.

Beantwoord

internet internationaal?

  • 20 June 2013
  • 29 reacties
  • 1654 Bekeken

Badge
Als ik een internet bundel neem, kan ik dan ook in het buitenland internet gebruiken, of geldt die alleen voor Nedeland?
Hartelijk dank voor uw antwoord!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 June 2013, 16:15

Bekijk originele reactie

29 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In internet bundel geld enkel binnen nederland. International internet (data-roamen) is nog niet mogelijk. Volgens simyo moderatoren komt binnenkort ook de mogelijkheid om in het buitenland te internetten. De prijzen hiervoor zijn nog niet bekend.
Badge +8
Hoi marjolein22,

De Internetbundels die wij aanbieden gelden inderdaad alleen voor internet binnen NL, zoals Groentjuh al aangeeft. Binnenkort komt de mogelijkheid tot Internet in het buitenland, maar dit zal tegen aparte tarieven zijn.

Ga je binnenkort op vakantie, marjolein22?

Groetjes,
Charlene
Hoi marjolein22,

De Internetbundels die wij aanbieden gelden inderdaad alleen voor internet binnen NL, zoals Groentjuh al aangeeft. Binnenkort komt de mogelijkheid tot Internet in het buitenland, maar dit zal tegen aparte tarieven zijn.

Ga je binnenkort op vakantie, marjolein22?

Groetjes,
Charlene


Wat verstaan jullie onder binnenkort?
Internationale internet zou volgens eerdere beloften al in het eerste kwartaal
van 2013 beschikbaar zijn. We zitten nu al bijna in het derde kwartaal.
Slim Marjolein, ik was niet op het idee gekomen dat dat niet zou kunnen. Abo afgesloten en voel me nu enigszins genomen...
Helemaal eens met Remco76. Dit lijkt een rookgordijn.
Badge
Ja, Charlene, ik hoop dat binnekort ook binnenkort is, want ik vertrek naar Letland en naar Aruba op 10 juli!!
Ik zie nog niet gebeuren dat internet voor buitenland er is begin juli as. Wat is jullie beste alternatief? Welke concullega is de aantrekkelijkste?
Reputatie 1
Badge +2
Ik zie nog niet gebeuren dat internet voor buitenland er is begin juli as. Wat is jullie beste alternatief? Welke concullega is de aantrekkelijkste?
De provider met het rode logo. Je kunt voor 2 Euro per dag 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden, 20 sms jes versturen en 35 MB gebruiken. En dit allemaal voor 2 Euro. Powered to you...
Badge
Ik telefoneer zeker geen 20 minuten, stuur zeker geen 20 sms'jes, maar gebruik misschien wel 35 Mb PER DAG. Dan is 2 euro x 40 dagen heel veel geld. Kan dit ook prepaid? Ik betaal nu nog geen 10 euro in de maand......
Badge +8
Wat verstaan jullie onder binnenkort?
Internationale internet zou volgens eerdere beloften al in het eerste kwartaal
van 2013 beschikbaar zijn. We zitten nu al bijna in het derde kwartaal.


Hoi remco76,

Klopt, die termijn hebben we ooit gegeven, en dat we die niet gehaald hebben is heel erg vervelend. We hebben ervan geleerd.
In de toekomst zullen we dit soort uitspraken ook niet meer doen en het dus nog vager moeten houden, wanneer definitieve informatie niet beschikbaar is.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Slim Marjolein, ik was niet op het idee gekomen dat dat niet zou kunnen. Abo afgesloten en voel me nu enigszins genomen...
Helemaal eens met Remco76. Dit lijkt een rookgordijn.

Hoi ernesto,

Welkom op het forum :)
Jammer om te horen dat je je bekocht voelt. Dat we de initiële termijn niet hebben gehaald, vinden wij ook jammer. Dit is echter nooit met opzet zo gebeurd.

Vind jij dat dataroaming standaard tot het pakket van een provider moet behoren?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ja, Charlene, ik hoop dat binnekort ook binnenkort is, want ik vertrek naar Letland en naar Aruba op 10 juli!!
Ik zie nog niet gebeuren dat internet voor buitenland er is begin juli as. Wat is jullie beste alternatief? Welke concullega is de aantrekkelijkste?

Ik telefoneer zeker geen 20 minuten, stuur zeker geen 20 sms'jes, maar gebruik misschien wel 35 Mb PER DAG. Dan is 2 euro x 40 dagen heel veel geld. Kan dit ook prepaid? Ik betaal nu nog geen 10 euro in de maand......

Hoi marjolein22 en sjack,

Wat ik wel durf te zeggen is dat je waarschijnlijk niet aan tarieven als €10 in de maand moet denken. Dataroaming is die optie die iedereen voorheen graag uit wou, omdat het zoveel geld kost via een buitenlandse provider het net op te gaan met je nederlandse simkaartje. De tarieven zijn me nog niet bekend, maar het zijn geen binnenlandse tarieven, net als bellen.
Alternatieven in het buitenland zijn dus: lokaal een simkaartje aanschaffen, wellicht alleen voor data. Of wifi gebruiken/aanschaffen in het hotel of op de camping.
Op erg afgelegen locaties is dit natuurlijk moeilijker. Maar de vraag is natuurlijk ook of het netwerk van de lokale provider daar zelf wel bereik heeft. Wij moeten straks ook van een bestaand netwerk gebruik maken.

