.

Beantwoord

Internet verbruik extreem hoog. Hoe kan dit?

  • 12 February 2016
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Beste medewerker,

Ik gebruik Simyo nu voor 12 dagen, en ben nog 10 dagen in het land.
Mijn verbruik is extreem hoog, wanneer ik een uurtje of twee op whatsapp zit krijg ik al snel verbruiken te zien van boven de 30 MB. Volgens mij klopt er iets niet.
Ik heb 5 euro betaald voor mijn simkaart en 10 euro extra opgewaardeerd (waarvan 7 euro gebruikt voor 250MB bundel) en ik sta nu op -1 euro.. Hoe is dit mogelijk? Ik gebruik voornamelijk WiFi gezien ik meestal thuis ben, en zelfs op dagen dat ik de deur niet uit ga zie ik verbruiken van 10-20 MB.. (mijn wifi is stabiel). Iki zet Mobiele data als voorzorg uit wanneer ik thuis ben, maar heb nog steeds verbruik op deze dagen.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik heb geen zin om weer 10 euro te moeten opwaarderen en dan extra hoge verbruiken terug te lezen die niet van mij zijn,

mvg,

Verbaasde klant
icon

Beste antwoord door Angela 13 February 2016, 14:56

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Nieuwe Simyo gebruiker,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend dat je met hoge kosten wordt geconfronteerd.
Internet kan snel opgaan.
zie hierover mijn informatie topic https://forum.simyo.nl/internet-62/info-mobiel-internet-gebruik-31748 .
Waaraan het verbruikt is kunnen medewerkers van Simyo helaas voor jou niet zien.
Jij kunt dit als enige zien in je mobiel.
Bovendien kan het soms zijn dat je mobiel kiest tussen je wifi en het netwerk van KPN.
Mobiel data op je mobiel uitzetten is soms niet voldoende. Beter kan je het dan uit zetten in Mijn Simyo.
Dit omdat het dan op het netwerk wordt afgesloten en niet in je mobiel alleen.

Heb ik je zo goed kunnen helpen of heb je nog vragen over de oorzaak?
Over andere dingen mag ik niks zeggen. Ik ben namelijk geen medewerker van Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nieuwe gebruiker,

Welkom op het Simyo Forum.

Allereerst zal je gezien hebben dat ik 'Simyo' uit je gebruikersnaam heb gehaald. Om verwarring te voorkomen is het niet de bedoeling dat je dit gebruikt in je forumnaam. Mocht je liever een andere naam hebben, laat het dan weten. Ik pas je naam dan aan.

Maikel.twinnie heeft je al van veel informatie voorzien! Heb je hier iets aan gehad? Als aanvulling hierop wil ik je dit blog nog geven. Hier vind je namelijk hoe jij in je telefoon kunt vinden welke app voor het grotere dataverbruik heeft gezorgd.

Zoals Maikel.twinnie terecht aangeeft, kunnen wij dit niet inzien vanwege jouw privacy. Daarnaast kan ik je ook dit blog nog meegeven. Hier staan allerlei tips en tricks om te voorkomen dat je buiten je bundel gaat. Hier staan een aantal punten in die je uitleggen waar je in je telefoon opties kunt uitzetten. Deze zorgen ervoor dat onverwacht MB verbruik binnen de perken blijft.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

@Maikel.twinnie, bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Groetjes,
Angela

Reageer