mijn Simyo" >>>>> Géén mobiel internet buiten bundel.

Dan kunnen mensen hier voor kiezen.
Dat scheelt een hoop ellende en discussie achteraf.


Hoi Raionline,

Er zijn inderdaad providers waarbij de snelheid omlaag gaat. Dat is een keuze van de provider. Wij sturen vanaf naar iedereen met een internet bundel een email en een sms bericht om hen erop te attenderen dat de internet bundel bijna op is. Het is dan aan de klant zelf om er vervolgens zelf voor te kiezen of je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet via je je persoonlijke pagina.

Normaal doe ik met minder dan 500 mb per maand, maar die dag heb ik wonderbaarlijk volgens simyo 600mb in één dag verbruikt terwijl ik op wifi zat. Riekt een beetje naar oplichting.

Eerst was ik 10 euro buiten bundel, vervolgens toen ik het nauw bijhield ging het langzaam richting de 70 euro. Dat is net onder het daglimiet, zodat je niet geblokkeerd wordt en ze nog meer geld kunnen plukken.

En dan durven ze met standaardantwoorden te komen met verwerking duurt een tijdje.. terwijl op de website stond bijgewerkt tot 09.00, extra kosten 10 euro (100mb) en na 09.00 zat ik te slapen en heb ik sindsdien ik wakker was alleen op wifi gezeten en zelfs de gehele internetservice via hun website afgesloten. Maar hoe kan het dan dat er opeens 500 mb extra is verbruikt en dus tot 70 euro aan kosten is gekomen?

De meeste normale servicegerichte providers zouden aan coulance doen (en dat doen ze ook!) omdat als ze mijn gegevens zouden bekijken het duidelijk zou worden dat ik maandelijks niet eens in totaal 500mb gebruik en nu opeens in één dag in een paar uur 600mb verbuik. Maar dat is bij simyo dus niet het geval, waar het mis gaat weten ze ook niet en het enige wat ze kunnen doen is de schuld bij de klant neerleggen.

Dus wees gewaarschuwd 🙂.


Hoi XT1907,

Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 20/1/13 12:23 hebt uit gezet. Vanaf dat moment zijn er ook geen internet verbindingen meer geregistreerd. Er zijn internet sessies, die voor jouw check plaats hebben gevonden, na jou check verwerkt. Ook zie ik dat er na je controle op je persoonlijke pagina nog verbindingen zijn geregistreerd. Helaas kunnen wij niet zien welke app, site etc. deze mb's hebben verbruikt. Wij mogen dit niet registreren. We kunnen het verbruik uit het verleden niet meenemen in een beslissing om je tegemoet te komen.

Groetjes,

Alex
Ik heb hier ook precies last van. Mei/juni/juli is er bij mij een klein bedrag afgeschreven voor mobiel internet Nederland terwijl het op mijn simyo allang al uit staat, hier ben ik verder niet op in gegaan omdat de maanden daarvoor en daarna wel correct gingen met het WIFI gebruik. Nu plots vrijdagavond zit ik op WIFI thuis en krijg ik smsjes van jullie (1300) op mobiel internet te installeren, enz, enz. Ik zit of in de trein op WIFI of thuis en zoals jullie zien gaat dat altijd, afgezien van de maanden mei/juni/juli altijd goed. MMS/internet staat bij mij uit op de site en heb tevens automatische updates en markets geblokt, aangezien ik alleen gebruik maak van Whatsapp. Nu is mijn vraag, hoe is dat afg vrijdag gegaan, want ik krijg neem ik aan niet voor niets meldingen van 1300. Hier zit ik niet op te wachten, want ik zit alleen op WIFI.
Daarnaast wil ik nog benoemen, dat de rest is uitgeschakeld (datainstellingen ed) en alleen de WIFI verbinding van thuis kan worden verbonden. De WIFI verbinding is uitstekend, alle streepjes staan vol en geeft de melding uitstekend, dus daar kan het allemaal niet aan liggen, ben benieuwd naar een antwoord uwerzijds
Hoi Raionline,

Er zijn inderdaad providers waarbij de snelheid omlaag gaat. Dat is een keuze van de provider. Wij sturen vanaf naar iedereen met een internet bundel een email en een sms bericht om hen erop te attenderen dat de internet bundel bijna op is. Het is dan aan de klant zelf om er vervolgens zelf voor te kiezen of je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet via je je persoonlijke pagina.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

ik heb nu nog 46MB over van de 500MB...... vroeg me wel af wanneer jullie de klant dan gaan waarschuwen? Ik heb geen mail en geen SMS gehad. Bij 10% lijkt me toch wel redelijk.

