.

Beantwoord

Internet terwijl de optie uit staat. Hoe komt dat?

  • 8 February 2016
  • 10 reacties
  • 290 Bekeken

Badge
Mijn dochter heeft een prepaid van Simyo. Daar heb ik het internet altijd op NEE staan oftewel UIT.
Vorige week krijgt ze een nieuwe telefoon, ik vul haar prepaid aan met 10 euro.
Zij heeft thuis haar wifi aan staan, de volgende dag is haar bedrag nog maar 3,85.
Hoe is het mogelijk als ik bij Simyo het internet op UIT heb staan dat ze toch MB's internet heeft verbruikt?
Dat klopt toch niet.?
icon

Beste antwoord door Tiury 9 February 2016, 09:50

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat klopt inderdaad niet. Als de internetoptie op Mijn Simyo is uit gezet dan kan Simyo dat checken (ook wanneer dat is uitgezet), als er desondanks mobiel dataverbruik is geweest dan is dat onterecht en krijg je de kosten ongetwijfeld terug.
Badge
Moet ik hierover telefonisch contact opnemen met Simyo of hoe kan dit verder regelen?
Zij pakken dit vanzelf op. Simyo moderators reageren doorgaans binnen een werkdag.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jet2711,

Wat goed dat je bij ons nagaat hoe het kan dat er MB's zijn verbruikt, terwijl de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit staat. Ik zie dat deze optie nooit echt goed heeft uitgestaan op het netwerk, maar dat je dit zelf hebt opgelost op 1 februari, door de optie een keer uit en aan te zetten. De kosten zijn, zoals je zelf al aangeeft, inderdaad onterecht. Ik heb zojuist de € 9,52 teruggezet op haar beltegoed 😳.

Vind je dat een mooie oplossing?

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo Tiury, Dat is heel goed geregeld door Simyo, dank je.

groeten,
Jet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jet,

We hebben het graag gedaan 🙂 Fijn dat we jullie op deze manier blij kunnen maken. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Angela
Hai, De computer van Simyo is blijkbaar vaker van slag. Ook ik ontdekte opeens een paar afschrijvingen die niet logisch waren. Bij nakijken verbruik blijkt er in maart al een keer sprake te zijn geweest van dataverbruik via netwerk Simyo terwijl internet optie op 'uit' staat. (Heeft nooit aangestaan)
November viel het nog mee maar december ging het harder.
Kan IT simyo daar naar kijken?
Graag op korte termijn?
Bvd.
Groeten,
Johanna
Badge +7
Hoi Johanna_9,

Welkom op het Simyo forum! :)

Oei, er gaat inderdaad iets niet helemaal goed. Ik zie dat er internetverbruik heeft plaatsgevonden in de maanden maart, november en december terwijl je internetoptie inderdaad uit stond. Dat is niet de bedoeling. Ik heb ervoor gezorgd dat de optie nu echt is uitgeschakeld op het netwerk. Wil je controleren of het nu wel goed gaat?

Natuurlijk hoef je de gemaakte kosten niet te betalen. In maart heb je € 1,45 aan internet verbruikt, in november € 2,07 en in december € 26,05. Daarom heb ik een bedrag van € 29,57 aan je beltegoed toegevoegd. Vind je dit een goede oplossing?

Groetjes,
Samantha
Hallo,
Ik kreeg zojuist bericht dat mijn beltegoed op is. Toen ik dit ging bekijken in de applicatie, bleek dat er ongeveer 100 mb zijn verbruikt vanmiddag. Terwijl mijn internet uit stond! Voor deze 100 mb wordt €15,42 gerekend. Is dit niet wat veel? Daarbij snap ik niet hoe er opeens zoveel mbs gebruikt kunnen zijn, want ik was thuis en de WiFi stond aan (en mijn internet uit). Blijkbaar was mijn bundel net op maar ik heb met die bundel van 500 mb 3 ruime weken gedaan, dus hoe kan er opeens 100 mb in een paar minuten gebruikt zijn?

Sorry, misschien is dit het verkeerde topic maar ik ben zo verbaasd en naar mijn idee klopt het niet omdat mijn internet gegevens uitgeschakeld zouden moeten zijn.
Vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mereldub,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt als je dataverbruik ziet dat je niet kunt plaatsen. Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt, want als je internet uit staat, zou je niet moeten kunnen internetten. Ik zie echter dat je internetoptie (vanuit het netwerk) wel gewoon aan staat. Je kunt deze optie uit of aanzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Bedoel je dat je je internet uit had staan op je toestel? Het verbruik heeft namelijk wel echt plaatsgevonden. Het simkaartje registreert slechts het verbruik en geeft dat aan ons door. Het is dus geen kwestie van of het internet verbruikt is, maar natuurlijk wel van hoe dat toch heeft kunnen gebeuren.

Ik kan niet inzien welke apps voor het verbruik hebben gezorgd in verband met privacy, maar jij wel! Als je dit blog leest, kun je precies zien hoe je daarachter komt.

Je gaf aan dat wifi aan stond, maar mobiele telefoons zijn altijd geneigd om de sterkste verbinding te kiezen. Als je wifi-signaal dus afgezwakt is, terwijl je mobiele data aan staat, dan zal je mobieltje geneigd zijn om zich te fixeren op het mobiele netwerk. Dit kun je voorkomen door de tips te volgen uit dit blog.

Wil je liever niet internetten via mobiele data als je internetbundel eenmaal op is? Dan raad ik je aan om je internetoptie gewoonweg uit te zetten zodra dat het geval is 🙂 Dan weet je 100% zeker dat je geen internet verbruikt zonder bundel.

Laat je me weten of dit allemaal helder is?

Groetjes,
Jihane

Reageer