.

Beantwoord

Internet verbruik ineens extreem hoog

  • 7 November 2013
  • 26 reacties
  • 3535 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik gebruik mijn Android smartphone met Simyo abonnement als een inlogpunt voor m'n iPad om daarmee m'n onderweg m'n emails (POP3) te checken.  Ik doe dit al een paar maanden een paar keer per week.  Het zijn niet veel emails: het gemiddelde verbruik is zo'n 25-40 MB per maand.  Dinsdag middag was een "typische dag" en volgens de verbruiksmeter op Mijn Simyo gebruikte ik 1.5MB in de 7x dat ik m'n emails checkte.

Vandaag blijkt het verbruik ineens extreem hoog: in een uur tijd 460MB !!!.  In de verbruiksmeter kan ik zien dat iedere keer dat ik vanmiddag m'n emails checkte, er een "burst" van 60MB data-verkeer was!  Terwijl ik in totaal een stuk of 6 emailtjes ontving, waarvan de grootste 78KB.

De telefoon is een "reserve" en wordt alleen gebruikt om af en toe te bellen en als inlogpunt voor de iPad.  Dus geen spelletjes of andere apps die automatische updates doen of op een andere manier data verturen/ontvangen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Vr.Gr.
Erwin
icon

Beste antwoord door Ernst 8 November 2013, 15:48

Bekijk originele reactie

26 reacties

Badge +6
Op dit alles heb ik toch een vraag: ik snap dat app's data verbruiken ook als je ze niet verbruik.
Daaom heb ik alles door middel van een programatje gekilt de 3g uitgezet goaming uit en uitsluitend het wifi netwerk gebuikt.
Tevens een dataverbruiks app geinstaleerd.
Nu na een paar uur wifi nog steeds volgens simyo data verbruik van een paar mb's!
Maar de dataverbruiks app gegistreerd geen verbruik! Nu heb ik mijn rekeningen nog eens na gekeken en wat blijkt de tijd dat ik de sim kaart in bezit had en deze in de kast lag ( dus niet in de telefoon aanwezich was) voor verbruik en nog gewoon gebruikmaakte van mijn oude kpn netwerk.
En netjes de sim niet gebruikt omdat er in de brief stond dat ik anders wel moest betalen voor ingang abbonement.
Al wel data verbruikte gezien mijn rekening van 44 euro!
Nu vraag ik niets raars maar ik krijg hier een raar onderbuik gevoel van bedrog.
Dus team simyo kom maar met een hele goede aan om dit weg te praten.

Met veriendelijke groeten

Jeroen Keyner


Hoi J en l,

Allereerst welkom op het forum van Simyo!

Ik heb de factuur even voor je bekeken waar je het over hebt, maar ik zie hierop geen verbruikskosten terug voor internet.

Wat ik wel zie is eenmaal de aansluitkosten à €14,99, de abonnementskosten voor augustus en, omdat we de abonnementskosten een maand van tevoren in rekening brengen, ook de abonnementskosten voor september, dit is in totaal een bedrag van €44,45.

Dit kan je zelf overigens ook zien op Mijn Simyo: via het tabblad 'Facturen', kan je onder het kopje 'Factuur' de specificatie van de factuur als PDF-bestand downloaden en dan kan je precies zien wat we waarvoor in rekening hebben gebracht, want we proberen onze klanten zo duidelijk mogelijk te informeren juist om vervelende onderbuikgevoelens te voorkomen :)

Met betrekking tot het internetverbruik zie ik alleen nog verbruik gisterochtend om 09.48 uur, echter wordt het verbruik met een vertraging verwerkt, waardoor deze paar MB's pas later die dag van je bundel zijn afgegaan op Mijn Simyo, kan dit het misschien verklaren? 🙂
Overigens, als je er écht zeker van wil zijn dat je telefoon geen verbinding maakt met mobiel internet raad ik je aan de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit te zetten via Mijn Simyo, daarmee zorg je er namelijk voor dat het voor de simkaart simpelweg niet mogelijk is om verbinding te maken met mobiel internet.

Reageer