Groetjes,

Raimond
Op 17 januari rond een uur of 6 een sms dat ik mijn MB's internet had verbruikt. De volgende dag was ik ineens afgesloten. Na telefonisch contact dezelfde dag bleek dat ik meer dan 500 Mb over mijn bundel was gegaan op tijd van 2,5 uur. En dat terwijl ik toch zeker weet dat ik mijn pakketgegevens had uitgezet. Waardeloos, en zeker de manier waarop ik te woord werd gestaan toen ik hierover belde. Een houding van "helaas, pindakaas". Het betreft een rekening van € 122 euro! Simyo beweert dat ik zelf de fout heb gemaakt. Daarnaast begrijp ik niet dat als je al zo ruim over je bundel zit, je pas een berichtje krijgt als het bovengenoemde bedrag zonder pardon in rekening wordt gebracht. Ik ben erg boos! En heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik overgestapt ben naar deze provider! Na ruim anderhalve week kwam ik er ook pas achter dat als ik een aanbetaling van € 100 zou doen, mijn telefoonnummer weer gedeblokkeerd werd. Jammer dat dat niet gemeld wordt als je belt. Al met al; heel slecht en wanneer het kan, stap ik over naar een andere provider.
Badge +6
Hoi Malou96,

Welkom op het forum!
Wanneer de klant binnen een bepaalde tijd meer dan €75 per dag of per week €250 per week hebt verbruikt dan dient er een tussentijdse betaling plaats te vinden om de aansluiting te deblokkeren. Mijn excuses voor het feit dat er niet is verteld dat je een tussentijdse betaling diende te doen voor het deblokkeren van je aansluiting.
Badge +6
Beste Alex,

ik heb nu nog 46MB over van de 500MB...... vroeg me wel af wanneer jullie de klant dan gaan waarschuwen? Ik heb geen mail en geen SMS gehad. Bij 10% lijkt me toch wel redelijk.

Groetjes,

Raimond


Hoi Raionline,

Je krijgt een sms en e-mail wanneer je 75% van je internetbundel hebt verbruikt. Je krijgt een sms en e-mail wanneer je 100% dus de gehele bundel hebt verbruikt.
Badge +6
Daarnaast wil ik nog benoemen, dat de rest is uitgeschakeld (datainstellingen ed) en alleen de WIFI verbinding van thuis kan worden verbonden. De WIFI verbinding is uitstekend, alle streepjes staan vol en geeft de melding uitstekend, dus daar kan het allemaal niet aan liggen, ben benieuwd naar een antwoord uwerzijds

Hoi Harti00,

Ik heb je aansluiting bekeken en gezien dat er €0,56 aan internetkosten onterecht in rekening zijn gebracht. Ik heb de kosten die onterecht in rekening zijn gebracht aan je gecrediteerd.
Beste Natascha,

Als ik nog maar 46MB over heb, van een bundel van 500MB, heb ik toch al ruim 90% verbruikt zonder enige reminder. Ik gaf al aan geen mail en geen sms te hebben ontvangen. En bij 100% pas een sms is wel wat laat......
Badge
Ik heb een abonnement voor mijn dochter afgesloten voor  100 belminuten of sms à € 3,-.  Sinds een week heeft zij een iPhone, waarmee alleen via WiFi data wordt binnen gehaald. Na een week zien wij echter dat er al dat er een verbruik is voor 10x internet waarvan de kosten € 188,96 bedragen.
Ik heb een overeenkomst met Simyo voor 100 minuten belminuten of sms en niet  voor mobiel internet en dus het in rekening brengen van kosten voor het gebruik van mobiel internet. Een grondslag voor het in rekening brengen van kosten voor mobiel internet kan hieruit ook niet worden afgeleid.  Zie ook  rechtsspraak die over dit onderwerp is geweest: http://blog.iusmentis.com/2011/05/23/per-ongeluk-mobiel-internetten-geen-factuur/
Onder Mijn Simyo staat onder de instellingen ‘Internet op je mobiel / MMS’ standaard aangevinkt. Deze moet conform de overeenkomst van 100 belminuten/sms natuurlijk standaard uitstaan en niet door de gebruiker zelf uitgezet hoeven te worden.
Graag de kosten niet in rekening brengen en voortaan handelen naar wat wordt overeengekomen in het contract.
Marijke
Badge
 Het overkwam mij ook steeds dat mijn toestel data lekte, dus steeds een paar KB per dag, wat neer kwam op € 1,50 per week. Terwijl mijn mobiele data uitstond. Sinds enkele weken heb ik nu de app Data On-Off op mijn telefoon staan en die werkt perfect! Voor de android app klik hier .
Reputatie 5
Badge +10
Beste Natascha,

Als ik nog maar 46MB over heb, van een bundel van 500MB, heb ik toch al ruim 90% verbruikt zonder enige reminder. Ik gaf al aan geen mail en geen sms te hebben ontvangen. En bij 100% pas een sms is wel wat laat......


Hoi Raionline,

We hebben sinds eind januari dit technisch ingeregeld voor alle klanten met een Simyo abonnement. Wanneer je een Simyo Tringg aansluiting hebt of een Simyo prepaid aansluiting, is dit nog niet van kracht. Jij zou per heden in ieder geval wel het bericht moeten ontvangen, omdat je een Simyo abonnement hebt. Ik vermoed dat de technische dienst, op het moment van jouw dataverbruik, dit nog niet had ingeregeld.