Veel plezier in het buitenland, en houd dit forum in de gaten voor de mogelijkheden en wanneer ze beschikbaar zullen zijn.

Groetjes,
Charlene
Badge
maar als je alleen hoefde te betalen wat je verbruikt, zou het al een eind schelen. Natuurlijk is het duurder als je internet op je phone neemt; ik denk er nog eens over na. En blijf jullie volgen....
Marjolein
Badge +8
maar als je alleen hoefde te betalen wat je verbruikt, zou het al een eind schelen. Natuurlijk is het duurder als je internet op je phone neemt; ik denk er nog eens over na. En blijf jullie volgen....
Marjolein


Hoi marjolein22,

Zodra we meer weten, hoor je het :)

Groetjes,
Charlene
Dag Charlene, ik ging er vanuit dat dataroaming standaard in het pakket zat. Ik vind: als dat niet zo is, moet dat duidelijk vermeld worden, en een provider zou het op z'n minst als extra optie moeten aanbieden. Ik zag eigenlijk bij toeval op het forum nadat ik mijn simkaart al had geactiveerd (maar nog niet in gebruik had genomen ivm nummerbehoud) dat er bij Simyo qua internet in het buitenland helemaal niets mogelijk is. Abo was jammer genoeg niet meer te annuleren.
Ernst.

Slim Marjolein, ik was niet op het idee gekomen dat dat niet zou kunnen. Abo afgesloten en voel me nu enigszins genomen...
Helemaal eens met Remco76. Dit lijkt een rookgordijn.

Hoi ernesto,

Welkom op het forum :)
Jammer om te horen dat je je bekocht voelt. Dat we de initiële termijn niet hebben gehaald, vinden wij ook jammer. Dit is echter nooit met opzet zo gebeurd.

Vind jij dat dataroaming standaard tot het pakket van een provider moet behoren?

Groetjes,
Charlene
Badge
Marjolein 22 het kan nog zuiniger gewoon je toestel uitzetten. Maar zonder dollen het vervelende is dat de vader van Simyo al geruime tijd adverteert met buitenland internet vakantie pakketten.
Dan vindt ik persoonlijk het vervelend dat hier op het forum al geruime tijd over deze kwestie gepraat wordt en dat er tevens beloftes worden gedaan maar deze worden steeds niet nagekomen .
Hier kunnen natuurlijk de Simyo medewerkers ook niets aan doen. Maar het is nog steeds vervelend om zo te zeggen dat je nu steeds in het buitenland zit te WiFi hoppen voor een ( snelle goede ) verbinding. Anno 2013 en dat Papa KPN het doodleuk wel leverd!
Reputatie 7
Badge +9
Verbazingwekkend dat er zo veel mensen zijn die niet weten dat Simyo en KPN verschillende bedrijven zijn die alleen maar dezelfde infrastructuur delen. Als alle diensten die KPN aanbiedt in precies dezelfde vorm en voor dezelfde prijs ook bij Simyo te krijgen zouden zijn, dan zou Simyo geen bestaansrecht hebben. Dat het ene bedrijf een dochter is van de andere staat hier los van 🆒!
Reputatie 5
Badge +10
Dag Charlene, ik ging er vanuit dat dataroaming standaard in het pakket zat. Ik vind: als dat niet zo is, moet dat duidelijk vermeld worden, en een provider zou het op z'n minst als extra optie moeten aanbieden. Ik zag eigenlijk bij toeval op het forum nadat ik mijn simkaart al had geactiveerd (maar nog niet in gebruik had genomen ivm nummerbehoud) dat er bij Simyo qua internet in het buitenland helemaal niets mogelijk is. Abo was jammer genoeg niet meer te annuleren.
Ernst.


Hoi ernesto,

Wij communiceren op de website dat internetten in het buitenland niet mogelijk is. Gelukkig zal het binnenkort mogelijk zijn om te kunnen internetten in het buitenland. Zodra het zover is, zullen we dit uiteraard communiceren. Jammer dat dit je heeft teleurgesteld. Hopelijk bevalt Simyo je zo goed dat het 't wachten waard was :)

Marjolein 22 het kan nog zuiniger gewoon je toestel uitzetten. Maar zonder dollen het vervelende is dat de vader van Simyo al geruime tijd adverteert met buitenland internet vakantie pakketten.
Dan vindt ik persoonlijk het vervelend dat hier op het forum al geruime tijd over deze kwestie gepraat wordt en dat er tevens beloftes worden gedaan maar deze worden steeds niet nagekomen .
Hier kunnen natuurlijk de Simyo medewerkers ook niets aan doen. Maar het is nog steeds vervelend om zo te zeggen dat je nu steeds in het buitenland zit te WiFi hoppen voor een ( snelle goede ) verbinding. Anno 2013 en dat Papa KPN het doodleuk wel leverd!


