.

Beantwoord

Internet in het buitenland werkt niet

  • 25 July 2014
  • 6 reacties
  • 439 Bekeken

Badge
Beste mensen,

Ik heb op mijn Simyo mijn internet in het buitenland ingeschakeld. Maar krijg geen verbinding met het netwerk. Wel zie ik soms 3g bovin staan alleen werkt het niet. Wie kan mij helpen
icon

Beste antwoord door Tiury 28 July 2014, 14:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Winter1983, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat je op de 25e de optie Internet op je mobiel - buitenland hebt uitgezet. Verder zie ik 'volop' dataverbruik binnen Nederland.
Als ik dit zo zie lijkt het dat alles naar behoren werkt; je bent in Nederland en je maakt gebruik binnen Nederland.

Of zie ik het tóch verkeerd?
Badge
Zie je verkeerd, ?

Ik was 24 de hele dag in Duitsland en had mijn internet aan staan in mysimyo. Gister was ik gehele dag in Nederland. En heb inderdaad mijn internet buitenland uit en aan gezet. Nu ben ik in Thailand en heb weer geen internet.

Mvg paul
Badge
? Dit was een smily, anders komt het een beetje bot over. Mvg
Reputatie 6
Badge +10
Hoi winter1983,

Helaas is de laatste wijziging niet doorgekomen dan, want je internet in het buitenland optie stond uit. Ik heb de optie nu voor je aangezet en je aansluiting staat nu weer helemaal goed voor internet in het buitenland. :D

Zou je je telefoon eens opnieuw willen opstarten? Daarna pakt hij de netwerkverbinding als het goed is meteen weer op! 😉
Ook ik kan geen verbinding maken via Roming in het buitenland. Eerder dit jaar in Duitsland toen zag ik dat het nog uit stond op de website na het ter pleke aan gezet te hebben had ik nog steeds geen internet. In mijn telefoon staat roming aan.
Nu naar België geweest en weer geen verbinding mogenlijk telefoon uit en weer aan niets helpt!  Ik heb een  Samung S4.
Hopelijk kunt u mij helpen?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi koosenmagda, welkom op het forum van Simyo :)

Ik ga je hier graag meehelpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je niet kan internetten zodra je in het buitenland bent. Goed dat je hierover contact met ons opneemt. Je optie Internet op je mobiel - buitenland hoort inderdaad aan te staan. Ook goed dat je in je toestel Data-roaming hebt aangezet.

Op 5 oktober zie ik dat je de optie Internet op je mobiel - buitenland iets te snel achterelkaar uit en aan hebt gezet. Als je dit doet, dan raad ik je aan om hier minimaal 4 minuten tussen te laten. Ik heb je optie nu net gereset. Wil je je toestel uit- en aanzetten? Zo kan je simkaart zich aanmelden met de nieuwe instellingen 😮 Heb je bij je APN ook KPN4G.nl staan?

Je geeft aan dat je in België bent geweest. Als je nu niet in het buitenland bent wordt het een beetje lastig. Ik had anders contact kunnen opnemen met de KPN netwerkspecialisten. Zij zien meteen wat er gebeurt op het netwerk. Er kan bijvoorbeeld iets misgaan op netwerkniveau. Kon je in België wel bellen met je toestel? Het is namelijk belangrijk dat je ook verbinding hebt met een netwerk, voordat je kunt internetten met je simkaart. Soms kan het helpen om handmatig een netwerk te selecteren. Mocht je de volgende keer in het buitenland niet kunnen internetten, dan raad ik je aan meteen met ons contact op te nemen. We kunnen er dan gelijk achteraan gaan :)

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Reageer