.

Beantwoord

Internet snelheid omhoog?

  • 27 July 2013
  • 49 reacties
  • 2694 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
Ik zag op de http://www.simyo.nl/sim-only pagina twee afbeeldingen met andere snelheden voor mobiel internet dan de huidige 2Mbits.
Kan iemand hier een verklaring over geven? In beide afbeeldingen spreekt Simyo over 14,4Mbits...

http://s23.postimg.org/674oq1hff/Schermafbeelding_2013_07_27_om_18_39_54.png
http://s7.postimg.org/3lfd9h557/Schermafbeelding_2013_07_27_om_18_40_19.png
icon

Beste antwoord door KPNfreak 29 July 2013, 10:09

Bekijk originele reactie

49 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Snelheden van 14,4 down en 2,0 up worden ook genoemd in de veelgestelde vragen, dus dat zal wel kloppen (voor sim-only, voor prepaid zijn de snelheden een fractie hiervan namelijk 1,0 down en 0,386 up).
Badge
Ik heb sim-only en ga niet sneller dan 2Mbits zoals de oude voorwaarden... Misschien dan iemand van Simyo een duidelijke verklaring kan geven?
Reputatie 1
Badge +2
Als dit waar is (!!) valt me iets op wat Simyo voortdurend doet. Bij elke verandering (waar vaak jarenlang om is gevraagd door klanten) wordt dit stilzwijgend ingevoerd. Onbegrijpelijk! Dit is nieuws! 😉 Jippie!!!!!!!
Twee uur geleden heb ik mijn Sim-Only abbo geactiveerd en zojuist met de peedtest app voor iphone ging ik over de 5 Mbits op 3G!!!
Badge
Hier zojuist ook nog een keer getest in de tuin en ik kom niet hoger dan 1,98Mbits... Kennelijk dus (nog) niet voor bestaande klanten. Een reactie van Simyo is nu wel op zijn plaats 😮
Reputatie 7
Badge +9
De snelheid die je haalt is van veel factoren afhankelijk, allereerst de dekking volgens de kaart (kies KPN voor Simyo - http://www.coveragechecker.nl/ ), het toestel is ook belangrijk, ben je binnen of buiten, niet gehinderd door hoge gebouwen etc.?
Als Simyo, na testen, eventueel 14,4 gaat aanbieden zal dat gecommuniceerd worden, dat er op dit moment hogere snelheden gehaald worden is uiteraard geen garantie dat dit ook officieel aangeboden wordt.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt me dat 14,4 op dit moment al daadwerkelijk wordt aangeboden, anders had het niet op meer dan 1 plaats op de website gestaan. Maar inderdaad, dit soort gepubliceerde snelheden zijn theoretisch haalbare maxima, en in de praktijk zal de behaalde snelheid aanzienlijk lager liggen. Dat CD130 niet meer dan 2 Mbps haalt zou inderdaad door plaatselijke omstandigheden kunnen komen, misschien dat op een andere plek een hogere snelheid gehaald wordt.
Reputatie 1
Badge +2
Jongens, mijn weekend kan niet meer stuk! Ik ben helemaal hyper!!! Van 2 naar 14 Mbps!!!

Nu nog grotere databundels en er is voor mij geen reden meer om te vertrekken.

Simyo: helemaal top 😉
Reputatie 3
Badge +9
Morgen in Ellecom even testen want waar ik woon Doesburg is er nog geen 14.4
Reputatie 1
Badge +2
Ik begin wel wat argwaan te krijgen want ook ik heb maar 1, 97 Mbps download. Maar ja, anders zetten ze dit toch niet trots op de site met een vergelijk met andere providers zou je zeggen. Morgen een verklaring van Simyo.

De communicatie naar klanten verdient wederom geen schoonheidsprijs..
Reputatie 7
Badge +9
Mijn speedtest geeft opzich wel rare resultaten. Ik haal 2.08Mbit/s ipv minder dan 2Mbit/s (niets schokkends), maar de upload snelheid is wel van minder dan 384Kbit/s naar 1,29Mbit/s gegaan. Beiden zijn niet in de buurt van de 14,4 Mbit/s down en 2,0Mbit/s up, maar misschien dat simyo toch aan ons als trouwe klanten denkt.

