.

Beantwoord

internet optie in buitenland

  • 28 July 2012
  • 43 reacties
  • 5169 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 16 reacties
Wordt het in de toekomst mogelijk te internetten in het buitenland met Simyo? Ik heb er niet op gelet met afsluiten van mijn abonnement en nu mis ik die optie toch wel. 
icon

Beste antwoord door Natascha 30 July 2012, 10:06

Bekijk originele reactie

43 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Chili,

Zoals Scotsman(Dankjewel!) aangeeft is het inmiddels mogelijk om met een Sim Only aansluiting te internetten in het buitenland.
Je leest daar alle over op onze internetten in het buitenland pagina.

Is het je zo duidelijk?
Reputatie 7
Badge +9
Dit topic is inmiddels al minstens 1 jaar oud. Het is al een tijdje mogelijk om met een sim-only aansluiting te internetten in het buitenland (niet met prepaid).
Reputatie 2
Badge
Is er inmiddels al meer bekend over internet in het buitenland via Simyo? Ik vind het erg jammer dat Simyo dit telkens uit blijft stellen.
Badge


Hoi Pbmand,

Voor de zomer komt de optie om gebruik te kunnen maken van het internet in het buitenland.


"voor de zomer".
Jullie hebben nog twee dagen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi YvetteK, Beko, blixi en Machiel,

Het zal hier op het forum en op onze website gecommuniceerd worden wanneer het officieel mogelijk is om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland. Een gegarandeerde datum kan ik helaas niet geven. Zodra het zover is zal een moderator een topic aanmaken in het nieuws, acties en verstoringen forum.

Goed om te lezen dat enkele van jullie al lang tevreden zijn met Simyo. Alleen kan ik, zoals Charlene hierboven ook aangeeft, geen garanties geven. Dus als je al snel naar het buitenland gaat, raad ik je ook aan om na te gaan wat andere opties zijn om te kunnen internetten in het buitenland.

@blixi. Ik heb je reactie even naar dit topic verplaatst om het overzichtelijk te houden.

Groetjes,

Alex
Goedendag, lees op het forum dat in het 1e kwartaal van 2013 internet in het buitenland mogelijk zou zijn.
Maar het is nu al half juni met de vakantie in het vooruitzicht, is er wat bekend wanneer het beschikbaar word.
Ben tevreden over simyo maar vind het nog steeds jammer dat internet buitenland niet kan.

Machiel,
Badge
En zo werd het eind Juni 2013, en rijdt ik van hotspot naar hotspot is wel vervelend maar voor Nederland werkt Simyo goed.
Wanneer gaan wij over de mobiele internet snelheid van Simyo beginnen, eigenlijk ook best belangrijk. Al zou het maar ietsje sneller gaan.
Beste Alex,
Refererend naar de conversatie van juli vorig jaar, waarin u het vermoeden aangaf dat internet in het buitenland vanaf eerste kwartaal ook bij simyo beschikbaar zou komen. We zitten nu medio 2013 en ik heb nog geen informatie hierover ontvangen.
Ik ga van de zomer naar Finland en zou het toch wel erg fijn vinden als 3g dan ook via simyo werkt, omdat daar nauwelijks wifi spots zijn!!!
Het is toch niet meer van deze tijd om geen internet op vakantie te hebben!?
Graag uw reactie, anders moet ik misschien toch, na vele tevreden jaren als simyo klant, overstappen naar een andere provider???
Het is niet mogelijk om gebruik te maken van internet in het buitenland met een Simyo aansluiting. We leveren ook geen buitenland bundels om dit wel mogelijk te maken. Mocht je toestel wifi ondersteunen, raden we je aan om hier gebruik van te maken. In veel hotels, café's etc. kun je van een wifi netwerk gebruik maken.



Wanneer gaat nu eindelijk eens gebeuren dat je wel kan internetten in het Buitenland of gaat dat er gewoon echt nooit komen????

A. Groot
Badge +8
Simyo,
Klopt het dat jullie geen duidelijke deadline hebben voor optie: mobiel internet buitenland? Ik zie dat vanaf najaar 2012 een mistig weet-niet-wanneer spel wordt gespeeld. Dus graag bevestiging inzake de (geen) deadline?
Dan kan ik nl. deze week nog mijn abo opzeggen; ik wil nl. WEL mobiel internet buitenland DEZE ZOMER.

Alvast bedankt

gr
Alfred


Hoi Alfred,

Als je een garantie wilt, dat je deze zomer internet in het buitenland kunt gebruiken op je Simyo-aansluiting,
dan kan ik je die helaas niet geven.
Ik vind het mistiger om je een datum te beloven, terwijl ik niet weet of die kan worden waargemaakt.

Groetjes,

Charlene
Simyo,
Klopt het dat jullie geen duidelijke deadline hebben voor optie: mobiel internet buitenland? Ik zie dat vanaf najaar 2012 een mistig weet-niet-wanneer spel wordt gespeeld. Dus graag bevestiging inzake de (geen) deadline?
Dan kan ik nl. deze week nog mijn abo opzeggen; ik wil nl. WEL mobiel internet buitenland DEZE ZOMER.

