.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet. Hoe kan dit?

  • 27 May 2017
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Ik heb op mijnsimyo internet in het buitenland aan staan, maar ik heb geen internet. Hoe moeten mijn instellingen van mijn telefoon staan?
icon

Beste antwoord door Asma 30 May 2017, 10:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Op je telefoon moet je (data) roaming aan hebben staan. Dit vind je bij de netwerkinstellingen in je telefoon.
En werkt het?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Twan van baast,

Welkom op het Forum!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internet nog steeds niet werkt. De optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' staat inderdaad aan. Om er zeker van te zijn dat de instelling goed aanstaat, heb ik 'm voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Blijft het probleem bestaan? Kun je dan controleren of de optie (data)roaming aanstaat op je telefoon? Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van het Toestelhulp. Als je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat portalmmm.nl is ingesteld als APN, KPN als gebruikersnaam en gprs als wachtwoord.

Wist je trouwens dat de roamingskosten vanaf 1 juni binnen de EU komen te vervallen? Dit houdt in dat jij je bundels kunt blijven gebruiken in het buitenland zonder extra kosten. Meer informatie hierover vind je op onze blog. Voor onze huidige tarieven, kun je klikken op deze link.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@ Ray, bedankt! :D

Groetjes,
Asma

Reageer