[img]http://www.speedtest.net/result/2865727438.png[/img]
Badge
Ook midden in Den Haag kwam ik niet hoger dan 1,9Mbits. Ook een vriend van mij dit zich dit weekend aan het gesloten haalde op dezelfde locatie 9Mbits. Kennelijk is er op dit moment dus een verschil voor nieuwe en bestaande klanten. Misschien kan Simyo uitleggen hoe bestaande klaten gebruik kunnen gaan maken van de hogere snelheid?
Reputatie 1
Badge +2
Graag zo spoedig mogelijk een reactie!
Reputatie 1
Badge +2
Gebeld met klantenservice. Op je persoonlijke pagina de optie internet uit zetten, uitloggen, opnieuw inloggen en de optie aan zetten. Het is werkelijk waar: Simyo heeft de snelheid fors verhoogd.
Reputatie 7
Badge +9
Is er iemand in de zaal met een prepaid aansluiting? Ben namelijk benieuwd of de snelheid via prepaid stiekem en zonder fanfare ook is verhoogd (kan ik niet testen want ik bevind mij niet op vaderlands grondgebied momenteel).
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Het klopt dat de internetsnelheden zijn verhoogd. Door de optie 'internet op je mobiel' uit/aan te zetten, activeer je de snelheidsverhoging. Wacht wel even 5 minuutjes tussen het uit/aan zetten van de optie.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
en toch krijg ik mijn snelheid niet boven de 2Mbit/s download!
Reputatie 3
Badge +9
Helaas nog niet kunnen testen....
Reputatie 7
Badge +9
en toch krijg ik mijn snelheid niet boven de 2Mbit/s download!


Wat is volgens de dekkingskaart van KPN http://www.coveragechecker.nl/ de maximale snelheid op jouw postcode?
Ik haal 12,7 in gebied met 14,4 dekking
Reputatie 1
Badge +2
Beste Alex,

Ik vind dat jullie zo merkwaardig communiceren over belangrijke wijzigingen. Dit is groot nieuws en dan moet je er als klant via een reclamebanner op de website achter komen.

Bescheidenheid siert de mens. Helemaal mee eens hoor, maar jullie mogen over dit soort zaken gerust beter communiceren. Je krijgt wel een mail over het feit dat de klantenservice niet meer via het gratis nummer bereikbaar is. Een mail aan alle klanten over een positieve wijziging mag dan ook wel 😉
Reputatie 7
Badge +9
Volgens de dekkingskaart:
3G max. 14.4 Mb/s en als ik 4G zou hebben zelfs max. 50Mb/s. Daar ligt het denk ik niet aan?

Een kilometer verderop in de duinen is een stukje met slechte dekking (zelfs geen 2G...) en 4 kilometer en andere kant op in hartje Den haag is ook maar 7.2Mb/s te vinden. Verder alles 14.4Mb/s 3G en 50Mb/s 4G, dus dat er wel raar.
Badge
Hoi allemaal,

Het klopt dat de internetsnelheden zijn verhoogd. Door de optie 'internet op je mobiel' uit/aan te zetten, activeer je de snelheidsverhoging. Wacht wel even 5 minuutjes tussen het uit/aan zetten van de optie.

Groetjes,

Alex

Met een pauze van 5 minuten werkt het inderdaad!! Binnen zit ik nu op 5 Mbits. Top!!

Beste Alex,

Ik vind dat jullie zo merkwaardig communiceren over belangrijke wijzigingen. Dit is groot nieuws en dan moet je er als klant via een reclamebanner op de website achter komen.

Bescheidenheid siert de mens. Helemaal mee eens hoor, maar jullie mogen over dit soort zaken gerust beter communiceren. Je krijgt wel een mail over het feit dat de klantenservice niet meer via het gratis nummer bereikbaar is. Een mail aan alle klanten over een positieve wijziging mag dan ook wel ;-)

Helemaal mee eens!
Badge +6
Met een pauze van 5 minuten werkt het inderdaad!! Binnen zit ik nu op 5 Mbits. Top!!


Helemaal mee eens!


Hoi CD130,

Ik snap dat het vervelend is dat er niet is gecommuniceerd over de verhoogde internetbundel. De communicatie hierover volgt nog naar alle klanten.
Badge
Hoi CD130,

Ik snap dat het vervelend is dat er niet is gecommuniceerd over de verhoogde internetbundel. De communicatie hierover volgt nog naar alle klanten.

Bedankt voor de reactie 🙂
Met een pauze van 5 minuten werkt het inderdaad!! Binnen zit ik nu op 5 Mbits. Top!! Helemaal mee eens! Hoi CD130, Ik snap dat het vervelend is dat er niet is gecommuniceerd over de verhoogde internetbundel. De communicatie hierover volgt nog naar alle klanten.


Net zoals de officiele communicatie naar alle klanten over internet in het buitenland, die ook nog niet geweest is?

Reageer