Alvast bedankt

gr
Alfred
Badge +6
Hoi BertRdaal,

Welkom op het forum!
Het is nog niet bekend wanneer dit beschikbaar zal zijn. Zodra het bekend is laten wij dit weten.
Is er al wat meer bekent over de optie om te kunnen internetten in het buitenland.
Ik bel op 3 toestellen via Simyo en zou deze optie zeker met de vakanties voor de deur prettig vinden.
Op mijn eigen telefoon heb ik een abbonnement via T-mobile vanwege deze optie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Remco76 en WillemHvH,

Het niet kunnen gebruiken van internet in het buitenland wordt op onze algemene informatie pagina over internet aangegeven. Wij verstoppen dit soort informatie juist niet op de website en gebruiken ook geen kleine letters.

Wel begrijp ik dat het jammer is dat we het nog niet ondersteunen. We doen ons best om dit mogelijk te maken.

Groetjes,

Alex
Ik heb vodafone  150 € pm  en simyo   10 € pm en lebara 25 € pm
ik wilde totaal Alles over gaan naar simyo maar.
inderdaad Remco 76 dat wist ik niet geen internet. 10 euro was een test om te kijken hoe simyo in het buitenland is.
kwam ik later achter geen buitenland . kleine letters. ben ik blij  met 10 euro gelukig niet gelijk het hoogste genomen.
ik betaald per maand nu bijna 200 euro telefoon kosten.
Maar dat wil simyo niet hebben  anders haden zij nog meer hun beste gedaan.
Ik baal er ook van dat ik geen internet heb in het buitenland. Ben vrij vaak voor mijn werk in het buitenland. Heb er totaal niet bij stil gestaan dat er tegenwoordig nog aanbieders zijn die geen internet in het buitenland kunnen aanbieden.
Als ik dit van tevoren had geweten was ik bij Vodafone gebleven.  Best wel stijlloos om te verkondigen dat het in het eertse kwartaal van 2013 in orde zou komen en het dan niet waar maken.
ik werk in het buitenland 50 uur per week.
Reputatie 5
Badge +10
Jammer dat je hierdoor wellicht besluit weg te gaan.
Maak niets uit. einde dit jaar loopt contrakt af
daarna stop ik er mee.
Als er geen internet is op buitenland.
anders verhoog ik mijn abo. 
Reputatie 1
Badge +2
Dag Esma,

Fijn dat je eerlijk en daardoor ook duidelijk bent. Eerste kwartaal dus niet gehaald. Kan gebeuren 😞
Badge +1
Hoi MMzomerzon,

Welkom op het forum!

Uiteraard wordt er serieus aan internet in het buitenland gewerkt. Helaas hebben wij Q1 niet gered. Maar de verantwoordelijke afdeling is er druk mee bezig.
Internet buitenland,,,, ik wordt niet wijzer op dit forum :-(
Dan wel buitenland, dan misschien, dan Q1 2013 ???
wordt er serieus aan gewerkt ?
Badge +6
Betekent dit dat je in het buitenland met een Simyo-simkaart ook niet via een Wifi-punt (bijvoorbeeld op camping of bij McDonalds) kunt internetten? Of begrijp ik het nu verkeerd ... Ik overweeg namelijk ook om over te stappen (scheelt meer als de helft met mijn vodafone-abbonnement) en dit zou ik graag willen weten ... ??

Hoi Ticovandesande,

Welkom op het forum!
Het is wel mogelijk gebruik te maken van WIFI dit gaat buiten Simyo om. Het is echter nog niet mogelijk gebruik te maken van het internet in het buitenland zonder WIFI. Simyo werkt er aan dit wel zsm te activeren voor de klanten.

@ Brvandoorn bedankt voor het meedenken.
Badge +1
Betekent dit dat je in het buitenland met een Simyo-simkaart ook niet via een Wifi-punt (bijvoorbeeld op camping of bij McDonalds) kunt internetten? Of begrijp ik het nu verkeerd ... Ik overweeg namelijk ook om over te stappen (scheelt meer als de helft met mijn vodafone-abbonnement) en dit zou ik graag willen weten ... ??


Het gaat in dit topic alleen over het 'mobiel' internet in het buitenland.
Bij je huidige aanbieder kan je "data roaming" op je telefoon aanzetten en internet gebruiken via het mobiele netwerk van een buitenlandse provider.
Bij Simyo is dit niet mogelijk. (alleen bellen en smsen in het buitenland)

WiFi kan je natuurlijk overal ter wereld gebruiken. :)
Dus op weg naar de camping heb je geen internet,
maar op de camping zelf wel gewoon via het WiFi netwerk.
Betekent dit dat je in het buitenland met een Simyo-simkaart ook niet via een Wifi-punt (bijvoorbeeld op camping of bij McDonalds) kunt internetten? Of begrijp ik het nu verkeerd ... Ik overweeg namelijk ook om over te stappen (scheelt meer als de helft met mijn vodafone-abbonnement) en dit zou ik graag willen weten ... ??

Reageer