.

Vraag

'Internet op je mobiel' is aangezet door wie?

  • 6 October 2012
  • 14 reacties
  • 1008 Bekeken

Badge +1
Niet door mij, want ik heb hem altijd bewust uit staan omdat ik alleen via Wifi internet.
Maar gisterochtend kreeg ik een bericht dat mijn beltegoed bijna op was. Wat ik vreemd vond, want ik bel weinig en er stond ongeveer 15 a 20 euro op de laatste keer dat ik keek.
Wat blijkt? Vanaf eind augustus tot gisteren is er elke dag ongeveer rond de 20 eurocent afgeschreven voor internet. Terwijl ik helemaal niet internet via Simyo. En die functie ook uit heb staan, dacht ik. Wat blijkt? Hij stond op 'aan'.
Ten eerste: ik heb hem niet aangezet.
Ten tweede: ik heb niet geinternet via Simyo dus ik betaal die 14 euro aan internetkosten niet. Stel dat ik 50 euro had opgelaad, dan was ik hier pas achtergekomen nadat de 50 euro verbruikt was!
Ten derde: dit betaal ik natuurlijk niet.

Graag uw reactie.

14 reacties

Hoi,

het gebeurd bij velen op dit moment. Simyo is niet goed bezig.....ik had er ook last van....
Badge +1
Hoi,

het gebeurd bij velen op dit moment. Simyo is niet goed bezig.....ik had er ook last van....


En is dit bij jullie opgelost? Sinds wanneer werd er bij jou geld afgeschreven? Blijkbaar is niet iedereen bij Simyo ervan op de hoogte want op Twitter werd ik met een kluitje in het riet gestuurd, het antwoord was dat ik de functie vorig jaar had aangezet. Dat was toen alleen voor een bundel van 3 dagen, daarna heeft ie altijd uit gestaan. Kinderachtig zo'n antwoord.

Als het een fout van Simyo is, zou je een waarschuwende mail verwachten dat bij een aantal mensen de functie per ongeluk op 'aan' is gezet, maar die mail heb ik in elk geval niet ontvangen.
Sinds gisteren een prepaid kaart geplaatst daarna de instellingen bekeken alles stond uit,vanmorgen blijkt dat de internet aanstond en dat er een klein bedrag afgehouden was voor internet,en het blijkt dat de bundel nu aangezet was? Door wie? Niet door mij als het zomaar gaat bij simyo dan ben ik er vlug klaar mee ,graag een reactie!

Groet casyman
Badge +1
Ik bedoel natuurlijk dat ik de 14 euro terug wil, want het is van mijn beltegoed afgegaan.

Ik weet van de vele klachten maar ik dacht: ik bel alleen, alles staat verder uit dus er kan niets misgaan.
Maar ja, als functies gewoon op 'aan' worden gezet, moet je dus elke dag controleren bij Simyo of alles nog in orde is. Iedereen is hierbij gewaarschuwd, controleer de instellingen regelmatig!
Badge +1
Sinds gisteren een prepaid kaart geplaatst daarna de instellingen bekeken alles stond uit,vanmorgen blijkt dat de internet aanstond en dat er een klein bedrag afgehouden was voor internet,en het blijkt dat de bundel nu aangezet was? Door wie? Niet door mij als het zomaar gaat bij simyo dan ben ik er vlug klaar mee ,graag een reactie!

Groet casyman


Je hebt geluk dat je het snel ontdekt hebt. Waarschijnlijk staat hij bij veel mensen op 'aan' terwijl die er pas achterkomen als ze een bericht krijgen dat hun beltegoed op is.
Badge +2
Beste Stephanie,

Uit onze gegevens blijkt dat je de optie internet op je mobiel op 02-11-2011 hebt uitgeschakeld. Echte heb je deze na acht dagen op 10-11-2011 weer zelf ingeschakeld via de persoonlijke pagina. De kosten bij jou zijn dus niet ten onrechte in rekening gebracht. De internetverbinding heeft namelijk plaatsgevonden en zal derhalve betaald dienen te worden.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Casyman,

De optie internet op je mobiel staat standaard aan. Is dit nog niet te zien op de persoonlijke pagina. Alle opties zijn pas zichtbaar na het eerste verbruik.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Beste Stephanie,

Uit onze gegevens blijkt dat je de optie internet op je mobiel op 02-11-2011 hebt uitgeschakeld. Echte heb je deze na acht dagen op 10-11-2011 weer zelf ingeschakeld via de persoonlijke pagina. De kosten bij jou zijn dus niet ten onrechte in rekening gebracht. De internetverbinding heeft namelijk plaatsgevonden en zal derhalve betaald dienen te worden.

