.

Beantwoord

Internet snelheid omhoog?

  • 27 July 2013
  • 49 reacties
  • 2694 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
Ik zag op de http://www.simyo.nl/sim-only pagina twee afbeeldingen met andere snelheden voor mobiel internet dan de huidige 2Mbits.
Kan iemand hier een verklaring over geven? In beide afbeeldingen spreekt Simyo over 14,4Mbits...

http://s23.postimg.org/674oq1hff/Schermafbeelding_2013_07_27_om_18_39_54.png
http://s7.postimg.org/3lfd9h557/Schermafbeelding_2013_07_27_om_18_40_19.png
icon

Beste antwoord door KPNfreak 29 July 2013, 10:09

Bekijk originele reactie

49 reacties

Badge +6
Net zoals de officiele communicatie naar alle klanten over internet in het buitenland, die ook nog niet geweest is?

Hoi Bulletdodger,

We hebben speciaal hiervoor een bericht op onze Facebook pagina geplaatst. Heb jij wellicht ideeën hoe Simyo dit nog meer kan communiceren met haar klanten?
Ik denk dat Facebook niet het juiste middel is om dit te communiceren, aangezien maar een heel klein deel van de simyo klanten hierop kijkt, en als je daarop kijkt zie je met alle respect eigenlijk grotendeels alleen maar niet echt zinnige berichten.

Waarom niet gewoon dit soort dingen mailen, we krijgen toch ook netjes elke maand een mail dat de factuur klaar staat? Zo bereik je echt veel meer mensen.

Ik weet zeker dat er heel veel klanten van Simyo niet weten dat de internetsnelheden zijn verhoogt, of dat je kan internetten in het buitenland.

Op de site staat ook  geen kopje met "nieuws" dat zou ook een prima idee zijn.
Op de site bij mijn instellingen mobiel internet uitzetten en wat later weer aanzetten. Op mn iPhone 3G uit gezet en weer aangezet. Al met al een half uurtje wachten en idd van 2 naar 14 Mbps
Reputatie 7
Badge +9
Net zoals de officiele communicatie naar alle klanten over internet in het buitenland, die ook nog niet geweest is?

Hoi Bulletdodger,

We hebben speciaal hiervoor een bericht op onze Facebook pagina geplaatst. Heb jij wellicht ideeën hoe Simyo dit nog meer kan communiceren met haar klanten?


Hoi Natasch,

Ik bekijk het smoelenboek (Facebook dus) ook niet elke dag en ik heb het Simyobericht niet eens gezien...
Reputatie 1
Badge +2
Ben het hier helemaal mee eens. Facebook is niet geschikt om al je klanten te informeren. Waarom niet gewoon per mail? Wat betreft de kosten zal dit niet veel verschil maken.
Reputatie 3
Badge +9
Ik zou het op de frontpage zetten ! dmv een grote popup !
Reputatie 7
Badge +9
Zal ik niet zien met mijn pop-up killer 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Maar jij weet het al 😉
Reputatie 7
Badge +9
Uiteraard, maar ik ben niet de enige met een pop-up killer, ik denk dat Simyo het gewoon duidelijk op de frontpage van de site moeten vermelden, eventueel met een doorlink naar het forum en de dekkingskaart van KPN, het is natuurlijk wel zo dat de 14,4 niet afgeleverd wordt in gebieden waar dit (nog) niet mogelijk is.