Verbazingwekkend dat er zo veel mensen zijn die niet weten dat Simyo en KPN verschillende bedrijven zijn die alleen maar dezelfde infrastructuur delen. Als alle diensten die KPN aanbiedt in precies dezelfde vorm en voor dezelfde prijs ook bij Simyo te krijgen zouden zijn, dan zou Simyo geen bestaansrecht hebben. Dat het ene bedrijf een dochter is van de andere staat hier los van 🆒!

Hoi Beko,

Simyo biedt inderdaad niet dezelfde producten en diensten. Simyo is onderdeel van KPN, maar ons product zit bewust anders in elkaar. Op die manier kunnen we onze abonnementsprijzen ook laag houden. De uitleg van Scotsman hierboven vat dit eigenlijk wel goed samen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
[quote]Ik telefoneer zeker geen 20 minuten, stuur zeker geen 20 sms'jes, maar gebruik misschien wel 35 Mb PER DAG. Dan is 2 euro x 40 dagen heel veel geld. Kan dit ook prepaid? Ik betaal nu nog geen 10 euro in de maand......
[/QUOTE

Dit is prepaid ja. En het werkt geweldig moet ik zeggen. Je laadt vooraf je budget voor die vakantie op en bellen en internetten maar. Zonder verrassingen achteraf. Wanneer je met Simyo internet in het buitenland zal de verrassing groot zijn....
Badge +8
[QUOTE=KPNfreak;42044][quote]Ik telefoneer zeker geen 20 minuten, stuur zeker geen 20 sms'jes, maar gebruik misschien wel 35 Mb PER DAG. Dan is 2 euro x 40 dagen heel veel geld. Kan dit ook prepaid? Ik betaal nu nog geen 10 euro in de maand......
[/QUOTE

Dit is prepaid ja. En het werkt geweldig moet ik zeggen. Je laadt vooraf je budget voor die vakantie op en bellen en internetten maar. Zonder verrassingen achteraf. Wanneer je met Simyo internet in het buitenland zal de verrassing groot zijn....[/quote]

Hoi KPNfreak,

We hopen natuurlijk niet dat mensen verrast raken. Daarom communiceren wij de tarieven zo duidelijk mogelijk. Het is dan aan de mensen zelf om te overwegen of ze tegen die tarieven ergens gebruik van willen maken. :)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 1
Badge +2
Uiteraard Charlene. Maar ik vind het persoonlijk een misser dat Simyo geen buitenlandbundel heeft geïntroduceerd. Hierdoor blijft het toch wat vager wat betreft de gemaakte kosten in het buitenland. Ik blijf daarom mijn prepaidkaartje van de provider met het rode logo gebruiken in het buitenland. Het gevaar hiervan is wel dat wanneer Simyo klanten voor bepaalde diensten uitwijken naar andere providers, zij daar misschien helemaal naar overstappen. En dat zou jammer zijn natuurlijk 😉
Reputatie 7
Badge +9
Voor data in het buitenland is het HEEL vaak voordeliger om uit te wijken naar andere providers.  Lokale simkaarten zijn vaak goedkoper en daarnaast heb je ook bedrijven die zich richten op 3g roaming in het buitenland en daarvan prepaid roaming aanbieden.
Badge +6
Uiteraard Charlene. Maar ik vind het persoonlijk een misser dat Simyo geen buitenlandbundel heeft geïntroduceerd. Hierdoor blijft het toch wat vager wat betreft de gemaakte kosten in het buitenland. Ik blijf daarom mijn prepaidkaartje van de provider met het rode logo gebruiken in het buitenland. Het gevaar hiervan is wel dat wanneer Simyo klanten voor bepaalde diensten uitwijken naar andere providers, zij daar misschien helemaal naar overstappen. En dat zou jammer zijn natuurlijk ;-)

Hoi KPNfreak,

Momenteel is er gekozen om alleen de optie om gebruik te kunnen maken het internet in het buitenland. Wellicht dat er in de toekomst een bundel komt dat is op dit moment nog niet bekend.
Badge +6
Voor data in het buitenland is het HEEL vaak voordeliger om uit te wijken naar andere providers.  Lokale simkaarten zijn vaak goedkoper en daarnaast heb je ook bedrijven die zich richten op 3g roaming in het buitenland en daarvan prepaid roaming aanbieden.

Hoi Groentjuh,

Daar heb je zeker een punt in. Dat geld niet alleen voor het internet maar ook voor het bellen.
Voor data in het buitenland is het HEEL vaak voordeliger om uit te wijken naar andere providers.  Lokale simkaarten zijn vaak goedkoper en daarnaast heb je ook bedrijven die zich richten op 3g roaming in het buitenland en daarvan prepaid roaming aanbieden.


Als je eens in de week je mail ed nakijkt ja, maar niet als je gewoon bereikbaar wilt blijven, telefonisch, per mail, skype en social.

Reageer