.

Beantwoord

Internet instellingen op iPhone 4

  • 2 December 2012
  • 18 reacties
  • 1209 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 8 reacties
Hallo moderators,

Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn iPhone 4 internet werkend te krijgen. Ik heb zo'n beetje alle instellingen en suggesties geprobeerd uit de forums maar helaas met geen enkel succes. Ook niet via de officiële instellingen volgens het forum en deze instellingen:

APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Telefoon meerdere keren opnieuw opgestart en er gecontroleerd of er ook daadwerkelijk internet was aangezet op de site "mijn simyo". Uiteindelijk heb ik nu voor een maand internet gekocht maar nog steeds geen gebruik van gemaakt. Het telefoonnummer kan in een privé bericht worden gestuurd.

Graag wat hulp!
icon

Beste antwoord door Alex 4 December 2012, 15:04

Bekijk originele reactie

18 reacties

Badge
Nog even wat extra info:

Betreft een iPhone 4 geheel simlock vrij (altijd geweest) op iOS 6.0.1.

De bundel van simyo is 200 mb per maand met een prepaid kaart die ik via de site APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Badge
Excuses voor laatste bericht. Moet dus zijn: prepaid kaart met 200 mb maandbundel.
Reputatie 7
Badge +9
Dit al geprobeerd?
Wat ingevuld is invullen. Waar niets staat, open laten 
En....ligt voor de hand deze vraag, heb je de 'schuifjes' juist staan op je iPhone.? 
Misschien kan koorelle kijken naar de instellingen op haar iPhone 4. 

Mobiele data
APN=  iphonekpn.nl
Gebruikersnaam=
Wachtwoord=

Mms:
APN:= portalmmm.nl
Gebruikersnaam=
Wachtwoord=
MMSC= http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proyy= 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte= 307200
MMS UA Prof URL=

Internet-tethering
APN= iphonekpn.nl
Gebruikersnaam=
Wachtwoord= 
Reputatie 4
Badge +8
Ja zo staat mijn iPhone4 ook ingesteld.
Badge
Deze heb ik wel eens geprobeerd maar doe ik gewoon nog een keer. Niet geschoten altijd mis. De schakelaars staan goed. Dus mobiele netwerk ingeschakeld. De telefoon is overigens van mijn vriendin. Op zich heb ik wel redelijk wat verstand van iOS en instellingen maar dit is wel een raadsel voor mij.
Badge
Helaas deze instellingen willen ook niet werken. Snap er werkelijk niets van.
Reputatie 7
Badge +9
Mogelijk kunnen de mods maandag kijken of er bij hen wat ingesteld moet worden.

En als dat niet werkt, kan je het volgende doen:





Raam open en iPhone naarbuiten pleuren ;)
Badge
Wat mij wel opvalt is dat "persoonlijke hotspot" maar blijft draaien (dus dat het zandlopertje van ios zeg maar).
Badge
Ja berichtje was min of meer voor de mods bedoeld. Ik heb toch een vermoeden dat ze soms 'iets' kunnen omzetten in de instellingen. Ik krijg echt helemaal geen internet op de iPhone. Geen gprs, geen 3G, helemaal niets. Hiervoor een abonnement van Vodafone hierop gehad (toen was de telefoon nog bij mij in gebruik). Altijd simlock vrij geweest. Daar nooit geen problemen gehad. Nou ja uit het raam kan altijd nog.
Reputatie 7
Badge +9
Wat mij wel opvalt is dat "persoonlijke hotspot" maar blijft draaien (dus dat het zandlopertje van ios zeg maar).

Telefoon Reset? Herstel netwerkinstellingen?
Badge
Kan een moderator wellicht zijn licht hierover laten schijnen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum WvB,

Als ik je aansluiting bekijk, zie ik dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit staat. Omdat dit uit staat kun je technisch gezien niet via ons netwerk internetten. Als je deze optie aan zet en het toestel uit/aan zet, zou het moeten werken. Je kunt de optie 'internet op je mobiel/mms' uit/aan zetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen.

Kan je laten weten of het werkt?

@deleon en koorelle2. Bedankt voor jullie suggesties.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum WvB,

Als ik je aansluiting bekijk, zie ik dat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit staat.


Nou schiet de Leon dan maar lek.....in zijn eerste posting zegt 'ie dat het aan staat. 😕  Dan kan je suggesties geven wat je wilt :o
Reputatie 5
Badge +10
De optie is op 4/12 aan gezet. Sindsdien is er weer internet verbruik geregistreerd. Werkt het internet nu weer WvB?

Groetjes,

Alex
ik heb ook een iphone 4 en dit probleem had ik ook,

ik heb gebeld naar de klantensurvice, zij hebben mijn nummer van het netwerk af gehaald, toen moest ik hem uit en aan zetten en nu doet hij het wel weer. 

dus ik zou gewoon bellen op een moment dat de wachttijd niet zo lang is. 

groetjes.
Badge +6
Hoi Jeanine de leeuw,

Welkom op het forum!
Blij te horen dat het probleem is opgelost.
Badge
Het is gelukt. Het was inderdaad de instelling op mijn Simyo. Ik had wel het internet gekocht en geactiveerd maar er is ook nog een heel klein linkje waar je kennelijk je dataverbruik op de site kan uitzetten. Ik dacht het ging om de instelling op de iPhone. Die heeft een soortgelijke schakelaar. Voel me wel vrij dom maar hij doet het. Dat is het belangrijkste!
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het delen van de oplossing WvB. Goed om te weten dat het werkt.

Groetjes,

Alex

Reageer