Een vraagje heb ik ook nog, de dekkingskaart geeft aan welke snelheden maximaal haalbaar zijn, ik neem aan dat waar 4G is uitgerold voor 3G de 21,6 zakelijk/14,4 privé ook haalbaar is, of zit ik hier mis met deze veronderstelling?
Badge +6
Hoi allemaal,

Ik zal jullie ideeën doorgeven aan de juiste afdeling.
Reputatie 7
Badge +9
Okay, de Leon blijkt in een groen gat te zitten... Dus down max. 7,0 Mbps, thuis kom ik niet verder dan 3,41 down en rond de 0,66 up..:eek: Maar ja, daar heb je WiFi voor.;)

Zal nog eens tsjekken op andere plekken..
Reputatie 7
Badge +9
Ligt het niet aan de not my Phone? 🙂
Badge
Nu mag ik bevoorrecht zijn om in een 4G dekkingsgebied te verblijven maar niet al min is mijn internetsnelheid nog steeds dezelfde die ik bij Simyo al jaren ontvang 1,92 Mbps . Of ik het toestel opnieuw opstart of niet het blijft zo. Wat mij enigszins stoort is al de verhalen van zit je binnen of boven enz. Plus niet te vergeten de dekkingsgebied experts, ik hen nog een abo bij een andere provider voor 14.4 Mbps en wat wil nu het geval waar ik ook verblijf binnen of buiten, zelfs buiten het 3G gebied ervwordt altijd rond de 12 plus Mbps gemeten. Dus wat de binnen,beton,buiten hype betreft dit gaat bij mijn andere provider niet op. Dus ik hoor graag de juistheid dat ik nog geen 2.0 Mbps ontvang in een 4G gebied met een 14.4 Mbps Simyo kontrakt.
Badge
@Beko Heb je zoals eerder gezegd in dit onderwerp al je mobiel internet optie op mijn simyo uit en aan gezet? Wel even een paar minuten wachten tussen het schakelen. Dit werkte bij mij prima. En nog even over het binnen buiten verhaal... Met t-mobile zit ik hier binnen (nieuwbouw) op 2G en buiten op 3G... Vodafone zelfde verhaal... KPN is hier de enige waarbij ik 9 van de 10x op 3G blijf staan. In de kelder (-1) van mijn werk blijf ik zelfs met KPN op 3G. Vodafone en T-mobile vallen daar helemaal weg. Het zal allemaal wel met locatie / dekking te maken hebben. 
Reputatie 7
Badge +9
@Beko,

Dat je in een 4G gebied zit betekent niet dat de 3G snelheid 14,4 is. Het zijn combi-antennes, de 4G hangt dus min of meer aan de (oude) 3G, als je de pech hebt dat de 3G op 3,6 zit als maximum kan je dus nooit 14,4 halen.
Reputatie 7
Badge +9
Ligt het niet aan de not my Phone? :)

NOT Frans! Zit inmiddels op 4,7 down. Up schiet niet echt up. Zit zeker een ouwe kerel bij Simyo een dynamo aan te trappen op een fiets. :p Dus misschien loopt het nog meer up. Wie weet? Ach, die snelheid is genoeg om lekker rond te surfen. En daar gaat het om.  Ben toch niet van plan om ene drol te downloaden via het mobiele internet.

BTW misschien moet jij ook eens een TryPhone proberen....dan heb je eindelijk es iets in de hand. ;)
Badge
De Leon ik ga meer je mee in het schrijven. Teneerste had het vanuit mijn oogpunt vele malen beter geweest om ons allen in een bulkmail vanuit Simyo een melding van het hele gebeuren te geven. Dan was het in iedergeval iets soepeler verlopen. Maar dan net als De Leon meldt is bij mij de snelheid niet 100% .Voordat FransW weer met een lerende uitspraak komt, met 100% bedoel ik de 100% van de meest haalbare snelheid op de plek in het betreffende gebied. Dan mogen FransW en anderen mij de volgende uitleg geven.
Wij werken met meerdere toestellen waaronder meerdere met Simyokaarten en laten wij na twee Simyo kaarten in een en hetzelfde toestel plaatsen en dan de speednettest doen. Deze test heb ik een uur geleden gedaan. In beide mijn Simyo internet 5 minuten uitgezet en daarna hersteld.
Ik moet zeggen dat herstellen ging zeer moeilijk aangezien wat je ook activeerde annuleren of activeren de schakelaar bleef uit.
Maar om bij het verhaal te blijven de ene kaart gaf een snelheid van 9,73 Mbps en de tweede kaart gaf 5,32 Mbps.
Dit meerdere malen geprobeerd maar het grote verschil bleef.
Nu mogen de medeleden het mij uitleggen, graag een begrijpelijk en goed onderbouwd antwoord. De Leon je hebt volkomen gelijk wat downloaden betreft dat doen wij wel met WiFi, maar wat ik net voorleg kan ik met mijn hoedje niet bij.
Voor de rest moet ik ook zeggen dat deze verhoging van snelheid welke wel merkbaar zal zijn met bepaalde site's en zeker You Tube .