Groetjes,

Arie


Beste Arie, dat is een leugen. Er is toch ook helemaal geen geld voor internetverkeer afgeschreven na november 2011 tot augustus 2012?
Het begint augustus 2012 ot 5 oktober 2012, toen ik een bericht kreeg dat mijn beltegoed op was en ik ging kijken en toen bleek dat er elke dag 0,20 tot 1,50 was afgeschreven. Terwijl ik helemaal niet internet via Simyo.
Badge +1
Ik denk dat ik het al begrijp hoe het zit. Op 27-8 kreeg ik bericht, n.a.v. mijn probleem dat ik geen internet kon ontvangen, dat Simyo mijn account had gereset. Waarschijnlijk is toen tijdens het recetten  'internet op mobiel' op 'aan' gezet, klopt dat? Dan vind ik niet dat dat mijn schuld is. Het is sowieso vreemd dat jullie geld afschrijven terwijl er niet geinternet is, want het internetten ging daarna nog niet - al leek het even wel te werken - en ik heb het verder niet geprobeerd. Het ging bovendien om internetten via Wifi en niet via Simyo.
Sinds 22-8 worden er namelijk opeens elke dag bedragen tussen 0,13 en 1,50 euro afgeschreven. Ik denk dat jullie op 22-08 gereset hebben, klop dat? Want sinds die datum feitelijk begint het afschrijven met heel kleine bedragen. Op 27-8 opeens boven de 1 euro, toen heb ik zeker geprobeerd te internetten via Wifi, maar ik ken jullie verhaal dat dat wordt overgenomen door Simyo als 'aan' aanstaat, daarna weer kleine bedragen van 0,17 e.d. waarschijnlijk puur omdat 'aan' aanstaat dat jullie dat afschrijven.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Stephanie,

Ik zie inderdaad dat mijn collega de optie heeft aan gezet. Ik heb de email terug gevonden en gezien dat je het niet specifiek over het niet werken van de internet verbinding via ons netwerk had, maar via een wifi verbinding. Mijn collega heeft je vraag anders geïnterpreteerd. Vandaar het misverstand. We zullen de internet kosten na 27/8 weer terugzetten op je beltegoed saldo. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hoi Stephanie,

Ik zie inderdaad dat mijn collega de optie heeft aan gezet. Ik heb de email terug gevonden en gezien dat je het niet specifiek over het niet werken van de internet verbinding via ons netwerk had, maar via een wifi verbinding. Mijn collega heeft je vraag anders geïnterpreteerd. Vandaar het misverstand. We zullen de internet kosten na 27/8 weer terugzetten op je beltegoed saldo. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex


Dankjewel, Alex. Excuses geaccepteerd.
Badge +2
Beste Stephanie,

Mijn excuses voor de verwarrende berichtgeving. Wij zijn blij dat we toch tot een passende oplossing zijn gekomen.

Groetjes,

Arie
zet je internet verbinding van de navigatie uit op je mobiel
Badge +1
zet je internet verbinding van de navigatie uit op je mobiel


Die had ik ook altijd uit - je bedoelt pakketgegevens neem ik aan - maar ik had mijn mobiel helemaal opnieuw geformatteerd omdat ik niet kon internetten met wifi, ik dacht dat ik daarna pakketgegevens weer uit had gezet. Echter toen ik controleerde, stond ie aan inderdaad. Ik weet niet meer of ik dat gedaan had voor een of andere dienst, zoiets kan ik me herinneren. Hoe dan ook, of pakketgegevens aan of uit staat maakte volgens mij niet uit omdat ik zeker wist dat ik 'mobiel op internet' op Mijn Simyo op 'uit' had staan.

Reageer