Ik heb een abonnement voor mijn dochter afgesloten voor 100 belminuten of sms à € 3,-. Sinds een week heeft zij een iPhone, waarmee alleen via WiFi data wordt binnen gehaald. Na een week zien wij echter dat er al dat er een verbruik is voor 10x internet waarvan de kosten € 188,96 bedragen.
Ik heb een overeenkomst met Simyo voor 100 minuten belminuten of sms en niet voor mobiel internet en dus het in rekening brengen van kosten voor het gebruik van mobiel internet. Een grondslag voor het in rekening brengen van kosten voor mobiel internet kan hieruit ook niet worden afgeleid. Zie ook rechtsspraak die over dit onderwerp is geweest: http://blog.iusmentis.com/2011/05/23/per-ongeluk-mobiel-internetten-geen-factuur/
Onder Mijn Simyo staat onder de instellingen ‘Internet op je mobiel / MMS’ standaard aangevinkt. Deze moet conform de overeenkomst van 100 belminuten/sms natuurlijk standaard uitstaan en niet door de gebruiker zelf uitgezet hoeven te worden.
Graag de kosten niet in rekening brengen en voortaan handelen naar wat wordt overeengekomen in het contract.
Marijke


Hoi Frederique,

Ik zie dat je dezelfde vraag in een eigen topic hebt gesteld. Ik heb je vraag dan ook indat topic behandeld.

 Het overkwam mij ook steeds dat mijn toestel data lekte, dus steeds een paar KB per dag, wat neer kwam op € 1,50 per week. Terwijl mijn mobiele data uitstond. Sinds enkele weken heb ik nu de app Data On-Off op mijn telefoon staan en die werkt perfect! Voor de android app klik hier .

Hoi goldenluck,

Bedankt voor de tip. Ik denk dat een hoop gebruikers hier wat aan hebben.

Groetjes,

Alex
Ik heb al zeer geruime tijd, zeeen van data en belminuten over in mijn Tringg abonnement.... Ik gebruik nooit youtube of echt verslindende apps.

Ineens September 2012, 186 euro aan kosten.... Helpdesk zegt, dat heeft u gebruikt.... Dit is in korte tijd gebeurd, en waarvoor dan?

Ik log altijd aan op wifi overal waar ik ben en we hebben altijd vol bereik... Zowiezo geen melding of niets gehad, geen smsje niks. Je weet dus niet dat je gewoon 150 euro voor niks verbrand en dan ook nog eens midden in de nacht als je ligt te slapen.

Ik ervaar het als geldtrekkerij. Bij Tringg was het dan toch beter geregeld, daar werd je gewoon geblokkeerd bij meer gebruik volgens de voorwaarden. Nu zit ik elke maand angstig te kijken in het paneel of Simyo me niet weer een peperdure rekening aansmeert voor niks.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum westm,

Helaas kan ik je niet vertellen waar jouw mb's mee zijn verbruikt. Wij mogen niet registreren welke apps en sites een klant gebruikt. Dit topic kan je misschien helpen om uit te zoeken waar je mb's aan worden verbruikt.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Welkom op het forum thalia,

Als je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet op je persoonlijke pagina, zal het technisch niet meer mogelijk zijn om gebruik te maken van internet via ons netwerk. Volgens onze gegevens staat de optie bij jou inderdaad uit. Ik zie ook geen internet verbruik terug in ons systeem.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

ik heb bovenstaande tips opgveolgd omdat ik alleen gebruik wil maken van wifi en wifi-hotspots. Ik heb dan ook alleen een sms/belbundel.

Nu werkt wifi thuis probleemloos, maar als ik gebruik wil maken van wifi-hotspots zoals die van de NS of in een cafe krijg ik telkens de melding dat dit niet ondersteund wordt etc.

Werken wifi-hotspots alleen met een internetbundel?
(ik gebruik overigens een Blackberry)

Bedankt voor je/jullie antwoord.

vr. gr. Linda
Reputatie 2
Badge +1
Hey Linda1979,

Het gebruik van wifi staat los van jouw internetbundel. Het zou mogelijk moeten zijn om gebruik van wifi hotspots te maken zonder internetbundel.

Indien jouw toestel aangeeft dat dit niet ondersteund wordt, adviseren wij jou om contact met jouw toestelfabrikant op te nemen voor ondersteuning.
Badge +1
Hey Linda1979,

Het gebruik van wifi staat los van jouw internetbundel. Het zou mogelijk moeten zijn om gebruik van wifi hotspots te maken zonder internetbundel.

Indien jouw toestel aangeeft dat dit niet ondersteund wordt, adviseren wij jou om contact met jouw toestelfabrikant op te nemen voor ondersteuning.


oke, duidelijk, dankjulliewel!
Badge +6
Hoi Linda1979,

Graag gedaan.

Reageer