Ik wil wel als nog een hartelijk dank je wel uitspreken naar Simyo en alle medewerkers daarvan, ik heb in eerdere antwoorden al naar snelheidsverhoging gevraagd zodoende ben ik blij dat dit door Simyo nu gerealiseerd is. Mijn dank aan U allen.
Badge +1
Toevallig dat ik dit lees, maar vind niemand het raar dat je eerst in je mijn simyo de internet uit moet zetten en daarna weer aan? Dit hoort toch normaal automatisch te gaan? Begrijp me niet verkeerd, ik ben er blij mee. Ik was namelijk aan het zoeken voor een provider met een hogere internet snelheid, dat nu dus niet meer nodig is.

Verder lees ik ook nog in dit topic dat de klantenservice bellen niet meer gratis is? Zouden jullie de klanten niet gewoon eens informeren als er wat veranderd? Jullie kunnen wel iedere maand een mail sturen als er een rekening is, maar als er een veandering is, is er niemand thuis.
Reputatie 3
Badge +9
Professioneel is het in ieder geval niet. Ik zou het anders aanpakken.
Reputatie 7
Badge +9
Provisorisch ipv professioneel. Een goede PR is toch van belang, ook als prijsvechter moet je daar in investeren.
Badge
Kijk eens aan, misschien een volgende aanpassing cq verbetering?
Reputatie 7
Badge +9
Simyo is een bedrijf dat zichzelf wel steeds verder verbeterd. Dat vind ik. Er blijven atijd punten ter verbetering. Daar kunnen wij - als klanten- input over (blijven) geven. Toch?

Communicatie kan / moet idd misschien beter, zoals over de verhoging van de internetsnelheden. Dat was een niet geheel onbelangrijk nieuwtje.
Maar....Nederland is ook wel een land waar dat gevraagd wordt: communicatie en nog es communicatie..ook als een Simyo medewerker een scheet gelaten heeft, dan willen we dat weten.:p:D

Niet vergeten: we betalen een dubbeltje maar dat betekent niet automatisch altijd eerste rang kunnen zitten. Dan moet je een duurder kaartje kopen. Zo simpel is het. 
Reputatie 7
Badge +9
ook als een Simyo medewerker een scheet gelaten heeft, dan willen we dat weten.:p:D


Daar heb ik in het geheel geen belangstelling voor 🙂
Reputatie 5
Badge +10

Verder lees ik ook nog in dit topic dat de klantenservice bellen niet meer gratis is? Zouden jullie de klanten niet gewoon eens informeren als er wat veranderd? Jullie kunnen wel iedere maand een mail sturen als er een rekening is, maar als er een veandering is, is er niemand thuis.


Hoi HDFreak en anderen,

We hebben hiervoor een mail gestuurd naar alle klanten. Simyo klanten kunnen nog steeds gratis naar de klantenservice bellen via 1200. Het 0800 nummer is komen te vervallen. Via de vaste lijn of een andere niet-Simyo aansluiting is de klantenservice te bereiken via 0900 8090 (35 cent per gesprek).

Voor wat de communicatie over de internet snelheid betreft. Goede feedback. Een aantal terechte punten. Er zijn een aantal punten waar we rekening mee moeten houden. O.a. op technisch gebied. Maar communicatie is inderdaad erg belangrijk (er zijn zelfs mensen die het hebben gestudeerd ;))

Groetjes,

Alex

Reageer